همه چیز درباره سفر در بارداری

همه چیز درباره سفر در بارداری

5/5 - (6 امتیاز)

چرا که یکی از بهترین و لذت بخش ترین چالش ها و جذابیت های زندگی سفر کردن و تجربه هیجانات و لذات تفریح و دیدن کردن از انواع جاذبه های طبیعی و تفریحی سایر مناطق و شهر ها است.

در حال حاضر با گسترش روزافزون شهر ها برخی انتقالات باید مسافت های طولانی را طی می کردند و به مقصد خود می رسیدند در این نوع انتقالات افراد مجبور به سفر به شهر های دیگر می شوند و مسئله های بسیاری از جمله زمان مسافرت، محل اقامت و… آنها در شهر مورد نظر یکی مشکلاتی بود که ذهن هر مسافری را به خود درگیر می کرد.

تابحال تصمیم گرفتید که از هیاهو وشلوغی شهر ها فاصله گرفته و آرامش طبیعت را برای جلای روحتان تجربه کنید و چه جایی بهتر از انوع شهر های ایران با جاذبه های گردشگری که توانایی ایجاد بهترین خاطرات را برای هر فردی با هر سلقیه ای را دارست.

سفر در زمان بارداری

به همین دلیل بسیاری افراد و خانواده ها تصمیم می گیرند تا در زمان بارداری سفری را برای دوری از هیاهو، شلوغی، هرج و مرج، آلودگی ها و… و از همه مهم تر تغیر روحیات و حالات روحی انجام دهند که سفر در زمان بارداری تاثیر بسیاری در روحیه مادر باردار داشته البته باید بسیاری نکات و توصیه ها قبل از سفر، در حین سفر و بعد از سفر از سوی همسر و خانواده و البته خود فرد باردار رعایت شود.

به دلیل قرار گرفتن فرد باردار در موقعیت و حالتی حساس و سرنوشت ساز باید بسیاری نکات و توصیه های سفر در زمان بارداری از سوی خانواده و خود فرد از اهمیت و توجه بالایی برخوردار شود که در ادامه به بررسی مهم ترین نکات و توصیه ها و شرایطی که باید قبل از سفر در زمان بارداری به آنها توجه کنید می پردازیم.

نکات و توصیه های سفر در زمان بارداری از تعداد زیادی نکات جزئی و کلی برخوردار است که به طور کلی به دو دسته نکات مراقبتی و نکات برنامه ریزی مطمئن سفر تقسیم می شوند که از جمله نکات برنامه ریزی مطمئن سفر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

انتخاب مقصد و شهر: انتخاب و مقصد و شهر مورد نظر بر اساس جاذبه های گردشگری زیبا و در عین حال بدون برخورداری از خطرات احتمالی از مهم ترین نکات سفر در زمان بارداری است.

یکی از اصلی ترین  و شاخص ترین مقاصد سفری که در بین ایرانیان در زمانی که حرف از سفر کردن و تفریح به میان می آید شمال و کیش است که به همین دلیل این جاذبه گردشگری و منطقه هر ساله از بسیار از گردشگران و مسافران پذیرایی می کنند و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

البته محبوبیت این دو منطقه و جاذبه گردشگری و تفریحی تنها به وجود انواع جاذبه های گردشگری نبوده بلکه ارائه خدمات و امکانات اقامتی با کیفیت با تعدا بالا نیز از تاثیر گذار ترین دلایل محبوبیت این دو جاذبه گردشگری است که برای سفر در زمان بارداری یکی از اصلی ترین گزینه های ممکن نیز هستند.

چک کردن وضعیت آب و هوایی: سفر در زمان بارداری باید بر اساس آب و هوای مطمئن و بی خطر برای فرد باردار در شهر و مقصد مورد نظر باشد چرا که قرار گیری در برخی آب و هوا ها به صورت طولانی مدت در برخی فصول از برخی خطرات احتمالی و مشکلات در باداری برخوردار است.

برنامه زمانی دقیق مسیر: باید در زمان طفر در دوران بارداری و حاملگی از برنامه زمانی و مسیر یابی دقیق و درست برخوردار باشید چرا که سفر از مسیر های غیر مطمئن و خطر آفرین در زمان بارداری اصلا توصیه نمی شود.

بستن چمدانی کامل: به دلیل اینکه بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است باید در زمان سفر دوران بارداری چمدان و ساکی کامل از هر نظر و در نظر گرفتن تمامی احتمالات و شرایط بسته شود.

