سه ماه سوم بارداری

سه ماه سوم بارداری (3 ماهه سوم بارداری)

5/5 - (7 امتیاز)

حالا در سه ماه سوم بارداری بیشتر راه را طی کرده اید و اشتیاقتان برای دیدن دلبندتان بیشتر شده. حرکاتش را حس می کنید و این ضربه های لذت بخش، خستگی راهی که پیموده اید را از یادتان می برد. وزن جنین افزایش یافته و حتما شکمتان حسابی گنده شده است! در سه ماه سوم بارداری چربی زیر پوست ها تشکیل شده و چشم ها کاملا تکامل یافته اند وبه نور واکنش نشان می دهند. با کاهش فضای داخل رحم، رشد جنین کاهش می یابد و تکامل ریه و اعضای داخلی ادامه می یابد.

اندازه ی سر و بدن نسبت به هم متناسب می شوند.حرکات جنین بیشتر می شود و حتی می توان حرکات را از روی پوست شکم مشاهده کرد. سطح مایع آمنیوتیک ثابت می شود و تا زمان زایمان ثابت می ماند.با افزایش چربی زیرپوست، رنگ پوست از قرمز به صورتی می گراید. حواس پنج کانه کاملا تکامل یافته اند وکار می کنند. جنین می تواند پلک بزند، لبخند بزند و به کیسه ی ابش چنگ بزند.

بیشتر توجه کنید !

در سه ماه سوم بارداری از هفته ی سی و هشتم بارداری شما آمادگی زایمان را دارید. مکونیوم در روده ی چنین تشکیل شده و چنانچه جنین در کیسه ی آب مدفوع کند، پزشک تحریک درد را انتخاب می کند تا پیش از اینکه جنین مکونیوم را ببلعد، به دنیا بیاید. ممکن است در این هفته ها دردهای کمر و شکمتان بیشتر شود. تا بحال باید انقباضات مختلف را شناخته باشید و خود را برای مشاهده کردن علائم زایمان آمادهکرده باشید. یک بارداری نرمال چهل هفته ی کامل به طول می انجامد. چنانچه هفته ی چهل و یک به پایان برسد و نوزاد شما به دنیا نیامده باشد، پزشک عمل سزارین راتوصیه می کند.

مهم اینه که دارید مادر می‌شوید!

اینکه نوزادتان قرار است با چه نوع زایمانی پا به دنیا بگذارد به عوامل متعددی بستگی دارد. علاوه بر ویژگی های فیزیکی خودتان و سن حاملگی، شرایط جنین نیز در این موضوع دخیل است. به پزشکتان اعتماد کنید و اجازه بدهید با برسی کامل وضعیتتان، شما را برای بهترین و ایمن ترین نوع زایمان آماده کند.

مجله ی مامامی برای شما مادران عزیز و فرزندان دلبندتان آرزوی صحت و سلامتی دارد.