طرز تهیه حلوا شیر

آموزش طرز تهیه حلوا شیر (حلوا با شیر) + نکات و تکنیک

حلوا شیر یا حلوا با شیر از جمله دسر های بسیار خوشمزه ایرانی است .
در این متن به شما طرز تهیه حلوا شیر را مطابق با بهترین دستور از کتاب های آشپزی اصیل ایرانی آموزش خواهیم داد. حلوا انواع مختلف …

4.9/5 - (30 امتیاز)

حلوا شیر یا حلوا با شیر از جمله دسر های بسیار خوشمزه ایرانی است .
در این متن به شما طرز تهیه حلوا شیر و طرز تهیه حلوا با شیر خشک را مطابق با بهترین دستورات از کتاب های آشپزی اصیل ایرانی آموزش خواهیم داد. حلوا گونه های متفاوتی دارد، مانند حلوای آرد یا حلوای هویج و صد البته حلوای بسیار خوشمزه شیر.

مواد لازم :

  • آرد : یک لیوان کاملا پُر
  • کره: یک صد گرم
  • گلاب : یک چهارم لیوان
  • شیر : دو لیوان یا (نصف لیوان شیر خشک)
  • شکر : یک لیوان کاملا پُر
  • روغن مایع :نصف لیوان
  • هل : نصف قاشق چای خوری
  • زعفران دم کرده : به میزان لازم

مطالب دیگر:

– طرز تهیه شربت زعفران + خواص جادویی زعفران

– طرز تهیه آجیل میوه جات یا میوه خشک در منزل + نکته ها

– چگونه در خانه لاغر شویم ؟

– تناسب اندام در خانه + روش کاملا بدون عوارض طب سنتی

طرز تهیه حلوا شیر :

در ابتدا آرد رو خوب تفت بدهید تا بوی خامی آن گرفته شود و بوی خوبی از آرد بلند شود. کره و روغن را در ظرفی تمیز و مناسب ریخته و اجازه دهید داغ شود .

آرد تفت داده شده را با الک در مخلوط روغن و کره بریزید سپس هم بزنید تا روان شود. در مرحله بعد شکر و هل و زعفران را به مواد حلوا بیافزایید و مخلوط کنید. یک لیوان شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی غلیظ شود سپس لیوان بعدی را اضافه کنید و هم بزنید .

توجه داشته باشید که شیر را مرحله به مرحله اضافه کنید. در مرحله آخر گلاب را اضافه کنید و کمی حلوا را هم میزنیم تا در وسط ظرف جمع شود. برای تزیین حلوا یک قاشق مربا خوری پودر کاکائو را با یک قاشق چای خوری روغن مایع مخلوط کنید و به صورت کرم مانند برای تزیین با قیف استفاده کنید .

طرز تهیه حلوا شیر خشک کاملا مثل روش بالاست اما فقط به جای شیر طبیعی میزان نصف لیوان شیر خشک را با یک و نیم آب مخلوط کرده تا کاملا شیر خشک در آب حل شود و سپس به جای شیر طبیعی از شیر خشک استفاده کنید. می‎توان از دستور طرز تهیه حلوا با شیر خشک برای افرادی که به شیر حساسیت دارند استفاده کرد.

طرز تهیه حلوا با شیر

تزیین حلوا:

شاید شما برای تهیه حلوا شیر وقت زیادی صرف کرده باشید. اما اینکه بیشتر به حلوای شما توجه شود باید به دنبال یک تزیین مناسب برای آن باشید. همیشه تزیین مناسب می‌تونه توجه زیادی رو به حلوایی که براش وقت زیادی گذاشتید جلب کنه.