درمان-سرماخوردگی

آش مخصوص سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و هر نوع آنفولانزا

4.3/5 - (14 امتیاز)

در این متن به شما آموزش نوعی آش مخصوص سرماخوردگی و آش درمان آنفلانزا را می‌دهیم که درمان همه درد های سرماخوردگی و آنفلانزاست .

سرماخوردگی و آنفولانزا:

درد ماهیچه ، سردرد ناگهانی و حتی استخوان، گلودرد و سرفه و آبریزش بینی، افزایش دمای بدن و بی‌حالی شدید.همه از نشانه های بیماری سختی هستند که اگر به آن مبتلا شده باشید، خودتان نیز تایید می‌کنید که قدرت زمین گیر کردن یک فرد بالغ را، دست کم به اندازه چند شبانه روز را دارد؛ صحبت ما درباره بیماری آنفلوانزاست که حتما اسم چند گونه از آن را شنیده اید.

آنفلوانزا (Influenza) یکی از همه گیر‌ترین بیماری های فصل پاییز و زمستان است . که منشا آن ویروسی بوده و باعث عفونت شدید دستگاه تنفسی می‌شود تا جایی که ممکن است حتی منجر به مرگ شود اما معمولا، عموم این بیماری از نوع خود کنترل شونده بوده و غالبا دوره آن سه چهار روز (و نهایتا یک هفته) به طول می انجامد.

طرز تهیه آش سرماخوردگی :

مقداری مساوی از زردک، پیاز، کدوی حلوایی بدون پوست، شلغم، به و سیب درختی و مقدار کمی برنج و سبزی آش آماده کرده و به همراه آب در حرارت ملایم شروع به طبخ نمایید، پس از مدتی مقداری گیاه خشک پرسیاوشان، زوفا و بنفشه به آش فوق افزوده و صبر کنید تا جا بیفتد و قبل از مصرف، مقدار کمی نمک و آبلیمو به آن اضافه نمایید.

این آش که معروف به آش سرماخوردگی است بسیار پر انرژی و زود هضم بوده و برای بیماری های تب دار عفونی بسیار مفید است و نرم کننده و دفع کننده مخاط سیستم تنفسی است.

جالب است بدانید:


در بسیاری از مواقع، با یکی دو وعده مصرف این آش در هنگام سرماخوردگی، کل علایم آن فروکش می کند.

تذکر :

  • بجای پیاز می توانید از پیازچه به همراه چند حبه سیر نیز استفاده نمایید.
  • در مواقعی که تب وجود ندارد می توان یک‌تکه ماهیچه گوسفند نیز به آش سرماخوردگی اضافه کرد.
  • گیاه های خشک پرسیاوشان، زوفا و بنفشه را از عطاری ها می توانید تهیه نمایید.