درمان-تاول-پا-در-پیاده-روی-اربعین

تاول پا و درمان فوری آن در پیاده روی اربعین

تاول معمولاً در اثر اصطکاک با کفش بصورت طولانی مدت به وجود می‌آید و به این صورت است که برآمدگی‌های نرمی روی پا ایجاد می‌شود و درون آب یا پلاسمای رقیق پر می‌شود این پدیده به دلیل

4.4/5 - (12 امتیاز)

تاول معمولاً در اثر اصطکاک با کفش بصورت طولانی مدت به وجود می‌آید و به این صورت است که برآمدگی‌های نرمی روی پا ایجاد می‌شود و درون آب یا پلاسمای رقیق پر می‌شود این پدیده به دلیل جلوگیری از عفونت در زیر پوست ایجاد می شود اما تاول پا همیشه دردناک و ناخوشایند بوده و اغلب به دنبال آنیم که زودتر آن را درمان کنیم به خصوص برای افرادی که به صورت طولانی مدت عادت به پیاده روی دارند (یا در پیاده روی اربعین) این موضوع غیرقابل تحمل می‌شود.

این روزها با نزدیک شدن به اربعین حسینی و شروع دوباره پیاده روی از نجف تا کربلا بهتر است به نکاتی برای درمان سریع تاول پا اشاره کنیم.

درمانهای خانگی

درمانهای خانگی زیادی برای از بین بردن تاول پا وجود دارند که شامل مرور زمان می شوند و هر یک از درمان ها را باید دست کم چند بار انجام دهید تا به نتیجه برسید از جمله این درمان ها می توان به پاشویه با چای سبز، استفاده از خمیر دندان در موضعی که تاول زده، استفاده از ژلهای دئودورانت قبل از پوشیدن جوراب و کفش، استفاده از روغن های بادام و فندق و روغن نارگیل، استفاده از وازلین و بابونه و بسیاری از گیاهان دارویی دیگر با به کارگیری این راه های درمانی می‌توان تاولها را درمان یا از بروز آنها جلوگیری کرد.

مطالب مرتبط:

۸ روش موثر خانگی در درمان عرق سوز شدن پا و زیر بغل + علت و راهکار

احکام حائض در حرم امام و امامزاده

وسایل مورد نیاز سفر

درمان-سریع-تاول-پا-در-پیاده-روی-اربعین-جلوگیری-از-تاول-پا
درمان سریع تاول پا

درمان سریع تاول پا در پیاده روی اربعین

نکته اول اینکه حتما برای جلوگیری از تاول پا پاراگراف پایین را درباره جلوگیری از تاول پا مطالعه کنید. اما اگر متوجه ایجاد تاول در پاهایتان شدید پیش از اینکه خودشان ترکیده و باعث ایجاد درد و سوزش در پاها شوند کافیست با یک نخ و سوزن ساده خودتان تاولها را سوراخ کنید نکته قابل توجه اینجاست که بعد از وارد کردن سوزن به تاول ها نخ را نیز از آن رد کرده و در انتها بصورت یک حلقه گره بزنید و اجازه بدهید که نخ در تاول باقی بماند به این طریق نخ کمک می‌کند که ترشحات زیر پوست خارج شده و علاوه بر آن اجازه نمی دهد که لبه های تاول دوباره جوش خورده و باعث جمع شدن مایع زیر پوست شما بشود از این طریق علاوه بر از بین بردن برآمدگی های تاول در پاهایتان از ایجاد برآمدگی مجدد در محل تاول ها جلو گیری می‌کنید.

جلوگیری از تاول زدن پاها در پیاده روی اربعین

کفش مناسب انتخاب کنید؛ مناسب بودن کفش به این معنی است که پای شما در آن راحت باشد و انگشتهایتان در فشار و اصطکاک نباشد. حتی می توانید با یک دمپیی ساده این مسیر را طی کنید.

حتما در بین راه و در فواصل زمانی مشخص مثلا هر 2 ساعت پیاده روی توقف کرده و کفش ها و جورابها را درآورده و پاهایتان را برای 10 دقیقه را بالاتر از بدن قرار دهید تا خون انباشته در کف پا از آن خارج شود.

پیش از حرکت به پاهایتان وازلین یا روغن یا ژل دئودورانت بزنید.

پاها را مرتب بشویید و از عرق و گرد و غبار تمیز کنید.