روش-صاف-کردن-مو

روش صاف کردن مو در خانه

اگر موهای مجعد یا حالت دار دارید و همیشه دلتان میخواهد، موهای صاف و لخت را تجربه کنید، حتما تا بحال چنذین بار از اتومو استفاده کرده اید یا حتی به سرتان زده که با کراتینه کردن و راه های اینچنینی موهایتان را …

5/5 - (9 امتیاز)

اگر موهای مجعد یا حالت دار دارید و همیشه دلتان میخواهد، موهای صاف و لخت را تجربه کنید، حتما تا بحال چنذین بار از اتومو استفاده کرده اید یا حتی به سرتان زده که با کراتینه کردن و راه های اینچنینی موهایتان را صاف کنید. ولی روش های زیادی برای صاف کردن موهای مجعد و معمولی وجود دارد.

طبیعتا حرارت بالا و استفاده از مواد شیمیایی، عوارضی را در پی خواهند داشت بنابراین، در این مطلب چند روش ساده و خانگی و بدون عوارض برای صاف کردن موها به شما معرفی می کنیم.

۱. جو و آلوئورا

حدود ۴۰گرم جو دو سر را با ژله ی یک ساقه آلوئورا مخلوط کرده و لابلای موهای خود بمالید. و بعد از بیست دقیقه با آب سرد بشویید.

۲. یاسمن و روغن زیتون

دو قاشق روغن زیتونذو چند قطره روغن یاسمن را در دوقاشق نرم کننده طبیعی بریزید و خوب هم بزنید و بعد از شستن موها و قبل از استفاده از نرم کنتده، به موهای خود بمالید. بعد از گذشت ۱۵تار۲۰دقیقه موها را خوب آب بکشید.

۳. سرکه سیب

ابتدا موها را با شامپو به خوبی بشویید. سپس سرکه سیب را با آب رقیق کرده و به پوست سرتان بمالید و اجازه بدهید خشک شود.

۴. آرد برنج و تخم مرغ

سه قاشق آرد برنج را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کرده تا یک خمیر یکدست بشود. مخلوط را روی موهایتان بمالید و به کمک یک شانه آن را لابلای همه ی موهایتان شانه بزنید. حدود یک ساعت زمان بدهید و سپس موهایتان را با شامپو خوب بشویید و با آبرسرد آبکشی کنید.

۵. عسل و شیر یا شیر و تخم مرغ

میتوانید مخلوط عسل با شیر یا شیر با تخم مرغ را درست کرده و روی موهایتان قرار بدهید و بعد از یک ساعت بشویید.

نکته:

بطور کلی،شست و شوی مو با آب گرم باعث وز شدن موها میشود. سعی کنید از آب ولرم و سرد استفاده کنید. از شامپوها و نرم کننده های طبیعی و بدون نمک استفاده کنید. نمک باعث خشک و شکننده شدن موها میشود.