بورانی اسفناج

طرز تهیه ی بورانی اسفناج+ ادویه های اصلی+ 100 درصد حرفه ای

5/5 - (7 امتیاز)

سلام به دوستان گل

امروز آموزش غذایی خوشمزه و پر خاصیت  به نام بورانی اسفناج رو داریم . بورانی اسفناج هم میتونه پیش غذا باشه هم یک وعده غذایی سبک و مقوی که میتونین گاهی به عنوان شام آن را میل کرد . بورانی اسفناج به دلیل داشتن اسفناج سرشار از آهن و به خاطر داشتن ماست مملو از کلسیم است . بورانی اسفناج جدا از خواصی که براتون گفتم خیلی لذیذ است و خیلی آسون تهیه میشه .

خب حالا بریم سراغ این غذای خوشمزه .

مواد لازم برای تهیه بورانی اسفناج :

اسفناج خام : 300 گرم

ماست چکیده : 1 الی 2 پیمانه

سیر : 1 الی 2 حبه

نمک : به مقدار لازم

فلفل : در صورت تمایل

مراحل تهیه ی بورانی اسفناج :

ابتدا اسفناج ها را بپزید اما قبل از پخت , اسفناج ها را به سایز دلخواه خرد کنید .

برای پخت اسفناج ها کافیه کمی آب در حدود نصف فنجون در کف ظرف مورد نظر بریزید تا از چسبیدن اسفناج ها به ته ظرف جلوگیری کند و بعد اسفناج ها رو در ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید.

خیلی زود و تقریبا کمتر از 5 دقیقه اسفناج ها نرم میشن و حجم خودشون رو از دست میدن بعد در قابلمه رو برمیداریم تا آب اضافی اسفناج ها کشیده بشه . 

برای اینکه اسفناج ها زودتر آب خودشون رو از دست بدن آن ها رابا قاشق هم میزنیم و زیر و رو میکنیم البته باید توجه داشته باشیم که اسفناج ها خیلی خشک نشن در حدی که خیلی آبکی نباشه کافیه.اسفناج ها رو از روی حرارتبرمیداریم و اجازه میدیم سرد بشن . 300 گرم اسفناج حدود یک فنجان اسفناج پخته به ما میدهد . 

برای بورانی اسفناج استفاده از ماست چکیده بهتراست زیرا بورانی را لذیذ تر میکند . مقدار ماست هم بسته به سلیقه خودتون میتونید کمیا زیاد کنید .

در مرحله بعد اسفناج سرد شده , ماست , سیر رنده شده , نمک و در صورت تمایل فلفل را خوب باهم مخلوط کنید .

بورانی اسفناج خوشمزه ما آماده است و باید یک الی دو ساعت در یخچال نگه داشته بشه تا مواد خوب به خورد هم برن .

برای تزیین بورانی میتونید از زعفران و فلفل استفاده کنید .

نوش جان 🙂

طرز تهیه برانی اسفناج روش اصلی، ادویه های اصلی برانی اسفناج ؟ طرز تهیه برانی اسفناج با ادویه روش درست کردن برانی اسفناج ، روش درست کردن ماست و اسفناج اثلی خوشمزه و خوش بو با ادویه های اصلی