رژیم-دانمارکی-رژیم-۱۵روزه-کانادایی

این روزها مسئله تناسب اندام و کاهش وزن یکی از دغدغه های روزمره انسانها شده است و همه به دنبال رژیم های غذایی موثر برای کاهش وزن و کنترل وزن هستند در این میان هستند کسانی که به دنبال روش های سریع و زود بازده می گردند.رژیم های غذایی وجود دارند که در مدت زمان کوتاه باعث کاهش وزن ۸ تا ۱۳ کیلو می‌شوند البته از نظر پزشکان تغذیه این رژیم ها دارای نواقصی هست که آن را توصیه نمی‌کنند اما برای کسانی که به دنبال کاهش وزن سریع هستند می تواند گزینه مناسبی باشد.
رژیم لاغری دانمارکی یکی از این رژیم ها می باشد که در یک دوره ۱۳ روزه انجام می‌شود و می‌تواند باعث کاهش وزن شما تا حدود ۱۰ کیلوگرم بشود این رژیم یک رژیم کم کالری با منوی غذایی خاص است و چنانچه نتوانستید آن را به پایان برسانید به دلیل پایین بودن میزان کالری باید حداقل دو ماه صبر کنید و مجدداً را شروع کنید.
رژیم لاغری دانمارکی تا حدود زیاد مشابه رژیم کانادایی ۱۵ روزه است و در ادامه همین متن به تفاوت های ناچیز این دو رژیم خواهیم پرداخت.

برنامه غذایی رژیم لاغری دانمارکی به شرح زیر است:

روز اول رژیم دانمارکی

صبحانه : قهوه به همراه یک حبه قند
ناهار : ۴۰۰ گرم اسفناج که به همراه دو عدد تخم مرغ و یک عدد گوجه پخته شده باشد
شام: ۲۰۰ گرم استیک از هر نوع گوشتی که دوست دارید به همراه سالاد که از برگ‌های سبز تشکیل شده باشد و روغن و آبلیمو

روز دوم رژیم دانمارکی

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قند
ناهار: ۲۵۰ گرم ژامبون به علاوه یک لیوان ماست کم چرب
شام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی بعلاوه سالاد سبز به همراه روغن و آبلیمو

روز سوم رژیم دانمارکی

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قند همراه با یک تکه نان تست
ناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز یک تکه ژامبون و یک لیوان کاهو
شام: یک عدد گوجه فرنگی به همراه کرفس آب پز شده به علاوه یک عدد میوه به دلخواه

روز چهارم رژیم دانمارکی

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قند و یک تکه نان تست
ناهار: یک لیوان آب میوه و یک لیوان ماست
شام: یک عدد هویج و یک عدد تخم مرغ آب پز شده و ۲۵۰ گرم میوه

مطالب دیگر:

– برای لاغری شکم بدون رژیم غذایی این چند کار را بکنید.

– لاغری در ۳ روز با خوردن موز ( لاغری سریع )

– برای لاغر شدن چه کنیم – طب ایرانی و تناسب اندام

روز پنجم رژیم دانمارکی

صبحانه: یک عدد هویج و آبلیمو
ناهار: ۲۰۰ گرم کدوی آب پز شده و آبلیمو
شام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی بعلاوه یک تکه کرفس و مقداری کره

روز ششم رژیم دانمارکی

صبحانه: یک فنجان قهوه یک حبه قند و یک تکه نان تست
ناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز شده و یک هویج
شام: یک سینه مرغ آب پز شده به همراه سالاد سبز و روغن و آبلیمو

روز هفتم رژیم دانمارکی

صبحانه: چای
ناهار:آب به هر مقداری که دوست داشتید
شام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی و یک میوه سیب

روز هشتم رژیم دانمارکی

صبحانه : قهوه به همراه یک حبه قند
ناهار : ۴۰۰ گرم اسفناج که به همراه دو عدد تخم مرغ و یک عدد گوجه پخته شده باشد
شام: ۲۰۰ گرم استیک از هر نوع گوشتی که دوست داری به همراه سالاد که از برگ‌های سبز تشکیل شده باشد و روغن و آبلیمو

