طرز-تهیه-شربت-سکنجبین-با-عرق-نعنا

طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل و شکر- 100% اصیل ایرانی

شربت سکنجبین یا سرکه انگبین یک نوشیدنی قدیمی ما ایرانیان است. که از دیر باز به عنوان رفع کننده عطش و خنک کننده بدن در فصل گرما مورد استفاده قرار میگرفته است. گذشتگان ما آن را معمولا از ترکیب …

4.5/5 - (11 امتیاز)

شربت سکنجبین یا سرکه انگبین یک نوشیدنی قدیمی ما ایرانیان است. که از دیر باز به عنوان رفع کننده عطش و خنک کننده بدن در فصل گرما مورد استفاده قرار میگرفته است. گذشتگان ما آن را معمولا از طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل یعنی ترکیب سرکه سیب و عسل استفاده می‌کردند اما امروزه بیشتر از سرکه و شکر استفاده می‌شود. ما در اینجا قصد داریم به شما طرز تهیه شربت سکنجبین و نعناع را آموزش بدهیم.

حتما بخوانید:

– شربت پونه، قویترین سلاح طبیعی نابودی عفونت ‌های زنانه

– طرز تهیه فالوده سیب، درمان تپش قلب و افسردگی

مواد لازم:

  • سرکه (سرکه سیب)  1لیوان
  • شکرسفید 4 لیوان
  • آب  1 لیوان
  • خیار به دلخواه
  • عرق نعناع  نصف لیوان ( بستگی به میزان عطر نعنا دارد)

نکته:

  • می‌توانید به جای شکر از عسل طبیعی استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای عرق نعنا از نعنای تازه استفاده کنید.

طرز تهیه شربت سکنجبین با عرق نعنا و شکر :

طرز تهیه شربت سکنجبین با عرق نعنا و شکر از را از جوشاندن آب و شکر شرو می‌کنیم. به این صورت که شکر را همراه با آب درون یک ظرف فلزی ریخته روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار داره هم میزنیم تا شکر کاملا در آب حل شده و دنه های شکر دیگر مشخص نباشند.

سپس سرکه را به تدریج به شربت اضافه می‌کنیم – اگر می‌خواهد از عرق نعنا استقاده کنید بعد از سرکه نوبت به اضافه کردن عرق نعنا است . بعد از اضافه کردن سرکه و عرق نعنا می‌گذاری تا به اصطلاح شربت قوام پیدا کند.

شربت قوام پیدا کرده را از روی اجاق برداشته اگر می‌خواهید از نعنای تازه استفاده کنید ان را خرد کرده به درون شربت بریزید تا زمانی که خنک شود. سپس آن را از صافی گذرانده درون شیشه می‌ریزیم.

حتما بخوانید:

– طرز تهیه پاستا با سس آلفردو ، یک غذای خوشمزه

– طرز تهیه فالوده شیرازی (دستور اصلی) + نکات کلیدی

طرز تهیه شربت سکنجبین با عرق نعنا و عسل:

در طرز تهیه شربت سکنجبین با عرق نعنا و عسل مراحل کاملا متفاوت است .ابتدا باید عسل و آب را درون ظرفی ریخته به هم میزنیم تا کاملا یکدست شود. سپس سرکه را به آن اضافه میکنیم.
سپس عرق نعنا را به آن افزوده خوب به هم میزینم .
لازم به ذکر است که اگر از عسل به جای شکر استفاده میکنید میزان آب را به نصف لیوان کاهش دهید.
بعد از اینکه عسل و آب وسرکه کاملا یکدست شدند به آنها عرق نعنا را اضافه کرده هم میزینم تا کاملا یکدست شود.

نوشیدن شربت:

مقداری از شربت آماده شده را درون لیوان ریخته به آن کمی خیار رنده شده و چند قالب یخ اضافه کنید و از نوشیدن این شربت خوشمزه و پر خاصیت اصیل ایرانی لذت ببرید.