9-نکته-طلایی-اقدام-به-بارداری

9 نکته طلایی اقدام به بارداری

5/5 - (8 امتیاز)

زمانی که احساس کردید آمادگی مادر شدن دارید ودلتان می خواهد کودکتان را در آغوش بکشید، به این توجه کنید که برای داشتن یک فرزند سالم، باید مادر سالمی باشید.

به سلامت خودتان اهمیت بدهید و نکاتی که لازم  است پیش از اقدام به بارداری رعایت کنید را انجام بدهید.

9 نکته طلایی اقدام به بارداری :

1- پیش از هرچیزی شما و همسرتان باید برای این رویداد مهم، آمادگی روحی داشته باشید.خودتان را برای ورود یک آدم جدید به زندگیتان آماده کنید. قرار است مسئولیت یک نفر دیگر را به عهده بگیرید. بخاطر او، خواب، خوراک و سبک زندگیتان را تغییربدهید و…

2- مطمدن بشوید که عفونت و قارچ ندارید. با یک معاینه ساده متوجه می شوید که دچارعفونت های دهانه رحم هستید یا خیر. در صورتی که دچار این عفونت ها باشید با مصرف یک دوره کوتاه از داروهایی که پزشکتان تجویز می کند می توانید برای مادر شدن آماده شوید.

3- به دندانهای خرابتان رسیدگی کنید. در طول بارداری به دلیل تشکیل استخوانهای جنین و در دوران شیردهی به دلیل تغذیه نوزاد، شما کلسیم زیادی را از دست می دهید.به همین دلیل اگر دندانهای خراب دارید پیش از آنکه آسیب شان جدی تر بشود، به آنهارسیدگی کنید.

4- مصرف فولیک اسید را شش ماه قبل از اقدام به بارداری شروع کنید.

می توانید اینکار را سه ماه قبل هم انجام بدهید. در صورتی که نتوانستید این کار را انجام بدهید،به محض اینکه متوجه شدید باردار هستید مصرف فولیک اسید را شروع کنید. مصرف نکردن آن باعث ایجاد مشکلی در مادر و جنین نمی شود اما مصرف آن ریسک بعضی ناهنجاری ها راکاهش می دهد.

5- یک آزمایش ساده بدهید و متوجه بشوید که بدنتان در چه وضعیتی قرار دارد. اگرنیاز به مصرف ویتامین ها، آهن یا کلسیم دارید، پیش از اقدام این کاستی ها را جبران کنید.

6- به تغذیه تان اهمیت بدهید. غذاهای مقوی و سالم بخورید. از افزایش بی رویه وزنتان جلوگیری کنید. ورزش کنید تا در اثر بارداری کرخت و سست نشوید.

7- به داستان‌های تخیلی اهمیتی ندهید! معمولا وقتی خانمی قصد بارداری دارد و یااینکه در دوره ی بارداری قرار می گیرد، با حجمه‌ی سنگینی از توصیه‌ها و داستان‌ها روبه رو می شود. تغذیه های عجیب و غریبی که برای پسر یا دختر شدن جنین توصیه می‌کنند یا پوزیشن های خاص رابطه جنسی، زایمان های سخت و عجیب و غریب… هیچ کدامشان را جدی نگیرید.

8- برای باردار شدن لازم نیست هیچ کار عجیب و غریبی انجام بدهید. اگرصحبت با این افراد شما را مضطرب و مردد می کند، از آنها برای مدتی دوری کنید.

9- عجله نکنید. معمولا خانم ها دویا سه ماه بعد از اقدام به بارداری، نگران می شوند که چرا باردار نشده اند. حداقل شش ماه به خودتان فرصت بدهید. حتی ممکن است بیش ازاین طول بکشد! انتظار نداشته باشید بلافاصله بعد از اقدام باردار بشوید. مادر شدن باید از همان ابتدا صبر و حوصله داشته باشید!

برای شما آرزو می کنیم که فرزندانی سالم و صالح به دنیا بیاورید و از لحظه لحظه ی بارداری و ماریتان لذت ببرید.