درمان فشار خون بالا در طب سنتی

درمان فشار خون بالا در طب سنتی بدون دارو/ درمان خانگی

نکاتی درباره کاهش فشار خون بالا – کاهش خطر فشار خون بالا با مصرف ماست – زنان مبتلا به فشارخون بالا می توانند با مصرف ماست خطر فشار خون بالا را کاهش دهند-مصرف روزانه يك حبه سير خام تاثير …

5/5 - (7 امتیاز)

شاید ندانید اما درمان فشار خون بالا در طب سنتی بدون مصرف دارو های شیمیایی هم امکان پذیر است. ولی زمان درمان در طب سنتی به مراتب بیشتراز درمان های امروزی است و مداومت در پیگیری این دستورات به کاهش تدریجی فشار خون در یک دوره زمانی طولانی تر می‌شود. ولی ماندگاری بالاتری نسبت به درمان های امروزی دارد. در ادامه چندین روش درمان فشار خون بالا در منزل بر طبق دستورات طب سنتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- درمان فشار خون بالا در طب سنتی و خطران ناشی از فشار خون بالا با مصرف ماست.

زنان مبتلا به فشارخون بالا می توانند با مصرف ماست خطر فشار خون بالا را کاهش دهند.

مطالب دیگر:

– درمان اورژانسی فشار خون بالا

– برای لاغر شدن چه کنیم – طب ایرانی و تناسب اندام

– دانه های سرخ سلامتی – خواص زرشک در طب سنتی
…و

۲- سیر

بر طبق دستورات درمان فشار خون بالا در طب سنتی،مصرف روزانه يك حبه سير خام تاثير زيادي در كنترل و پايين آوردن فشارخون در افراد مبتلا به پرفشاری خون و کاهش کلسترول خون دارد.

۳- شیر باعث کاهش فشار خون میشود.

کسانی که فشار خون بالا دارند برای درمان فشار خون بالا در منزل هر روز شیر محلی بخورند.
شیر محلی باعث کاهش فشار خون می شود.

آیا می دانید که رژیم کم نمک هم با افزایش خطر حوادث قلبی و عروقی همراه است؟؟!!

دفع سدیم زیاد از بدن با افزایش خطر حوادث قلبی- عروقی همراه است، البته دفع کم سدیم نیز با افزایش چنین خطری همراه بوده است.

در یک مطالعه، نمونه ادرار ناشتای صبحگاهی بیش از ۱۳۰ هزار شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفته و فشارخون آنها نیز در ابتدای مطالعه اندازه گیری شد. نزدیک نیمی از این افراد در ابتدای مطالعه مبتلا به پرفشاری خون بودند.

نتیجه:

بعد از میانه ۴ سال پیگیری، ۱۱% از شرکت کنندگان با پرفشاری خون و ۴% بدون پرفشاری خون، پیامد اولیه ترکیبی مرگ، انفارکتوس میوکارد، سکته مغزی یا نارسایی قلبی را تجربه کردند. در بیماران مبتلا به پرفشاری خون، میزان دفع سدیم، حداقل ۷ گرم در روز، در مقایسه با ۴/۹۹-۴ گرم در روز، با افزایش خطر بیماری های قلبی- عروقی همراه بود.

همچنین دفع کم سدیم (کمتر از ۳ گرم در روز) باافزایش این خطر همراه بود. اما در بیماران بدون پرفشاری خون، تنها دفع سدیم اندک، با افزایش خطر همراه بود.

محققان معتقدند این مطالعه بیانگر پیچیدگی مصرف سدیم و خطر پرفشاری خون و حوادث قلبی- عروقی است.

همچنین بیماران باید بدانند که هم میزان سدیم اندک و هم زیاد، مخاطراتی داشته و مصرف متوسط نمک بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به پرفشاری خون و افرادی است که رژیم پر نمک دارند.