خواص برگ سنجد در دوقلوزایی

برای افزایش شانس دوقلوزایی حتما این روش ها را امتحان کنید !

4.1/5 - (28 امتیاز)

اگر بار اول بارداری چند قلو داشته باشید، به احتمال زیاد دوباره بارداری چندقلو خواهید داشت. تخمین زده می شود مادرانی که سابقه بارداری چند قلو داشته اند، چهار برابر بیشتر از زنانی که تا به حال باردار نشده اند و یا یک جنین داشته اند، شانس دوقلوزایی و چند قلوزایی دارند. عواملی زیادی در افزایش شانس دوقلوزایی از سابقه خانوادگی تا خواص برگ سنجد و مربای شقاقل در دوقلوزایی می‌تواند تاثیرر گذار باشد.

خیلی از افراد دوست دارند بچه های دو قلو داشته باشند. اگرچه خیلی وقت ها داشتن دوقلو به صورت شانسی اتفاق می افتد، ولی والدین چند قلوها معمولا عوامل خاصی را علت این چند قلوزایی می دانند.

رژیم غذایی مخصوص دوقلو زایی :

خوردن سیب زمینی و لبنیات قبل از بارداری باعث دوقلویی میشود.

برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی می تواند علت دوقلوزایی در برخی مادران باشد. مادرانی که در دوران قبل از لقاح، سیب زمینی شیرین بیشترین غذای آنها بوده است، نظیر ساکنین آفریقای غربی، بیشترین احتمال دوقلوزایی را در تمام دنیا دارند.

به نظر می رسد مواد شیمیایی خاصی در این موادغذایی وجود دارد که تخمک گذاری چندگانه را افزایش می دهد.



به علاوه مطالعات نشان داده است که مصرف مقادیر فراوان لبنیات، احتمال دوقلوزایی را افزایش می دهد. در حال حاضر مشخص شده است نوعی پروتئین موجود در جگر حیوانات، با عنوان IGF که در شیر و لبنیات نیز وجود دارد، میزان تقسیم سلولی جنین در مراحل ابتدایی رشد را افزایش می دهد و موجب دوقلوزایی می شود.

حتما بخوانید :

– محاسبه دقیق زمان تخمک گذاری + زمان یابی دقیق

– آیا زایمان طبیعی هم می‌تواند خطرناک باشد ؟

دوقلوزایی با برگ سنجد : فیلم در ادامه متن

خواص برگ سنجد در دوقلوزایی اثبات شده است و از قدیم برای افزایش بدون عوارض دوقلوزایی از این جوشانده استفاده می‌کردند. البته در پایین به چند ماده غذایی دیگه که این شانس رو افزایش میده اشاره کرده ایم.

در ماهی که قصد بچه دار شدن دارند؛ یکی یا همه راهکارهای زیر را باید فقط بانوان انجام دهد :

  • دوقلوزایی با برگ سنجد به این ترتیب است که برگ سنجد را مرتب دم کرده ؛ میل کند.
  • مربای شقاقل که در پایین آموزش آن آورده شده است را مرتب میل کند.
  • شلغم خام یا پخته میل کنید.
  • تخم مرغ محلـّــی دو زرده ؛ با روغن زیتون و کمی پیاز تفت داده ؛ میل کند.

حتما بخوانید :

– دانه های سرخ سلامتی – در مورد خواص زرشک در طب سنتی چه میدانید؟

– با دیدن کدام رنگ ترشحات دوران بارداری به دکتر مراجعه کنیم؟

مربای شقاقل و دوقلوزایی :

پس از شستن شقاقل آن را به مدت 2 روز در آب سرد خیسانده و روزی سه بار آب آن را عوض کنید. سپس پوست آن را پاک کرده و شقاقل را به مدت 1 ساعت در آب جوش، بجوشانید.

سپس آب را مجددا تعویض کرده و یک بار دیگر آن را بجوشانید تا شقاقل ها کاملا پخته شوند. پس از آن شقاقل ها را از روی شعله برداشته و دوباره به مدت 2 روز دیگر در آب سرد بخیسانید. در این مدت نیز هر روز 3 بار آب آن را عوض کنید.

سپس شکر را با آب جوشانده تا غلظت پیدا کند و سپس شقاقل را از آب بیرون آورده و به آن اضافه کنید ویک ساعت و نیم آن را بجوشانید. و در آخر به آن گلاب و هل اضافه کنید.

