مضرات گوشی همراه برای خانم های باردار + 6 نکته برای کاهش مضرات تلفن همراه

مضرات گوشی همراه برای خانم های باردار + 6 نکته برای کاهش مضرات تلفن همراه

5/5 - (3 امتیاز)

حتما این مورد را شنیده اید که استفاده از تلفن همراه به مدت طولانی سبب یکسری اثرات نامطلوب بر نوزاد میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم که آیا گوشی در بارداری ضرر دارد یا خیر.

امروزه تحقیقات فراوانی در خصوص اثرات پرتو دستگاه های الکترونیکی انجام گرفته است و همچنین یکسری تحقیق در خصوص استفاده از تلفن همراه در دوران بارداری و تاثیر آن بر جنین صورت گرفته است.

آیا گوشی در بارداری ضرر دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده، اگر مادر در دوران بارداری خود از تلفن همراه استفاده نماید با خطر تولد فرزندی با مشکل های رفتاری رو به رو خواهد شد. امواج الکترومغناطیسی که از تلفن های همراه به وجود می آیند بر رشد مغزی جنین شما تاثیر میگذارند و سبب بیش فعالی او میشوند.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه نگرانی خود را در خصوص استفاده از تلفن همراه رفع نمایید.

مطالب پیشنهادی:

دلایل خستگی مفرط در دوران بارداری چیست؟ + 6 راه مقابله با خستگی

این 13 کار را قبل از بارداری انجام ندهید!

امواج تلفن های همراه چه تاثیری بر بدن دارند؟

در دنیای امروز افراد فقط با تلفن همراه در ارتباط نیستند بلکه با وسایل دیگری همچون لپ تاپ ، تبلت و… نیز ارتباط دارند. وقتی افراد برای برقراری ارتباط از دستگاه های الکترونیکی استفاده میکنند موجب انتشار و دریافت امواج رادیویی الکترومغناطیسی میشوند. درست است که میزان کمی از امواج از این دستگاه ها منتشر میشود اما به هر حال به بدن انسان نفوذ میکند.

وقتی بدن انسان در معرض این امواج قرار میگیرد باعث میشود که به DNA آسیب وارد شود و در ترکیب مولکول های سلول های زنده نیز تغییراتی صورت گیرد. اما میزان پایداری این تغییرات به فرکانس و قدرت امواج وابسته است.

تنها منابعی که باعث میشوند انسان در معرض امواج رادیویی قرار گیرد، دستگاه های بی سیم هستند.

استفاده از تلفن همراه چه خطراتی برای جنین به دنبال دارد؟

هنوز راجع به این موضوع که امواج تلفن همراه بر جنین تاثیر میگذارد یکسری تردید ها وجود دارد. جنینی که در رحم مادر قرار دارد در حال رشد است و سلول های او با سرعت تکثیر میشوند و این سلول ها در برابر اختلال های بیرونی  آسیب پذیر میباشند. اما هنوز با وجود تحقیقات انجام شده، پژوهشگران نتوانسته اند یک پاسخ قطعی در مورد خطر استفاده از موبایل در دوران بارداری بدهند.

یک گروه از پژوهشگران گوشی های همراه را فعال نگه داشتند و یکسری موش باردار را در معرضشان قرار دادند. این کار به مدت دو هفته انجام شد. یکسری موش باردار دیگر نیز در معرض گوشی های همراه غیر فعال قرار گرفتند. در آخر نتیجه نشان داد که نوزادان موش هایی که در معرض تلفن های همراه فعال بودند دارای برخی مشکلات رفتاری هستند که در انسان ها به این مشکلات بیش فعالی گفته میشود.

اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که همیشه نتیجه آزمایش موش ها با انسان ها مشابه نیست زیرا مادران باردار به صورت بیست و چهارساعته در همه روز ها در معرض تلفن های همراه نیستند.

چطور عوارض استفاده از گوشی های همراه را در دوران بارداری کم کنیم؟

مادران در طول بارداری خود بهتر است از این نکات برای حفظ سلامتی فرزندشان بهره ببرند:

  • در مواقعی که به تلفن همراه نیاز ندارید آن با با چند متر فاصله از خود قرار دهید.
  • میتوانید برای صحبت کردن با موبایل از بلندگوی آن یا هندزفری استفاده کنید تا از تماس مستقیم آن با بدنتان جلوگیری نمایید.
  • در ناحیه ای که پوشش شبکه بالاست برای تماس از موبایل استفاده کنید زیرا اگر پوشش شبکه ضعیف باشد، تلفن همراه شما برای برقراری تماس مجبور است مقدار بیشتری از اشعه را متصاعد کند.
  • سعی کنید در دوران بارداری خود، کمتر از تلفن همراه استفاده کنید.
  • در موقع خواب از قرار دادن موبایل در زیر بالش پرهیز کنید.
  • جیب لباس ها به شکم شما خیلی نزدیک هستند به همین دلیل نباید گوشی همراه خود را در جیب لباس هایتان قرار دهید.