ساک-لوازم-بیمارستان-نوزاد

لیست وسایل ساک بیمارستان نوزاد+ کامل و سبک

اگر در حال سپری کردن هفته های آخر بارداریتان هستید حتما روزی چند بار لباس های دلبندتان را تماشا می کنید و با خودتان فکر می کنید که کدام لباس را برای اولین بار به تنش بپوشانید؟ حتی ممکن است چندین …

5/5 - (9 امتیاز)

اگر در حال سپری کردن هفته های آخر بارداریتان هستید فارغ از فکر کردن به زایمانتان حتما روزی چند بار لباس های دلبندتان را تماشا می کنید و با خودتان فکر می کنید که کدام لباس را برای اولین بار به تنش بپوشانید؟ حتی ممکن است چندین بار ساک تولد نوزاد برای بیمارستان را بسته و باز کرده باشید و محتویاتش را تغییر داده باشید.

وسایل ساک بیمارستان نوزاد رو چطور بچینیم؟ کامل و سبک

ماسک و الکل

توی این شرایط کرونایی یکی از چیزای مهم ماسک و الکله که برای ضد عفونی کردن به کار میاد.

لباس های دلبندتان را انتخاب کنید

باید یک زیرپوش رکابی و یک لباس آستین کوتاه و یک شلوار نازک نخی بردارید. یک سرهمی مناسب هم بگذارید.

بسته به فصلی که فرزندتان را به دنیا می آورید تعدا لباسها را کم و زیاد کنید. دو دست لباس کامل برای فرزندتان کنار بگذارید یک دست بلافاصله بعد از تولد برای نوزاد پوشیده می شود. سری بعدی را برای ترخیص از بیمارستان کنار بگذارید. سرهمی بهترین لباس برای نوزاد است. همه بدن را به خوبی می پوشاند و نامرتب نمی شود.

کلاه و دستکش و جوراب فراموش نشه

کلاه و دستکش و جوراب از مهمترین وسایل ساک تولد نوزاد هستند. برای لباسها کلاه های نخی مناسب انتخاب کنید. باید تا چند روز بعد از زایمان سر فرزندتان را خوب بپوشانید. دستکش های نخی و سبک را فراموش نکنید. ممکن است ناخن های نوزاد بعد از تولد بلند و نامرتب باشد.

حتما بخوانید :

– زایمان طبیعی یا سزارین

– افسردگی بعد از زایمان

– مراحل زایمان طبیعی و تولد نوزاد

– شروع آسان شیردهی به نوزاد + شیردهی به نوزاد

با پوشاندن دستکش مانع از این می شوید که فرزندتان صورت خودش را چنگ بزند. اگر از سرهمی های جوراب دار استفاده می کنید بردن جوراب لازم نیست. در  غیر این صورت یک جفت جوراب هم برای نی نی کنار بگذارید.

یک پتوی دور پیچ حتما ببرید

یک پتوی دور پیچ سبک برای نی نی را هم توی ساک جا بدهید.

پوشک

دستمال مرطوب

شیشه شیر و پستونک

لوازم آرایش

لوازم آرایش! قرار نیست همه محتویات ساک تولد نوزاد مربوط به نی نی باشد. برای خودتان شانه و لوازم آرایش ساده ای ببرید. قرار نیست همسرتان بعد از به دنیا آمدن بچه با یک خانم شلخته و خسته روبرو بشود. آراسته و مرتب باشید و یک لحظه ی خاطره انگیز را برای خودتان و بابای نی نی رقم بزنید.

شارژر و پاوربانک

حتما دوست دارید خیلی زود اولین عکس را از کوچولویتان بیندازید و برای دوستان وآشنایانی که از شما دورند بفرستید. پس مراقب باشید موبایلتان خاموش نشود!

خوراکی

کمی خرما و خوراکی های مقوی برای خودتان ببرید. بعد از زایمان خون و انرژی زیادی از دست داده اید و باید از همان لحظات ابتدایی به فکر جبرانش باشید.

لباس برای خودتان

برای خودتان لباس مرتب و سوتین مناسب شیردهی ببرید.

وسایل بیشتر که ممکنه به کار بیاد

بسته به نوع بیمارستانی که در آن زایمان می کنید ممکن است لازم باشد در ساک تولد نوزاد برای خودتان پد بهداشتی، دمپایی، دستمال کاغذی و… هم ببرید.

تیم مجله ی مامامی برای شما یک زایمان آسان آرزو می کند و امیدواریم لحظه ی لذت بخش در آغوش کشیدن نوزادتان را به زودی و به سلامتی تجربه کنید.