خوردن انبه در دوران بارداری

خوردن انبه در دوران بارداری

5/5 - (4 امتیاز)

انبه به طور طبیعی شیرین است. آن‌ها حاوی قند بیشتری نسبت به اکثر میوه‌ها هستند (حدود ۱۵ گرم شکر در هر ۱۰۰ گرم). این باعث می‌شود زمانی که شما هوس یک خوراکی شیرین می‌کنید جایگزینی خوشمزه برای کیک و شیرینی شوند، اما به دلیل محتوای بالای قند ممکن است به شما توصیه شود در صورت ابتلا به دیابت بارداری از مصرف انبه اجتناب کنید.

انبه همچنین کالری بالایی دارد بنابراین ممکن است میان وعده خوبی برای سه ماهه سوم بارداری شما باشد. هنگام خرید انبه در بازار در انتخاب آن دقت کنید. اطمینان حاصل کنید که انبه‌های نرسیده با مواد شیمیایی را خریداری نکنید. مطمئن شوید که آن‌ها را در فصل خریداری می‌کنید. میوه‌ های رسیده با کاربید کلسیم می‌توانند هم برای شما و هم برای جنین در حال رشد شما سمی باشند، زیرا این ماده شیمیایی حاوی آثاری از آرسنیک و فسفر است.

برخی از عوارض جانبی خوردن میوه‌های نرسیده عبارتند از:

ناراحتی‌های معده
سردرد
سرگیجه
خواب آلودگی
گیجی
اختلالات خلقی
زخم‌های دهان
تشنج

نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به دنبال آن باشید تا بدانید انبه به طور طبیعی رسیده است یا خیر. انبه‌های رسیده مصنوعی ممکن است:

دارای پوشش پودری سفید مایل به خاکستری یا سیاه باشد
بویی شبیه سیر می‌دهد
از بیرون رسیده به نظر می‌سد، اما از درون کال است
بی مزه بوده و ماندگاری کوتاهی دارند

اگر مطمئن نیستید که میوه شما به طور طبیعی یا مصنوعی رسیده است یا خیر می‌توانید این اقداماتی را برای کاهش قرار گرفتن در معرض سموم انجام دهید:

میوه‌ها را بشویید:

انبه‌ها را کاملاً بشویید و خشک کنید. این کار انبه را از شر هر گونه مواد شیمیایی باقیمانده یا هرگونه آلودگی لیستریا از خاک خلاص می‌کند. همچنین یخچال شما را تمیز نگه می‌دارد و از آلودگی متقابل جلوگیری می‌کند.

دست‌هایتان را بشویید:

دست‌هایتان و همچنین هر ماده‌ای مانند چاقو یا تخته خردکن که با انبه‌ها تماس دارد را با صابون و آب گرم بشویید.
منبع: پارسینه