جاهای-دیدنی-تهران

10 مکان منتخب از جاهای دیدنی شهر تهران

تهران شهری است که در تعطیلات جزو یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است.جدای از ترافیک آزاردهنده این کلان شهر مکان‌ها و جاذبه‌های متعدد تهران این شهر را به یکی از شهر‌های پر گردشگر کشور بدل …

5/5 - (7 امتیاز)

تهران شهری است که در تعطیلات جزو یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است.جدای از ترافیک آزاردهنده این کلان شهر مکان‌ها و جاذبه‌های متعدد تهران این شهر را به یکی از شهر‌های پر گردشگر کشور بدل کرده است. شهر تهران از قدیم همواره بخش مهمی از تاریخ فرهنگی و سیاسی ایران بوده که مورد توجه جهانگردان خارجی نیز قرار داد. در این نوشته با عنوان “جاهای دیدنی شهر تهران”سعی کردیم شما را با 10 مکان دیدنی شهر تهران آشنا کنیم:

1- کاخ موزه سعدآباد تهران

این مجموعه در برگیرنده عمارت‌ها و کاخ‌ها سلسله قاجاردر ییلاق شاهان بنا شده و دو دوره تاریخی پهلوی را پشت سر گذاشته است. مجموعه سعدآباد در دره خوش آب‌و‌هوای دربند واقع شده است و دارای نمونه های کم نظیر گیاهی از سراسر جهان است. در مجموعه سعدآباد کاخ های زیبایی از جمله : كاخ موزه سبز، موزه فرشچيان، موزه هنرهای زيبا، موزه مردم‌شناسی، موزه بهزاد، موزه خط و كتابت ميرعماد، موزه آبكار، موزه هنر و ملل، موزه آب و موزه نظامی قرار دارد که بسیار دیدنی و تماشایی هستند.

2- کاخ موزه گلستان

کاخ موزه گلستان تهران

کاخ گلستان یکی از زیباترین و قدیمی‌‌ترین مجموعه‌های تاریخی شهر تهران، شاهکاری به جا مانده از سلسله قاجار و ترکیبی از هنر زیبای ایرانی و معماری الهام گرفته از غرب است. این مجموعه شامل ساختمان شمس‌العماره،
ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، حوضخانه، کاخ ابیض، تالار سلام، تالار آینه، تالار عاج، تالار الماس، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار برلیان و حوضخانه عمارت بادگیر است. این مجموعه تاریخی در خیابان پانزده خرداد – ابتدای بازار تهران – در مرکز شهر واقع شده است. روزهای تعطیل و مخصوصا روز های تعطیل عید نوروز با توجه به خلوت بودن شهر فرصت خوبی برای بازدید از این کاخ بسیار زیبا است. همچنین در اطراف مجموعه گلستان، قطارهای تفریحی و درشکه‌هایی به سبک تهران قدیم در نظر گرفته شده است که از میدان امام خمینی تا میدان ارگ می‌چرخد و می‌توانید با آنها در قلب تاریخی شهر دوری بزنید.

3- برج میلاد

برج میلاد بلندترین برج تهران و ایران و ششمین برج بلند مخابراتی دنیا است و هر گردشگری را ترغیب به بازدید از آن و تماشای مناظر شهر تهران از فراز این برج زیبا می‌کند. هوای پاک و بهاری نوروز برای دیدن شهر تهران از فراز سکوی دید باز این برج تجربه بی‌نظیری است. گنبد شیشه‌ای در بالاترین طبقه این برج قرار گرفته، رستوران گردان این برج بزرگترین رستوران گردان جهان است. باشگاه پینت بال، دلفیناریوم و سینما در مجموعه برج میلاد از دیگر دیدنی‌های این مجموعه است.

4- دربند

دربند منطقه‌ای کوهستانی، سر سبز و خوش آب و هوا در دامنه کوهپایه البرز، واقع در شمال شهر تهران است، که علاوه بر طبیعت زیبا، برای کوهنوردی نیز مسیرهای جذاب و مناسبی برای کوهپیمایی دارد که به پناهگاه شیرپلا و آبشار دو قلو ختم می‌شود. در سفر خود به دربند از رستوران‌های ایرانی غفلت نکنید.

 ۵. بازار تجریش

بازار تجریش، بازاری سنتی در شمال شهر تهران است که همواره مردم برای بازدید از بازار و زیارت امامزاده صالح در مجاورت این بازار به اینجا می‌آیند. این بازار از قدیم محلی برای خرید و گردش گردشگران شهر تهران بوده است. مشهور است که شما هر خوراکی در هر زمان از سال هوس کنید در بازار تجریش وجود دارد.

 ۶. بام تهران و توچال

بام تهران یا مجموعه تفریحی توچال در ارتفاعات شمال شهر، در منطقه ولنجک در کوهپایه البرز واقع شده است. این مجموعه چه برای افرادی که به کوهنوردی و چه کسانی که به تفریح و استراحت علاقه دارند، مکان مناسبی است. امکانات این مجموعه شامل تله کابین، تله سیژ چشمه، سورتمه توچال، سینما ۵بعدی، باشگاه زیپ لاین، تیروکمان و باشگاه اسکی است که در کنار هوای سالم و دلنشین و آرامش مجموعه روز فوق العاده و پر نشاطی را خواهید داشت.

 ۷. پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو در مرکز شهر تهران،تقاطع خیابان جمهوری و پل حافظ از مجهزترین مجموعه های سینمایی کشور است که با توجه به اکران‌های به روز، محل مناسبی برای گذران اوقات فراقت شما خواهد بود.

 ۸. پل طبیعت و پل ابریشم

پل طبیعت تهران

پل طبیعت و پل ابریشم، بر فراز اتوبان‌های همت و مدرس تهران قرار گرفته که پارک‌های آب و آتش را به بوستان طالقانی در مجموعه عباس‌آباد را به هم متصل می کند.

 ۹. دریاچه خلیج فارس

دریاچه چیتگر در غرب شهر تهران، مجموعه تفریحی متفاوتی در تهران است که محیطی زیبا و دلنشین و چشم اندازی ساحلی دارد. قایق‌سواری، سرسره پرواز، هرم هیجان و سافاری پارک وحشت در کنار فضایی خانوادگی با هوای مطبوع از تفریحات این مجموعه دریاچه ‌ای است.

 ۱۰. باغ پرندگان

باغ پرندگان لویزان

باغ پرندگان در شرق شهر تهران و در پارک جنگلی لویزان واقع شده و زیستگاه بسیاری از پرندگان از زیست بوم های متفاوت جهان است که با مسیرهای پیچ در پیچ طراحی شده در باغ، شما را به بازدید از انواع مختلف پرندگان هدایت می‌کند. این پارک مکانی بسیار جذاب برای کودکان و دوست داران حیوانات خواهد بود.