درمان-عرق-سوز-شدن-نوزاد

جلوگیری و درمان عرق سوز شدن نوزاد با استفاده از شیر مادر !

وزاد به خاطر داشتن منافذ پوستی کوچک‌تر بیشتر از دیگران در معرض عرق سوز شدن است. از طرف دیگر نوزادان به دلیل کم تحرک بودن مستعد عرق سوز شدن نیز هستند.نشانه های آن با …

5/5 - (10 امتیاز)


نوزاد به خاطر داشتن منافذ پوستی کوچک‌تر بیشتر از دیگران در معرض عرق سوز شدن است. از طرف دیگر نوزادان به دلیل کم تحرک بودن مستعد عرق سوز شدن نیز هستند.نشانه های آن با ظاهر شدن دانه های قرمز یا تاول های زیر پوستی کوچک روی پوسته نواحی حساس نوزاد مثل زیربغل ها دور گردن و همچنین در قسمت هایی که بیش از حد پوشانده شده باشن ظاهر می شود مثلا اگر برای نوزاد خود کلاه می پوشید ممکن است اطراف شقیقه ها و پیشانی نوزاد به دلیل عرق کردن دچار سوختگی بشود. سینه شکم لای پاها و باسن نوزاد نیز از مناطقی در بدن هستند که اغلب دچار التهاب و سونخگی می‌شود. آیا شما تا به حال چیزی درباره درمان عرق سوز شدن نوزاد با شیر مادر شنیده اید؟


دلایل عرق سوز شدن نوزاد

سوختگی پوست از تجمع عرق و تبخیر نشدن آن در بدن نوزاد ایجاد می شود از دیگر دلایل آن چسبیدن لباس به بدن نوزاد و همچنین چین خوردگی های پوست در نواحی زیر بغل گردن و بغل پاها می باشد
همچنین تعریق بیش از حد نوزاد باعث بسته شدن منافذ پوستی و عدم خروج عرق از زیر پوست شده که خود باعث عرق سوز شدن میشود.

مطالب دیگر:

– رفع اضطراب جدایی در کودک

– راه سریع برای افزایش شیر مادر – چه بخوریم ؟

– طرز تهیه فرنی برای نوزادان

– فحش دادن کودک و آنچه باید بدانیم

راه های جلوگیری از عرق سوز شدن

با پوشاندن لباس مناسب و به اندازه برای کودکتان می توانید از تعریق بیش از حد و ارسطو شدن جلوگیری کنیم سعی کنید از لباس‌های نخی و پنبه ای استفاده کنید و همچنین از پوشاندن بیش از حد لباس برای کودکتان خودداری کنید قسمت های پوشیده بدن که کمتر دیده می شود و احتمال چین خوردگی در آن وجود دارد را مرتب با یک دستمال مرطوب تمیز کنید این نواحی شامل زیر بغل زیر گردن و کشاله های ران میشود.
از رختخواب پنبه ای مناسب برای کودک تان استفاده کنید نوزادان معمولا در خواب بیشتر از همیشه عرق می‌کنند و اگر در اثر نامناسبی خوابیده باشند این باعث عرق سوز شدن در بدن نوزاد می‌شود.
محل خواب نوزاد باید از تهویه مناسب برخوردار باشد میتوانید از دستگاه رطوبت گیر یا یک پنکه کوچک برای این کار استفاده کنید.

درمان-عرق-سوز-شدن-نوزاد-با-استفاده-از-شیر-مادر
درمان عرق سوز شدن
در نوزاد با شیر مادر

درمان عرق سوز شدن در نوزاد با شیر مادر

یکی از روش های سنتی اما بسیار موثر برای درمان عرق سوز شدن و همچنین سوختگی پای نوزاد پاشیدن شیر مادر روی نواحی سوخته شده است.

این روش با خنک کردن محل سوختگی و همچنین با بهره گیری از خاصیت التیام بخشی شیر مادر در درمان سوختگی بسیار موثر است. کافیست مقدار کمی است شیر مادر را روی پای نوزاد یا محل های سوختگی یا عرق سوز شده ریخته و اجازه بدهید خودش خشک بشود.

عرق سوز شدن در کودکان با درد همراه نیست اما می تواند باعث سوزش و خارش در پوست بدن آنها بشود عرق سوز های سطحی را می توانید با استفاده از کرم ها و لوسیون های مخصوص کودکان پودر بچه یا وازلین درمان کنید اما برای عرق سوز هایی که شدیدتر هستند می توانید از حمام با آب ولرم و جوش شیرین استفاده کنید برای این کار یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در هر دو لیتر آب حل کرده و بدن کودک را با آن بشویید عرق بدن او شده و بهبود عرق سوز شدن را سرعت می بخشید.

عرق سوز شدن گردن نوزاد

شایع ترین نوع عرق سوز شدن در نوزادان عرق سوز شدن گردن آنها است که معمولا در نوزادان زیر شش ماه به دلیل عدم توانایی کنترل گردن ایجاد می‌شود.

برای جلوگیری و درمان این پدیده کافیست گردن نوزاد را چند بار در روز به حالتی قرار دهید که هوا بخورد و خشک شود.

همچنین می توانید از دستمال مرطوب برای تمیز کردن گردن نوزاد تان استفاده کنید که کمتر از پودر بچه استفاده شود. چرا که پودر بچه خود باعث پوشاندن منافذ سطح پوست و ایجاد سوختگی روی پوست کودک می‌شود. بنابراین بهتر است با ایجاد تهویه هوای مناسب در اطراف سر و گردن نوزاد از عرق سوز شدن گردن دلبندتان جلوگیری کنید.