دکوراسیون-منزل

7 نکته که باید در مورد دکوراسیون منزل بدانید

5/5 - (8 امتیاز)

دیگر از روزگاری که توی خانه ها فقط فرش بود وپشتی  یک گنجه ی لباس سالها گذشته و امروزه توی خانه ها سیلی از اسباب و وسایل را می بینیم. به همین خاطر چیدمان و دکوراسیون منزل تبدیل به یکی از دغدغه های انسانها خصوصا خانم ها شده.

بهتر است قبل از اینکه اقدام به چیدن یا تغییر دکوراسیون منزل آن کنید، با یکسری اصول و ترفندهای چیدمان آشنا بشوید.

شجاع باشید!

با شجاعت وسایل اضافه را کنار بگذارید. یک حساب و کتاب ساده کافی است تا به یاد بیاورید از کدام وسایل خانه تان مدتهاست که استفاده نکرده اید!؟ لازم نیست این وسایل بی استفاده و یا کم استفاده را در اطراف خودتان بچینید. آن ها را توی انباری، کمد دیواری و… نگه دارید.

شلوغ بازی ممنوع!

یک اشتباح فاحش در چیدمان منزل این است که فکر می کنیم هر گوشه خلوتی را باید با یک وسیله پر کنیم! به این ترتیب خانه مان پر میشود از میز و صندلی های اضافه و نا متناسب.

لازم نیست دیوار خانه تان پر از تابلو و شلف باشد. و لازم نیست روی همه میزها و عسلی ها گلدان و ظرف بچینید!

خرج اضافه نتراشید!

فکر نکنید که برای تغییر دکور، حتما لازم است یک سری وسایل جدید بخرید! کافی است با کمی حوصله و دقت وسایل قدیمی را باز سازی کنید و یا تغییر دهید. تکنیک های زیادی برای این کارها جود دارد  امروزه حسابی طرفدار پیدا کرده است. رنگ کردن وسایل چوبی قدیمی با رنگ های مرغوب اما ارزان قیمت، ویترای شیشه، کلاژ و خیلی کارهای دیگر، با هزینه های به مراتب پایین تر نسبت به خرید یک وسیله ی نو، می تواند شما را راضی کند!

لازم نیست همه چیز را با هم ست کنید!

حتما برایتان پیش آمده که به منزلدوستان و اقوامتان رفته اید و با حجم وسیعی از رنگ های قهوه ای یا سفید روبه رو شده اید! این که تصور کنید همه وسایل خانه باید در یک طیف رنگی باشند، اشتباه است. در این صورت منزلتان یک نواخت و سرد بنظر می آید. سعی کنید از رنگ های متنوع استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه

بجای مجسمه های بزرگ و بلورهای گران قیمت از گلدانهای طبیعی استفاده کنید. رنگ سبز گلها و حس طراوتشان، خانه شما را دلچسب تر می کنید. امرزه که اکثرا در آپارتمان و خانه های بدون تراس و حیاط زندگی می کنیم، استفاده از گلدان های کوچک و متنوع می تواند این کمبود را برایمان جبران کند.

مشورت کنید

برای تغییر عجله نکنید. برای نورپردازی و انتخاب رنگها با یک طراح یا یک فرد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

پیشنهادهای ارزان!

برای دیوارها از قابهای ارزان استفاده کنید. مثلا چند قاب ساده ی سفید با عکس هایی که رنگ های محدود دارند.

در اتاق ها و فضاهای کوچک از فضای عمودی بیشتر استفاده کنید. مثلا یک قفسه باریک و بلند در یک اتاق کوچک می تواند فضا را بزرگتر نشان بدهد. از میزهای پایه دار استفاده کنید. حجم های مکعبی توصیه نمی شوند.

استفاده از آینه نیز فضا را بزرگتر نشان می دهد.

یک راه ساده و ارزان برای ایجاد تنوع، استفاده از کوسن های رنگی است! برای ساختن این کوسن های رنگی می توانید از لباسهای بی استفاده و ملحفه ها استفاده کنید.

نقاشی کنید؛ با نقاشی دیوارها، کمدهای دیواری، کاشی ها و آباژورها و… با هزینه ای کم، تنوع و تغییر ایجاد کنید.

از میز مخصوص عکس های خانوادگی استفاده کنید.

بجای دیوار، فاصله بین حمام و دستشویی را پرده بکشید. یا از دیوار شیشه ای استفاده کنید.

کتابخانه را فراموش نکنید.

بجای خریدن ویترین و بوفه های بزرگ و گران قیمت از لبه ی طاقچه ها و پنجره ها استفاده کنید.

وسایلی که بطور معمول روی میز جلو مبلی می گذارید را با یک سینی کوچک مرتب کنید. مثل لیوان، گلدان کنترل تلوزیون و…