کیت تشخیص پارگی کیسه آب بومی سازی شد

کیت تشخیص پارگی کیسه آب بومی سازی شد

5/5 - (4 امتیاز)

مدیر عامل شرکت یاخته فناور اصفهان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: کیت تشخیص پارگی کیسه آب جنین که از سقط جنین و عفونت‌های بارداری جلوگیری می‌کند یکی از محصولات شاخص این شرکت است.
بهناز طوسی‌زاده افزود:روش‌های تشخیصی این کیت‌ها با نمونه‌های خارجی متفاوت است که قیمت مناسب و بسته‌بندی منحصر به فرد آن می‌تواند یکی از مزیت‌های این محصولات باشد.
طوسی زاده با بیان اینکه بومی‌سازی کیت تشخیص سقط جنین بعد از کشور آمریکا اجرا شده است، گفت: این شرکت توانست کیت تشخیصی سقط جنین را بومی‌سازی کند که البته به گردش مالی وسیعی نیاز دارد، زیرا مواد اولیه آن وارداتی است و گردش مالی داخلی و بازار را محدود می‌کند.
وی افزود: به دلیل اینکه بانوان باردار مصرف کننده این کیت‌ها هستند و ممکن است چندین بار به آن نیاز داشته باشند، این محصول کیفیت و قیمت مناسبت‌تری نسبت به محصول آمریکایی دارد و در دسترس است.
مدیر عامل شرکت یاخته فناور اصفهان با بیان اینکه کشور‌های حوزه خلیج فارس و عراق متقاضی این کیت‌ها هستند، گفت: درخواست این کیت‌ها به دلیل هزینه و کیفیت از ایران بیشتر شده است و بسته‌بندی مناسبی برای صادرات دارد.
شرکت دانش بنیان یاخته فناور اصفهان از سال ۹۳ کار رسمی خود را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرد و تولید کننده تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی و دارویی است که تمرکز خود را بر تولید کیت تشخیص آزمایشگاهی و پزشکی در حوزه زنان قرار داده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما