تمیز-کردن-فرش

5 راه حل ساده برای پاک کردن لکه های فرش

امتیاز دهید post

اگر در روزهای پایانی سال، نگران تمیز کردن لکه های فرش های خانه تان هستید و به هر دلیلی امکان شستن آنها را ندارید، در این مطلب همراه ما باشید تا راه حل هایی برای پاک کردن انواع لکه ها از روی فرش در اختیارتان قرار دهیم.

لکه ی چای، قهوه، شیر، شکلات، سس و…

برای پاک کردن این لکه ها از روی فرش باید با صبر و حوصله این چند مرحله را مرتب تکرار کنید تا لکه بطور کامل پاک شود: ابتدا یک پارچه ی سفید و بدون طرح را به ماده ی شوینده، مثل شامپوفرش و… آغشته کنید و روی لکه ها فشار دهید. 15 دقیقه صبر کنید و با یک دستمال تمیز دیگر محل لکه را پاک کنید. این کار را چندبار تکرار کنید. سپس یک پارچه ی تمیز را به سرکه ی سفید آغشته کنید و روی محل لکه قرار دهید. و بعد از چند دقیقه با یک دستمال دیگر پاک کنید. سرکه سفید دارای خاصیت لکه زدایی است اما باقی ماندن خود سرکه روی سطوح باعث جذب غبار و… می شود بنابراین این مرحله را با دقت انجام دهید. در گام بعدی کمی آب ولرم روی فرش بریزید و یک ظرف زیر فرش قرار دهید و یک ساعت صبر کنید تا فرش کاملا خشک شود.

لکه های روغن، چربی، سس، شیره یا مواد آرایشی و…

ابتدا یک پارچه ی سفید را با یک حلال مناسب آغشته کنید و روی لکه ها فشار دهید. سپس مواد شوینده را روی لکه ها اسپری کرده و با یک پارچه تمیز خشک کنید. در انتها آب گرم را روی لکه ها اسپری کرده و با یک دستمال تمیز خشک کنید. اجازه بدهید فرش کاملا خشک شود و تا محو شدن کامل لکه ها این مراحل را به ترتیب تکرار کنید.

لکه‌ی گل یا گردو خاک…

ابتدا لازم است که محل لکه را خوب جارو بکشید تا تکه های جامد گل و خاک از فرش جدا شوند. سپس محلول شوینده را روی فرش اسپری کنید و با یک دستمال تمیز و بدون طرح خشک کنید. سپس سرکه سفید را به همین ترتیب روی فرش اسپری کرده و خشک کنید. مجددا از محلول شوینده استفاده کنید و در نهایت از آب ولرم استفاده کرده و محل لکه را با اسپرس آب ولرم بشویید و خشک کنید و اجازه بدهید که فرش در معرض هوای آزاد خشک شود.

لکه‌های واکس، آدامس و شکلات‌های تافی

مقداری یخ را بطور غیر مستقیم روی لکه ها قرار دهید و بعد از چند دقیقه، با یک چاقو یا کاردک بتراشید. بعد پارچه ای را به حلال آغشته کرده و روی لکه ها قرار دهید و در انتها آب ولرم را روی فرش اسپری کنید و اجازه بدهید تا خشک بشود.

لکه‌ی جوهر، لکه‌ی ماژیک یا خودکار…

حلال مناسب را روی یک پارچه ی تمیز ریخته و به مدت 15 دقیقه روی لکه ها قرار دهید. و بعد با یک پارچه ی تمیز پاک کنید. سپس آب ولرم را روی فرش اسپری کنید و زمان بدهید تا فرش کاملا خشک شود.

تیم تحریریه مامامی برای شما سال خوبی را آرزو می کند