بارداری-پوچ

علائم بارداری پوچ (حاملگی پوچ) چیست ؟

بارداری پوچ (حاملگی پوچ) زمانی رخ می دهد که جفت به تنهایی و بدون جنین رشد می کند. بعضی موارد سقط در سه ماهه ی اول، در واقع حاملگی پوچ هستند یعنی جنینی وجود ندارد اما چون علائم …

5/5 - (5 امتیاز)

بارداری پوچ (حاملگی پوچ) زمانی رخ می دهد که جفت به تنهایی و بدون جنین رشد می کند. بعضی موارد سقط در سه ماهه ی اول، در واقع حاملگی پوچ هستند یعنی جنینی وجود ندارد اما چون علائم آن با حاملگی مشابه است، به عنوان بارداری و سقط قلمداد می شود. آیا می‌دانید علت حاملگی پوچ چیست ؟

علائم بارداری پوچ (حاملگی پوچ) :

تهوع و سرگیجه یکی از علائم بارداری پوچ است. علائم دیگر بارداری پوچ، خونریزی های قهوه ای رنگ در سه ماهه اول بارداری، درد در ناحیه لگن و زیر شکم و دفع کیست های خوشه ای،کم خونی و پرکاری تیروئید است.

علت حاملگی پوچ چیست ؟

معمولا علت حاملگی پوچ، مشکلاتی است که در رحم و دهانه رحم رخ می دهد. تخم باردار شده به دهانه رحم می چسبد اما جنین رشد نمی کند. از دیگر دلایل بروز حاملگی های پوچ می توان به بارداری در سن بالا، سوابق بارداری های پرخطر، مصرف سیگار والگل و داروهای خاص و… اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

– آیا علائم بارداری را می‌شناسید؟

– همه آنچه که باید راجع به دیابت بارداری بدانید.

– تست غربالگری بارداری و هزار حرف نگفته

– ۹ نکته طلایی اقدام به بارداری

– کیست تخمدان پلی کیستیک PCO یا تنبلی تخمدان چیست ؟

تشخیص و درمان بارداری پوچ:

تشخیص حاملگی پوچ از طریق معاینه ی لگنی توسط پزشک متخصص و همچنین سونوگرافی قابل تشخیص است.

حاملگی های پوچ خیلی زود به پایان می رسند و در این حالت باید جفت و باقی محتویات ساک حاملگی بطور کامل تخلیه بشوند. حاملگی پوچ به دو صورت اتفاق می افتد. در حالت اول فقط جفت رشد کرده و جنینی وجود ندارد و جفت هم به حالت طبیعی دیده نمی شود. در حالت دوم جفت بصورت طبیعی دیده می شود اما جنین دفورمه و ناهنجار است و زنده نمی ماند.

بارداری پوچ خیلی زود به پایان می رسد و بافت پوچ باید بطور کامل از بدن خارج شود.

سقط معمولا بصورت خودبخودی انجام می شود امابرای جلوگیری از باقی ماندن بقایای جفت در رحم و باقی عوارض سقط درمان های داروییو همچنین کورتاژ ممکن است تجویز بشود.

بعد از سقط نکات زیر را رعایت کنید.

  • بری حاملگی مجدد عجله نکنید. بدن شما نیاز بهاستراحت دارد. همچنین با توجه به اینکه یک مورد ناموفق بارداری را تجربه کرده اید،برای بارداری مجدد با پزشکتان مشورت کنید.
  • دو تا سه هفته بعد از سقط رابطه جنسی نداشتهباشید.
  • از تامپون و دوش واطینال استفاده نکنید.
  • عادت ماهیانه بعدی شما ممکن است با کمی تغییر درتاریخ اتفاق بیفتد. نگران نباشید.