نوشیدنی برای افطار

آیا تا حالا برای افطار این نوشیدنی ها رو امتحان کردید ؟

شاید ما برای افطار به فکر چندین نوع سوپ برای افطاری وسفره افطار باشیم اما تاحالا به نوشیدنی برای افطار فکر کردید. بخش زیادی از انتظار روزه داران برای افطار، رفع عطش روز های طولانی روزه …

5/5 - (6 امتیاز)

شاید ما برای افطار به فکر چندین نوع سوپ برای افطاری وسفره افطار باشیم اما تاحالا به نوشیدنی برای افطار فکر کردید. بخش زیادی از انتظار روزه داران برای افطار، رفع عطش ناشی از روزه روز های طولانی روزه است. برای شما چندین نوشیدنی مناسب افطار رو در زیر معرفی کرده ایم که علاوه بر خوشمزه بودن، به پایین آوردن دمای بدن هم کمک می ‌کند.

۱- شربت نعنا

مواد لازم تهیه شربت نعنا:
شکره یک پیمانه
آب یک پیمانه
برگ های تازه نعنا یک چهارم پیمانه

آب شکر و برگ های خرد شده نعنا را در ظرفی ریخته و روی حرارت مستقیم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود حدود ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا طعم نعنا کاملا وارد شربت شود سپس او در روی حرارت برداشته و شربت را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

2- چای ترش

برای درست کردن چایی ترش کافی است نصف پیمانه چای ترش خشک را دردرسه لیوان آب جوش ریخته و به همراه چند برگ نعنا روی حرارت قرار دهید بعد از چند دقیقه چای را صاف کرده و در یخچال قرار دهید بعد از سرد شدن میتوانید هنگام نوشیدن مقداری از شربت نعنا به دم کرده چای ترش اضافه کرده و میل کنید.

۳- لیموناد

لیموناد از شربت های معروف و مورد پسند ما ایرانی هاست که به راحتی و خیلی سریع آماده می شود و معمولاً در فصل گرما برای رفع عطش استفاده می کنیم برای تهیه لیموناد کافی است مطابق ذائقه خودتان مقداری شکر را در آب حل کرده به آن آب لیموترش تازه اضافه کنید میزان ترشی و شیرینی این شربت به سلیقه و خواست شما بستگی دارد همچنین می توانید با اضافه کردن برگ های میکس شده نعنا به آن طعم بی نظیر موهیتو را به خودتان هدیه دهید.

با انتخاب نوشیدنی های مناسب برای افطار سعی کنید عطش خود را به صورت صحیح برطرف کنید و از نوشیدن بیش از اندازه آب و چای داغ خودداری کنید. با رعایت اصول صحیح تغذیه میتوانید در ماه رمضان سلامت بدن خود را تضمین کرده و حتی عوارض تغذیه های غلط را از بدن خود دور کنید مانیز سعی می کنیم در این خصوص مطالب خوبی در اختیار شما قرار دهیم.