طرز تهیه کالجوش

طرز تهیه کالجوش اصفهان – منبع غنی کلسیم طبیعی

کالجوش از آن غذاهایی است که قدیمی ها آن را بهتر می شناسند. در روزگار فست فود و پیتزا، کم کم طبخ این قبیل غذاها و طرز تهیه آن روبه فراموشی است. شما بلدید چطور کالجوش بپزید؟ می دانید ارزش …

5/5 - (7 امتیاز)

کالجوش از آن غذاهایی است که قدیمی ها آن را بهتر می شناسند. در روزگار فست فود و پیتزا، کم کم طبخ این قبیل غذاها و طرز تهیه آن روبه فراموشی است. شما بلدید چطور کالجوش بپزید؟

طرز تهیه کالجوش:

مقداری سیر و پیاز را خرد کرده و در روغن ارده کنجد کمی تفت دهید، سپس مقداری کشک به آن اضافه کرده، بگذارید با حرارت ملایم چند جوش بزند. پس از برداشتن از روی حرارت به آن نعنای داغ و گردوی خرد کرده بیفزایید که در این صورت آماده خوردن می باشد.

مطالب دیگر:

– طرز تهیه حلوای گردو ارومیه + نکات و فوت و فن

– رژیم لاغری دانمارکی و رژیم کانادایی ۱۵ روزه

– اسپری خوشبو کننده هوا استفاده نکنید

می دانید ارزش تغذیه ای این غذا چقدر است؟

شاید خیال کنید این غذا که کلاً فاقد گوشت است، هیچ ارزش غذایی ندارد اما بد نیست بدانید که کشک و گردوی آن کاملاً مغذی است. ولی آیا نوع طبخ این غذا هم می تواند بر ارزش آن بیفزاید ؟

بدن در ساعتهای مختلف روز، فعالیت های متفاوتی انجام می دهد. بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند. به این دلیل که کلسیم در شب مورد استفاده قرار می گیردو منیزیم نیاز است که با کلسیم همراه شود که در کالجوش گردو این ماده را دارد. ویتامین D اعمال مهمی را در جذب استخوان و تشکیل استخوان دارد.

در غیاب ویتامین D اثر هورمون پاراتیروئید در ایجاد جذب استخوان شدیداً کاهش می یابد و یا از بین می رود.

این ویتامین جذب کلسیم و فسفات را از لولۀ گوارش افزایش می دهد. ویتامین D برای تقویت استخوان ها از کودکی تا پیری ضروری است. این ویتامین به بدن کمک می کند که کلسیم را از غذا جذب کند.

برای افراد بالغ دوز روزانه ویتامین D و کلسیم از شکستگی استخوان ها جلوگیری می کند و باعث تقویت استخوان های شکننده می شود کودکان برای ساخت استخوان های محکم و جلوگیری از نرمی استخوان که باعث پرانتزی شدن پاها، کشیدگی زانو و ضعیف شدن استخوانها می شود به ویتامین D نیاز دارند بسیاری از میوه جات و سبزیجات در رژیم غذایی در جذب مقادیر بالایی از کلسیم نقش بسیار مهمی دارند.

سبزیجات سبز و برگ دار سرشار از کلسیم می باشند کسانی که مایل هستند سطح کلسیم بدن خود را افزایش دهند برای نیل به این هدف، سبزی خوردن را در کنار کالجوش میل نمایند.