هزینه-دریافت-گذرنامه-در-سال-98

هزینه دریافت گذرنامه ۹۸+ مدارک مورد نیاز+ مراحل آن

گذرنامه یا همان پاسپورت یک مدرک شناسایی مهم به شمار می رود که برای خروج از کشور تنها مدرک رسمی و مورد تایید شما می باشد. از این رو تهیه آن برای سفرهای خارج از کشور الزامی بوده و نگهداری از آن …

5/5 - (7 امتیاز)

گذرنامه یا به اصطلاح انگلیسی آن یعنی پاسپورت مدرک شناسایی مهمی به شمار می رود که برای خروج از کشور تنها مدرک رسمی و مورد تایید هر فردی می باشد. از این رو تهیه آن برای سفرهای خارجی هر فرد الزامی بوده و نگهداری از آن بسیار مهم است.در صفحه اول گذرنامه، عکس و مشخصات شما بصورت فارسی و لاتین چاپ می شود و صفحات دیگر مربوط به ویزا و مهرهای ورود و خروج می باشد. در این مطلب، مراحل کامل دریافت گذرنامه جمهوری اسلامی ایران و هزینه دریافت گذرنامه ۹۸ (تمدید یا صدور گذرنامه) و مدارک مربوط به آن را شرح می دهیم.

ویزای ورود به هر کشور را باید از سفارت مربوط به آن کشور دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای صدور و یا تمدید گذرنامه:

  1. شناسنامه
  2. کارت ملی
  3. یک قطعه عکس 6*4
  4. تکمیل فرم مربوط به گذرنامه دفاتر پلیس+10
  5. هزینه صدور یا تمدید گذرنامه

مراحل دریافت گذرنامه:

کافی است با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و گرفتن فرم تقاضای گدرنامه، این کار را شروع کنید. فرم شامل اطلاعات کامل نام، آدرس، کد پستی، و… می شود. فرم را با دقت و بدون خط خوردگی پر کنید و همراه با مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه، گدرنامه ی قبلی یا گدرنامه خارجی، یک قطعه عکس) به دفتر مورد نظر تحویل بدهید.

اگر عکس ندارید یا عکسی که به همراه دارید به هر دلیلی مورد تایید دفتر نیست، می توانید همانجا عکس بیندازید!

بعد از ثبت اطلاعات شما در سیستم، باید انگشت نگاری انجام دهید به این ترتیب که اثر همه انگشت های شما توسط کاربر مورد نظر و دستگاه مخصوص اسکن و ثبت می شود.

به همین راحتی! حالا باید منتظر بمانید تا بعد از 5 تا 10 روز کاری، گذرنامه را از طریق پست در آدرس مورد نظرتان تحویل بگیرید.

مجموعه هزینه دریافت گذرنامه ۹۸

هزینه دریافت گذرنامه در سال 98 در دفاتر پلیس+10 چه هزینه صدور اولیه باشد و یا هزینه تمدید گذرنامه با هم تفاوتی نمی کند. این هزینه ها را به تفکیک در لیست زیر بیان شده است.

همه هزینه هایی که باید پرداخت کنید به شرح زیر است:

  • مقدار مبالغ ممکن است در بعضی دفاتر تغییرات جزئی داشته باشد.
  • واریزی نیروی انتظامی: 1000000 ریال
  • واریزی شهرداری: 50000 ریال
  • هزینه دفتر پلیس 10+ و پست: 428612 ریال
  • هزینه فرم: 10000 ریال
  • هزینه دفتر خانه صادرکننده اجازه محضری: 300000 ریال (مخصوص خانم ها و افراد زیر 18 سال)
  • در مجموع دریافت یک گدرنامه یا پاسپورت در سال 98، بین 1460000 تا 1750000 ریال هزینه دارد.

مطالب دیگر:

– نکات سفر با نوزاد – چه وسایلی همراه ببریم؟

– تاول پا و درمان فوری آن در پیاده روی اربعین

– وسایل مورد نیاز سفر

رضایت نامه محضری پدر یا همسر

خانم ها باید رضایت نامه محضری پدر، همسر یا قیم قانونی خود را نیز به همراه داشته باشند.

این کار نیز زیاد زمانبر نیست و با حضور در دفترخانه های رسمی ظرف مدت زمان کوتاهی انجام می شود. پدر، همسریا قیم قانونی خانم با پر کردن فرم و اعلام رضایت از خروج خانم از کشور و سفر به کشور یا کشورهای دیگر، مهر رسمی دفتر خانه را دریافت می کند .

وضعیت نظام وظیفه برای دریافت گذرنامه

برای آقایون نیز لازم است که وضعیت نظام وظیفه مشخص شود. اگر قصد خروج از کشور را دارید باید مدارک معافیت، پایان خدمت یا معافیت های موقت (از جمله معافیت تحصیلی) را تحویل دفتر پلیس +10بدهید.

وثیقه خروج از کشور برای دانشجویان

آقایان و دانشجویان مرد که دارای معافیت موقت هستند، جهت خروج از کشور باید با قرار دادن وثیقه در سازمان نظام وظیفه، اجازه خروج از این نهاد را دریافت کنید. میزان وثیقه به تحصیلات و کشوری که قصد سفر به آن را دارید بستگی دارد.