روش-درست-کردن-شعله-زرد-مجلسی

طرز تهیه شعله زرد مجلسی+ دستور 100% اصلی

شله زرد یکی از دسرهای شیرین و خوشمزه و سنتی ایران است که اغلب در مراسم‌های مذهبی و به عنوان نذری سرو می‌شود اما می‌توانیم از آن به عنوان یک میان وعده مقوی و خوشمزه و همچنین یکی از گزینه …

5/5 - (9 امتیاز)

شله زرد یکی از دسرهای شیرین و خوشمزه و سنتی ایران است که اغلب در مراسم‌های مذهبی و به عنوان نذری سرو می‌شود اما می‌توانیم با آموزش طرز تهیه شعله زرد از آن به عنوان یک میان وعده مقوی و خوشمزه و همچنین یکی از گزینه‌های مناسب افطار استفاده کنیم.درست کردن شعله زرد فوت و فن های خودش رو داره که توی دستور پایین به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم درست کردن شعله زرد:

  • ۴ پیمانه شکر
  • ۱۲ لیوان آب
  • ۲ لیوان برنج نیم دانه ایرانی که از شب قبل خیسانده اید
  • یک استکان گلاب
  • ۵۰ گرم کره گیاهی
  • یک قاشق غذاخوری روغن مایع
  • یک گرم زعفران دم کرده
  • پودر دارچین و خلال پسته و بادام

مطالب دیگر:

– طرز تهیه عدسی خوشمزه

– طرز تهیه حریره بادام خوشمزه برای کودکان

– طرز تهیه دونات مرغ ، یه غذای خوشمزه و سریع

طرز تهیه شعله زرد:

برای درست کردن شعله زرد ابتدا باید برنج‌های خیسانده شده را در ۱۲ لیوان آب ریخته و روی حرارت قرار دهید و بدون اینکه هم بزنید بپزید تا جایی که که برنج ها به اصطلاح شکفته شوند و کاملاً پخته و از هم باز شوند.

خلال بادام را در گلاب خیسانده و آماده نگه دارید در این مرحله از طرز تهیه شعله زرد، وقتی برنج ها کاملاً شکفته شد و آب را جذب کرد زعفران دم کرده را اضافه کنید و هم بزنید توجه داشته باشید که از این مرحله دیگر نباید به برنج آب اضافه کنید این کار باعث آب انداختن و شل شدن شعله زرد میشود.

حالا باید شکر را اضافه کنید نگران سفت شدن برنج نباشید چرا که با اضافه شدن شکر برنج دوباره آب انداخته و شل میشود مخلوط را خوب هم زده تا شکر به طور کامل آب شود. حالا می توانید مخلوط گلاب و خلال بادام را نیز اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه ای مدام هم بزنید در این مرحله کره را اضافه کرده و آرام مخلوط کنید.

همچنین یک قاشق غذاخوری روغن مایع را اضافه کنید این کار باعث شفاف شدن رنگ شله زرد میشود بعد از پایان مراحل تهیه شله زرد ۵ تا ۱۰ دقیقه جوشید حرارت را خاموش کرده و در ظرف بکشید و اجازه دهید کمی سرد شده و به اصطلاح رو بگیرد در این مرحله با استفاده از پودر دارچین و خلال پسته و بادام و ظرف شعله‌ زرد را تزئین و آماده سرو کنید.