از جمله نکاتی که باید در کنار نکات برنامه ریزی دقیق سفر به آن توجه بسیاری شود نکات مراقبتی است که از اهمیت بالایی در فراهم کردن بهترین و دنج ترین شرایط برای فرد باردار برخوردار بوده است  که از جمله مهم ترین و شاخص ترین این نکات می توان به بررسی موارد زیر اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی:

خوردن کدام خوراکی ها در دوران بارداری ضرر دارد؟

مراجعه به پزشک و مشورت قبل از سفر: به دلیل قرارگیری در مرحله ای بسیار حساس و سرنوشت ساز خانواده به گونه ای که کوچک ترین مشکلی باعث پشیمانی های بسیاری می شود باید قبل از سفر در دوران بارداری فرد باردار از پزشک معالج خود مشورت و نکات مهم رعایتی را دریافت نماین به گونه ای باید و حتما نسبت به انجام آنها اقدام کند.

به همراه داشتن برنامه غذایی مناسب و مقوی: بانوان باردار باسد در زمان بارداری از برنامه غذایی مناسب زیر نظر پزشک برای جلوگیری از خطرات احتمالی برخوردار شوند و به همین دلیل باید در زمان سفر دوران بارداری از برنامه غذایی و مقوی خود بازنمانند.

به همراه داشتن دارو ها و کیف اورژانسی: اگر بانوان بارداری که در زمان بارداری زیر نظر پزشک متخصص دارو هایی تنظیم کننده و لازم را مصرف می کنند باید بعد از مشورت با پزشک خود دارو ها خود را به همراه داشته و زمان دقیق مصرف آنها را به یاد داشته باشند.

در کنار به همراه داشتن دارو های تجویزی از سوی پزشک معالج به همراه داشتن کیف اورژانسی که مواد کمک های اولیه را دارا است نیز برای پیشگیری از خطرات بزرگ توصیه می شود.

پرهیز از نشستن طولانی مدت: به دلیل اینکه نوزاد و جنین در ناحیه شکمی مادر قرار دارد و نشستن طولانی مدت باعث ایجاد برخی عوارض و خطرات تاثیر گذار می شود از نشستن طولانی مدت پرهیز شود.

به همراه داشتن وسایل برای جلوگیری از در در اندام ها: از جمله وسایلی که توصیه می شود در زمان بارداری زنان باردار با خود به همراه داشته باشند باشلتی برای جلوگیری از کمر درد است.

مصرف آب به میزان کافی: به دلیل اینکه در زمان بارداری برخی اندام های بدن در نتیجه برهم خوردن میزان هورمون های ترشح شده به فعالیت صحیح خود ادامه نمی دهند توصیه می شود برای جلوگری از عدم تخلیه سموم بدن و دفع صحیح آنها آب به میزان کافی در سفر مصرف شود.

سفر با هواپیما در زمان بارداری

سفر با هواپیما در زمان بارداری از برخی نکات از سوی شرکت های هواپیمایی و برخی نکات رعایتی از سوی بانوان باردار برخوردار است که باید نسبت به انجام این نکات توجه بیش از پیشی صورت گیرد.

سفر با قطار در زمان بارداری

اگر تصمیم به سفری فوق العاده ایمن و دنج در زمانبارداری با خانواده تان دارین قطار از ایمن ترین وسائط نقیله برای سفر در دوران بارداری است که می توانید با رعایت نکات بالا ببه همراه برخی نکات توصیه از سوی قوانین قطار سفری ایمن و سالم را در دوران بارداری تجربه کنید.

سفر با خودرو شخصی در زمان بارداری

به دلیل اینکه خودرو های شخصی در برخی مواقع با داشتن کوچک ترین ایرادات به بزرگ ترین جنبه های خطرات احتمالی تبدیل می شوند سفر با خودرو شخصی در زمان بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود.

کلام آخر

ما در مطلب بالا به بررسی مسائلی همچون سفر در مان بارداری، بررسی تمامی نکات و توصیه های برنامه ریزی دقیق سف، بررسی تمام نکات و توصیه ها مراقبتی از سوی خانواده و فرد باردار، نکات سفر با هواپیما در زمان بارداری، نکات سفر با قطار در زمان بارداری، نکات سفر با خودرو شخصی در زمان بارداری پرداختیم تا با مطالعه این مطلب به تمامی نکات و توصیه های سفر در مان بارداری پی برده باشید.
منبع:دنیای اقتصاد