درمان میگرن عصبی

آیا از درمان میگرن بدون داروی شیمیایی چیزی شنیده اید؟

خوردن صبحانه، نهار، میان وعده و شام به طور منظم حتی به مقدار کم باعث کاهش علایم میگرن می‌شود و حذف هر کدام از آنها نه تنها می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب وارد کند بلکه باعث بروز و تشدید …

5/5 - (7 امتیاز)

همیشه پیشگیری مهم‌تر از درمان محسوب می‌شود. چرا که از اثرات منفی ابتلا به بیماری جلوگیری میکند. به همین دلیل افرادی که به میگرن دچار می‌شوند باید خیلی زود به دنبال درمان میگرن عصبی باشند چرا که با تشدید نشانه های آن در فرد مبتلا، کنترل آن به همان نسبت سخت‌ تر است و ماندگاری آن مخرب تر می‌شود.درمان خانگی میگرن هم با رعایت نکاتی که در این متن ذکر شده قابل پیشگیری و درمان است.

افرادی که به میگرن دچار شده‌اند، می‌توانند با رعایت بسیاری از موارد مانند تنظیم خواب در طول هفته و حتی روزهای تعطیل، داشتن خواب خوب و کافی در شب و انجام ورزش‌های سبک به طور منظم مانند پیاده‌روی باعث کاهش و حتی جلوگیری از بروز میگرن شوند.

مطالب دیگر:

– گیاه دارویی مرزنجوش ضد میگرن و گیاهی ضد سرفه

– درمان فشار خون بالا در طب سنتی بدون دارو/ درمان خانگی

– معجزه سلامتی با مصرف زنجبیل – خواص درمانی ضد میگرنی زنجبیل

درمان میگرن در خانه با کاهش نشانه‎های آن در فرد مبتلا:

خوردن صبحانه، نهار، میان وعده و شام به طور منظم حتی به مقدار کم باعث کاهش علایم میگرن می‌شود و حذف هر کدام از آنها نه تنها می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب وارد کند بلکه باعث بروز و تشدید نشانه‌های میگرن می‌شود.

خوردن غذاهای مانده، مواد افزودنی مانند فست فود، کاکائو، سیر، پیاز، فلفل، غذاهای چرب و انواع ترشی‌ها جزو موادی هستند که میگرن را تشدید می‌کنند.

کودکان و دانشجویان که با مطالعه، کتاب، کامپیوتر و تبلت سر و کار دارند و بیشتر از دیگران سرشان به حالت خمیده است؛ نقش موثری در بروز میگرن دارد؛ زیرا وضعیت سر و گردن در بروز این مشکل موثر است.

سُرمه کشیدن در رفع سردرد و میگرن مؤثر است .

درمان میگرن مزمن و میگرن عصبی:

  1. روغن بنفشه پایه زیتون (روی ابروها مالیده شود)
  2. کاسنی خوراکی و روغن بنفشه پایه کنجد برای ریختن داخل بینی
  3. نوشیدن آب ولرم
  4. حنا
  5. آب زمزم
  6. حجامت فرق سر
  7. سیاهدانه

نکات درمان میگرن در خانه:

  • هنگام ورود به حمام به یکباره سر را به زیر دوش آب نبرید، زیرا ناسازگاری دمای حمام و آب با بدن موجب سردرد، میگرن عصبی و… می شود.
  • ابتدا به ساق پاها بعد دست ها و بدن و در نهایت به سر آب بزنید.