روز نهم رژیم دانمارکی

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قند
ناهار: ۲۰۰ گرم ژامبون به علاوه یک لیوان ماست کم چرب
شام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی بعلاوه سالاد سبز به همراه روغن و آبلیمو

روز دهم رژیم دانمارکی

صبحانه: قهوه به همراه یک حبه قند همراه با یک تکه نان تست
ناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز یک تکه ژامبون و یک لیوان کاهو
شام: یک عدد گوجه فرنگی به همراه کرفس آب پز شده به علاوه یک عدد میوه به دلخواه

روز یازدهم رژیم لاغری دانمارکی

صبحانه: یک فنجان قهوه یک حبه قند و یک تکه نان تست
ناهار: یک لیوان آب میوه و یک لیوان ماست
شام: یک تخم مرغ آبپز یک تکه هویج و ۲۵۰ گرم میوه

روز دوازدهم رژیم لاغری دانمارکی

صبحانه: هویج و آبلیمو
ناهار: ۲۰۰ گرم کدوی آب پز شده و آبلیمو
شام: ۲۰۰ گرم گوشت کبابی را به مقداری کرفس و کره

روز سیزدهم رژیم دانمارکی

صبحانه: یک فنجان قهوه یک هفته بعد و یک تکه نان تست
ناهار: ۲ عدد تخم مرغ آب پز شده و یک تکه هویج
شام: یک سینه مرغ آب پز شده به همراه سالاد سبز و روغن و آبلیمو

مطالب دیگر:

– فواید روغن دنبه

– بدون رژیم هم میشه لاغر شد ؟

تفاوت رژیم غذایی دانمارکی با رژیم کانادایی ۱۵ روزه
تفاوت رژیم غذایی دانمارکی با رژیم کانادایی ۱۵ روزه

تفاوت رژیم غذایی دانمارکی با رژیم کانادایی ۱۵ روزه چیست ؟

رژیم غذایی دانمارکی شباهت بسیار زیادی به رژیم کانادایی دارد با این تفاوت که رژیم کانادایی ۱۵ روزه بوده و در بعضی وعده های صبحانه خرما و شیر و عسل اضافه می‌شود همچنین رژیم کانادایی در سه روز آخر تحت عنوان رژیم نگهدارنده به شما اجازه مصرف سوپ را می‌دهد این نوع رژیم های کوتاه مدت با کم کردن میزان کالری مصرفی روزانه و حذف غلات و شیرینی جات باعث کاهش وزن سریع می شود در نتیجه رژیم بسیار سخت بوده و احتیاج به اراده و تلاش زیادی دارد.

نکته مهم در رعایت این رژیم های غذایی تأکید آنها بر رعایت مو به موی برنامه غذایی و به شما حتی اجازه مصرف یک حبه قند بیشتر را نمی‌دهد و توصیه می‌کند اگر از مسیر برنامه‌ریزی رژیم دورشدی رژیم را متوقف کرده و چند هفته بعد دوباره شروع کنید

عوارض رژیم کانادایی و دانمارکی

گرفتن این نوع رژیم ها برای افرادی که دچار بیماری فشار خون بیماری‌های قلبی و زخم معده و بیماری های معده هستند توصیه نمی‌شود گفته می شود کاهش وزن سریع این نوع رژیم ها به همین سرعت نیز برمی گردد و باعث افزایش وزن نجومی شما خواهد شد. همچنین به دلیل دریافت حجم بسیار پایین کالری غلات و فیلم ریزش مو را تجربه کنید ش آب بدن نیز باعث شور و چروک شدن پوست تان می شود ممکن است در روزهای نخست رژیم کاهش وزن چشمگیری را مشاهده کنید اما در روزهای بعد کاهش وزن متوقف می‌شود به این دلیل که شما در روزهای اول به جای بافته چربی بافت عضلانی بدن خود را از دست داده و در روزهای بعدی بافت‌های چربی جایگزین عضلانی می شوند بنابراین روند کاهش وزن متوقف می‌شود.

افت قند نارسایی‌های کلیه و حتی در مواردی شوکهای مغزی و قلبی از دیگر عوارض این رژیم‌های غذایی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − شش =