ماساژ-نوزاد

5 نوع ماساژ نوزاد

5/5 - (6 امتیاز)

ماساژ نوزاد یکی از راه های ارتباطی اولیه نوزاد و والدین است. با این کار علاوه براینکه از نظر جسمی به فرزندتان کمک می کنید، دنیای عشق و علاقه تان را به او نشان می دهید و او را برای یرقراری یک رابطه ی عاطفی هیجان انگیز در آینده آماده می کنید.

این نوع از ماساژ، تا پیش از چهاردست و پا رفتن مناسب است. این کار را بلافاصه بعد از شرخوردن یا غذا خوردن انجام ندهید!

یک پارچه یا حوله ی نرم پهن کنید و کودک را روی آن بخوابانید. از روغن های گیاهی مخصوص ماساژ نوزاد استفاده کنید. مقداری از روغن را کف دسستان بریزید و دست ها را به هم بمالید تا کاملا به روغن آغشته بشوند:

  • از رانها شروع کنید چون نسبت به اعضای دیگر بدن حساسیت کمتری دارند. رانهای نوزاد را از بالا به پایین ماساژ بدهید و کمی بفشارید. این کاررا با حوصله و دقت انجام بدهید.
  • مچ پاها را در دست بگیرید و آرام به بالا و پایین حرکت بدهید. انگشتها و روی پا را با دقت ماساژ بدهید. همچنین کف پاها را با استفاده از انگشت شصت، دایره وار ماساژ بدهید.
  • حالا نوبت به بازوها می رسد. بازوها را یکی یکی در دست گرفته و از زیر بغل تا مچ را آرام فشار دهید(مانند شیر دوشیدن) بعد مچ دست را نوازش کرده و آرام بچرخانید. انگشت ها را یکی کی ماساژ داده و کف دست با با کمک انگشت شصت تان نوازش کنید.
  • نوزاد را به پشت بخوابانید و کف دست هایتان را روی سینه اش قرار بدهید.آرام و با لطافت دستها را به بیرون بگشید و این کار را چند بار تکرار کنید. می توانید یکی از دست ها را بصورت عمودی بالای قفسه سینه قرار داده و به آرامی تا زیر شکم و رانها بکشید و حرکت را با دست دیگرتان تکرار کنید.
  • حالا نوزاد را آرام روی شکمش بخوابانید و شروع به ماساژ دادن پشت او بکنید. ابتدا با کف دست خوب همه جای پشتش را لمس کنید و بعد با یرانگشتان آرام فشار بیاورید. اطراف ستون فقرات را با حرکات دایره وار کوچک ماساژ بدهید.