فحش-دادن-کودک

فحش دادن کودک و آنچه باید بدانیم

5/5 - (8 امتیاز)

کودکان از سنین 2 و 3 سالگی، تمام واکنش های شما را زیر نظر می گیرند. بازی با احساسات شما و برانگیختن واکنشتان برای او مثل یک تفریح سرگرم کننده است. بنا براین زمانی که یک کلمه ی زشت یا یک فحش را تکرار می کند یا یک رفتار زشت را انجام می دهد،در زمان فحش دادن کودک بهترین کاری که می توانید بکنید بی تفاوتی است.

در زمان فحش دادن کودک چه کنیم یا چه نکنیم ؟

  1. خندیدن یا اخم کردن یا دعوا کردن، همه ی اینها باعث تکرار آن رفتار در کودک می شود. وانمود کنید که رفتارش را ندیده اید یا حرفش را نشنیده اید.
  2. معمولا کودکان این رفتار را فقط در حضور شما انجام می دهند و در مهمانی ها یا بیرون از خانه این کار را نمی کنند بنابراین نگران بروز این رفتار در جمع نباشید.
  3. درمقابل با تعریف کردن قصه ها و خواندن شعرهایی در مورد ادب و جایزه دادن به او وقتی که کار خوبی می کند یا حرف خوبی می زند، غیر مستقیم به او رفتار صحیح را بیاموزید.
  4. تنبیه همیشه هم موثر نیست و گاها تاثیر عکس دارد.
  5. ضمنا بهتر است بررسی کنید که کودکتان این رفتار یا حرف ها را از کجا یادگرفته اگر شخصی در خانواده تان از ادبیاتی استفاده می کند که برای کودک شما بدآموزی دارد، دوستانه به او تذکر بدهید یا سعی کنید کودکتان را کمتر در ارتباط با او قرار دهید.
  6. هنگام تماشای فیلم ها و کلیپ های طنز یا حتی مراودات دوستانه و خانوادگی این را در نظر داشته باشید که کودکتان همه ی این ها را می بیند و در ذهنش ثبت می کند. فیلم هایی که مناسب او نیستند را در حضور کودکتان تماشا نکنید و زمانی که او را همراه خودتان دارید در حرف زدن با دوستان و آشنایانتان، بیشتر ملاحظه کنید.
  7. ذهن کودکان پاک و سفید است و این ماییم که با رفتار و گفتارمان روی این صفحه ی سفید تاثیر می گذاریم…