به نظرحکمای طب سنتی مربای شقاقل کمی گرم و تر می باشد و دارای خواص بازکننده انسداد مجاری عروق، مبهی (افزاینده میل جنسی) و گرم کننده می‏ باشد و برای گرم کردن معده و کلیه و کبد تاثیر بسزایی دارد.

یکی از خواص مربای شقاقل تاثیر مثبت آن در دوقلوزایی است. برای افزایش اثر بخشی این مربا باید آن را به طور مرتب قبل از اقدام و در زمان آقدام و تا چنیدن روز پس از آن مصرف کنید.

 بیشتر این عقاید از لحاظ علمی ثابت نشده اند و ریشه در آداب و رسوم و تجارب خانوادگی دارند. اما 5 شرط معقول و پذیرفته شده از لحاظ علمی برای دوقلوزایی به شرح زیر است:

1- داشتن سابقه خانوادگی

آیا دوقلوزایی در خانواده شما وجود داشته است؟ اگر مادر، خواهر، برادر، عمو، دایی و یا فرزندان دایی و عموی شما سابقه دوقلوزایی داشته باشند، داشتن فرزندان دو قلو برای شما بعید نخواهد بود، چراکه خیلی وقت ها دوقلویی امری ارثی است.

اما فقط در دوقلوهای همسان، مسئله ارث موثر است. اگر مادر و یا مادربزرگ مادری شما دوقلوهای همسان داشته است، احتمال ارث رسیدن این ژن به شما و در نتیجه تخمک گذاری چندگانه و در نتیجه داشتن دوقلوهای همسان در شما بسیار بالا خواهد بود.

 2- چاقی و بلندی قد

مطالعات انجام شده، شیوع دوقلوزایی را در زنان چاق نشان داده است. تحقیقات نشان داده است که مادران با BMI بالاتر از 30 ، به احتمال بیشتری فرزند دوقلو خواهند داشت. البته رابطه اضافه وزن و داشتن فرزند دوقلو، فقط در مورد دوقلوهای همسان صادق است.

تحقیقات همچنین نشان داده اند که احتمال چند قلوزایی در مادران قدبلند بیشتر از زنان دیگر است.

3- سن بالاتر

مادران با سن بیشتر نسبت به مادران کم‌سن تر، احتمال دوقلوزایی بیشتری دارند. به نظر می رسد سرعت تخمک گذاری با افزایش سن به مرور افزایش می یابد. تقریبا 20 درصد مادرانی که در سن بالاتر از 45 سالگی باردار می شوند، فرزندان چندقلو دارند.

البته بارداری در سنین بالا خطرات زیادی دارد، به خصوص اگر بارداری اول باشد، مانند سقط جنین و دیابت بارداری. بعلاوه آنکه فرزندان مادران با سن بالا، به احتمال بیشتری در معرض خطرات ژنتیکی قرار می گیرند.


4- داشتن فرزند دوقلو

اگر سابقه بارداری چند قلو داشته باشید، به احتمال زیاد دوباره بارداری چندقلو خواهید داشت. تخمین زده می شود که مادرانی که سابقه بارداری چند قلو داشته اند، چهار برابر بیشتر از زنانی که تا به حال باردار نشده اند و یا یک فرزند داشته اند، شانس چند قلوزایی دارند.


5- رژیم غذایی مادر

برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی می تواند علت دوقلوزایی در برخی مادران باشد. مادرانی که در دوران قبل از لقاح، سیب زمینی شیرین بیشترین غذای آنها بوده است، نظیر ساکنین  آفریقای غربی، بیشترین احتمال دوقلوزایی را در تمام دنیا دارند.

خواص برگ سنجد در دوقلوزایی ثابت شده است و مصرف به موقع و مرطب آن می‌تواند به افزایش شانس دوقلوزایی کمک کند. در پایین به نحوه مصرف برگ سنجد جهت افزایش شانس دوقلوزایی خواهیم پرداخت.

به نظر می رسد مواد شیمیایی خاصی در این موادغذایی وجود دارد که تخمک گذاری چندگانه را افزایش می دهد.

به علاوه مطالعات نشان داده است که مصرف مقادیر فراوان لبنیات، احتمال دوقلوزایی را افزایش می دهد. در حال حاضر مشخص شده است نوعی پروتئین موجود در جگر حیوانات، با عنوان  IGF  که در شیر و لبنیات نیز وجود دارد، میزان تقسیم سلولی جنین در مراحل ابتدایی رشد را افزایش می دهد و موجب دوقلوزایی می شود.