علت-وزن-گیری-نوزاد

عدم وزن گیری مناسب نوزاد بسیار خطرناک خواهد بود!

وزن گیری مناسب نوزاد یکی از مسائل با اهمیت برای مادران است و مادران معمولاً این نگرانی را دارند که نوزادشان روند افزایش وزن استاندارد را طی می‌کند یا نه؟ و معمولاً به دنبال راه هایی برای وزن گیری ….

5/5 - (8 امتیاز)

وزن گیری مناسب نوزاد یکی از مسائل با اهمیت برای مادران است و مادران معمولاً این نگرانی را دارند که نوزادشان روند افزایش وزن استاندارد را طی می‌کند یا نه؟ و معمولاً به دنبال راه هایی برای وزن گیری بهتر نوزاد هستند.

وزن گیری طبیعی نوزاد

هر نوزاد بعد از تولد تا ۳ ماهگی باید به طور متوسط ۵۰۰ گرم تا 800 گرم در هر ماه افزایش وزن داشته باشد. وزن گیری نوزاد با توجه به نمودارهای رشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
چنانچه نوزاد شما کمتر از این میزان وزن میگیرد، به این معناست که به اندازه کافی شیر نمیخورد و سیر نمیشود.

مطالب پیشنهادی دیگر:

– شروع آسان شیردهی به نوزاد + شیردهی به نوزاد

– راه سریع برای افزایش شیر مادر – چه بخوریم ؟

– شیردهی به نوزاد و جواب به همه ی سوالات

شیردهی صحیح برای کمک به بهبود نمودار کودک

هر نوزاد در طول روز 8تا 12 مرتبه باید شیر بنوشد. فاصله شیردهی بهتر است بین 2تا3ساعت باشد. همچنین اگر نوزاد بطور مناسب وزن نمیگیرد،بهتر است در طول شب دو تا سه مرتبه نوزاد شیر بخورد چرا که چربی ترشح شده در شیر مادر در شب غلیظ تر بوده و به تامین انرژی نوزاد کمک بیشتری می کند.

اگر با وجود رعایت نکات شیردهی و بالا بردن تعداد دفعات شیردهی باز هم نوزادتان روند افزایش وزن استاندارد را تعیین می کند بهتر است با پزشک مشورت کنید.

اگر نوزادتان مشکل خاصی ندارد، وزن گیری نامناسب اوو به معنی کافی نبودن شیر شما برای نوزاد است.
بنابراین می توانید از ماه سوم به بعد از شیر خشک برای جبران کمبود شیر خود استفاده کنید نوزادان معمولا از ماه چهارم به بعد آمادگی استفاده از غذاهای کمکی را دارند و می توانید تحت نظر و با مشورت پزشک غذای کمکی نوزاد را شروع کنید.

شیر مادر، بهترین تغذیه

شیرمادر بهترین کامل ترین و مناسب ترین غذا برای نوزاد است که بهتر است پیش از استفاده از شیرخشک و غذای کمکی برای نوزاد تا آنجا که می توانید سعی کنید شیردهی خود را بهینه کنید و با تغذیه درست و مناسب شیر خود را مغذی تر کرده و تغذیه مناسب نوزادتان کمک کنید هچنین با بالا بردن تعداد دفعات شیردهی میزان ترشح شیر در سینه های شما افزایش پیدا کرده و شیر دریافتی برای نوزاد افزوده می‌شود.

از ۶ ماهگی به بعد می‌توانند غذاهای کمکی و سوپ های رقیق بخورند بنابر این می تواند از ماه ششم به بعد با رعایت یک برنامه غذایی مغذی و مناسب به وزن گیری مناسب نوزادتان کمک کنید