غذای مناسب افطار در طب اسلامی

افطاری می تواند یک وعده غذایی کامل و مناسب باشد. با این شرط که بتوانید از اصول صحیح تغذیه استفاده کنید و یک غذای مناسب افطار برای خود تهیه کنید. با دانستن اصول تغذیه می‌توانید یک غذای مناسب افطار با میزان کالری مورد نیاز بدنتان تهیه کرده و میل کنید.

اما اغلب ما به غذاهای پرحجم رو آورده و میزان زیادی از کالری های غیرضروری را به بدنمان وارد می کنیم. که در نهایت چیزی جز ناراحتی‌های معده و سنگینی و کرختی بعد از افطار نصیب مان نمی شود.


غذای مناسب افطار باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

– از غذاهای متنوع استفاده کنید.

سعی کنید تنوع را در تهیه افطار رعایت کنید و به یک نوع غذا بسنده نکنید روی آوردن به یک غذای خاص ممکن است بدن شمارا در تهیه نیازهای خود با مشکل روبه رو کند و در عملکرد بدنتان اختلال ایجاد شود.

– به سلامت بدن تان فکر کنید.

با اضافه کردن مقدار کمی روغن زیتون به سالاد می توانید به سلامت قلبتان کمک کنید .خوردن میوه های خشک و مغز های آجیل نیاز فوری شما به انرژی را بر طرف می کند. به جای نوشیدنی های شیرین و آب میوه های صنعتی از شیر به عنوان یک نوشیدنی سالم و منبع سرشار کلسیم استفاده کنید

– همه نیازها را در نظر بگیرید.

بدن شما به میزان لازم کربوهیدرات پروتئین و ویتامین ها نیاز دارد وعده غذایی خود را طوری تهیه کنید که میزان مناسب کربوهیدرات یا جایگزین‌های آن گوشت یا جایگزین های آن و سبزیجات به میزان کافی را در بر داشته باشد.

– کنترل حجم غذا

به جای خوردن حجم زیادی از غذا کمی حوصله به خرج دهید و و مطابق با نیاز بدنتان و به مقداری که به معده خود آسیب نزنید غذا بخورید. این کار تنها مستلزم کمی میان روی است

– از روش‌های صحیح طبخ مواد غذایی استفاده کنید.

با بخارپز کردن یا آب پز کردن سبزیجات می‌توانید ویتامین های موجود در آنها را حفظ کرده و مصرف کنید. از مصرف بیش از اندازه نمک و چربی ها خودداری کنید و مقدار استفاده از غذاهای سرخ کردنی را کاهش دهید سوپ ها و آش ها گزینه های مناسبی برای افطار هستند که علاوه بر در برداشتن گوشت و سبزیجات مناسب آب مورد نیاز بدن شما را نیز تامین می کنند.

– انتخاب صحیح مواد غذایی

در تهیه مواد اولیه دقت به خرج دهید و از محصولات تازه و ارگانیک استفاده کنید به جای لبنیات پرچرب از انواع کم چرب آن استفاده کنید غلات و دانه های مناسب را تهیه کرده و سبزیجات تازه را در سبد غذایی خود قرار دهید.

با پخت غذاهای مناسب افطاری سلامت خود و خانواده خود را در ماه مبارک رمضان حفظ کرده و با سبکی بیشتر بعد از افطار و تنظیم حجم غذایی به تقویت قوای بدن خود کمک کنید.
مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =