طرز تهیه ترشی سیر با شیره انگور

طرز تهیه سیر ترشی فوری با شیره انگور + نکات مهم + شناسایی روش های تقلب

خیلی ها شنیدن که سیر ترشی رو چطور میشه درست کرد ولی نمی دونند که چرا سیر ترشی هاشون رنگش روشنه و مثل بیرون به رنگ تیره در نمی آید. ولی ما امروز میخوایم به شما طرز تهیه سیر ترشی …

5/5 - (6 امتیاز)

خیلی ها شنیدن که سیر ترشی رو چطور میشه درست کرد ولی نمی دونند که چرا سیر ترشی هاشون رنگش روشنه و مثل بیرون به رنگ تیره در نمی آید. ولی ما امروز میخوایم به شما طرز تهیه سیر ترشی با شیره انگور و بهترین طرز تهیه ترشی سیر خانگی رو آموزش بدیم.
این روش به طرز تهیه ترشی سیر هفت ساله هم معروفه چرا که توی 2 سال میشه ترشی سیر رو مثل سیر هفت ساله کرد.

روش های تقلب در تولید ترشی سیر

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه سیر ترشی با شیره انگور رو خدمت شما عزیزان آموزش بدهیم

ابتدا باید نکاتی را در مورد سیر ترشی های تقلبی که در بازار زیاد شده بدونید . بیشتر تولید کننده های سیر ترشی برای اینکه سیر ترش رسیده تری داشته باشند از ترفندها و روش هایی استفاده میکنند که بعضی از این روش ها رو به شما میگم .

آنها از سرکه بالزامیک را هم برای سیاه تر شدن رنگ ترشی سیر استفاده می کنند و سرکه خرما که شیرین تر از سرکه های دیگر است را به سیر ترشی اضافه میکنند چون سیر ترشی چند ساله واقعی طعم شیرینی دارد این سرکه این طمع را به آنها میدهد .

ولی به دلیل گرانی سرکه بالزامیک به جای آن از سس سویا استفاده میکنند که تیرگی رنگ ترشی را فراهم میکند و چون سس سویا شور است دیگر نمک به آن اضافه نمی کنند .

بعضی ها هم سرکه معمولی را با شکر قهوه ای و کمی سس سویا برای سیاه شدن رنگ آن مخلوط می کنند و به سیر اضافه میکنند و سپس به مدت یک ربع سیر و سرکه ها رو با هم میجوشانند تا مواد به خورد سیرها بره و مثل سیر ترشی چند ساله نرم و شیرین بشه .

مطالب دیگر:

– طرز تهیه شربت سکنجبین با عرق نعنا – ۱۰۰% اصیل ایرانی

– رژیم لاغری دانمارکی و رژیم کانادایی ۱۵ روزه

– طرز تهیه سالاد آمریکایی پیش غذایی مناسب میهمانی های لاکچری

طرز تهیه سیر ترشی با شیره انگور

مواد لازم برای درست کردن سیر ترشی

  • سیر خشک
  • سرکه
  • نمک
  • شیره انگور
  • فلفل
  • سبزیجات معطر

آموزش طرز تهیه سیر ترشی فوری با شیره انگور

در طرز تهیه سیر ترشی با شیره انگور و طرز تهیه ترشی سیر خانگی و سالم باید ابتدا سیر ها را پوست کنده طوری که حبه های سیر از هم جدا نشود ، قسمت چوبی بالای سیر هم به از ان جدا کنید ولی تاثیر زیادی در طمع ترشی سیر شما ندارد .

از سیر های که بخش های کپک زده دارند را دور بیاندازید .

سیرها را در داخل شیشه ها مربایی یا ظرف مورد نظر بچینید و به طوری که فضای خالی در ظرفتان باقی نماند و سبزیجات معطر و فلفل روی سیرها ریخته .

سپس سرکه را برای جلوگیری از کپک زدن آن بجوشانید و همچنین میتوانید مقداری نمک و برای کم کردن غلظت سرکه میتوانید مقداری اب را هم با سرکه بجوشانید و اگر سرکه شیرین دوست دارید میتواند یک فنجان شیره انگور به ان اضافه کنید و پس از 5 دقیقه این مواد را به ظرف اضافه کنید تا جایی که سرکه روی سیر ها را بگیرد .

چند روز اول در آنرا در چند روز اول نیمه باز بگذارید تا سیر و سرکه از گاز های حاصل خالی شود و بعد به آن دوباره سرکه اضافه کرده و درب آنرا محکم ببندید .

حداقل زمانی که میتونید ترشی خود را مصرف کنید حداقل 6 ماه است و همچنین میتونید این سرکه رو تا سالیان سال همین طوری نگه داری کنید .

نکته مهم در تهیه فوری سیر ترشی

برای کوتاه شدن زمان آماده شدن سیر ترشی میتواند قبل از اینکه سیر ترشی را درون ظرف مورد نظر بریزید سیر ها را به همراه سرکه و شیره در روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید حدود 20 تا 40 دقیقه با حرارت ملایم گرما ببینند و بعد از خنک شدن درون ظرف مورد نظر بریزید.

همچنین میتوانید دبه سیر ترشی یا ظرف سیر را در محلی گرم تر قرار بدهید مانند موتور خانه یا … تا زمان آماده شدن سریعا کوتاه شود.

نکات مهم درطرز تهیه سیر ترشی فوری با شیره انگور

جوانه زدن و سبز شدن سیر ها در داخل سرکه مشکلی ندارد و به مرور زمان درست میشود .

شما در سیر ترشی از سرکه سیب طبیعی یا هر سرکه دیگری می توانید استفاده کنید .