سرماخوردگی

آش مخصوص سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و هر نوع آنفولانزا

5/5 - (6 امتیاز)

با ورود به فصل سرما، شیوع سرماخوردگی نیز افزایش می یابد. اغلب افراد به دنبال راه حل های خانگی برای بهبود سرماخوردگی هستند. در این مطلب ما راهکارهای متنوع و ساده خانگی برای بهبود و تسریع درمان سرماخوردگی به شما ارائه می دهیم.

در روزهای ابتدایی سرماخوردگی سعی کنید بیشتر استراحت کنید و بدن خود را گرم نگهدارید. به این ترتیب علاوه بر کمک به بهبودی خود، از انتقال سرماخوردگی به دیگران نیز جلوگیری کرده اید. از یک بالش بلندتر استفاده کنید که سرتان را کمی بالاتر از بدن نگه دارد. در این صورت به باز ماندن مجرای تنفسی خود کمک کرده اید.

 اگر در سینوس ها احساس احتقاق و گرفتی دارید از کمپرس آب سرد استفاده کنید. بینی خود را مرتب شستشو دهید. برای این کار از محلول رقیق آب نمک ولرم یا سرم های شستشو استفاده کنید؛ محلول را به آرامی وارد بینی خود کنید و اجازه دهید بیرون بیاید. همچنین می توانید با استفاده از همین محلول به دفعات در طول روز قرقره کنید.

 برای التیام گلودرد از مخلوط آبلیمو و عسل استفاده کنید . همچنین دم کرده آویشن به همراه عسل تاثیر فوری در درمان گلو درد دارد.

از دیگر روش های خوراکی می توان به مصرف پرتقال، لیمو شیرین و میوه های حاوی ویتامین C اشاره کرد.

برای التیام معده دردهای ناشی از سرماخوردگی، موز بخورید.

مصرف شلغم پخته، هویج و فلفل دلمه ای نیز توصیه می شود.

سیر و پیاز فراموش نشود!

برخلاف چیزی که تصور می شود خوردن غذاهای تند و فلفل و همچنین خردل باعث رقیق شدن ترشحات ریه و مجاری تنفسی و باز شدن سینوسها می شود و به این ترتیب روند بهبودی را سرعت می بخشد.از داروهای گیاهی که در سرماخوردگی به شما کمک می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • آویشن
  • پونه کوهی
  • بخور اکالیپتوس و اسطخودوس
  • ماساژ سینه با اکالیپپتوس
  • دارچین، گل ختمی و کتیرا