کارآفرینی2

50 پیشنهاد برای کارافرینی در خانه (قسمت دوم)

امتیاز دهید post

ادامه قسمت اول کارآفرینی و اشتغال زایی  به عنوان قسمت دوم را می‌توانید در ذیل مطالعه بفرمایید :

26- گل سازی در منزل :

گل سازی در منزل نیز یکی از انواع کار در منزل است که خانم ها طرفدار پر و پا قرص آن هستند .کارگاه های آموزش گلسازی در کشور های مختلف جهان برگزار می شود که با شرکت در این کلاس ها می توان به سادگی این گل های زیبا را ساخت و در قسمت های مختلف خانه و محل کار قرار داد و از زیبایی آن لذت برد. دارند حتی این موضوع می تواند به عنوان یک منبع درآمد و کمک به اقتصاد خانواده باشد.

 

27- قلاب بافی در منزل :

قلاب بافی نیز یکی از ایده های کار آفرینی در منزل است که اکثرا خانم ها در این حرفه مشغول هستند بهتر است از اریخچه این محصول شروع کنیم :

تاریخچه مبل بافی یا قلاب بافی به اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی بر می گردد که در ایرلند رایج شود. به ابن نوع بافت در زبان ایرلندی کروشه می گفتند و ممکن است شما هم قلاب بافی را به این نام بشناسید چرا که به اصطلاح بین المللی تبدیل شده است. پیشینه هنر قلاب بافی در ایران به سال ۵۵۰ قبل از میلاد باز می گردد زیرا باستان شناسان در لولان کارهایی از نمونه های قلاب بافی پیدا کرده اند

به طور کلی بافندگی یا بافتنی از صنابع دستی محسوب می شود که در فرآیند آن کاموا و نخ تبدیل به پارچه می شود. نخ و کاموا در هم بافته و تنیده نمی شوند. قلاب‌‌ بافی در واقع به وسیله قلاب انجام می شود و در آن کلاف های کاموا یا نخ های زنگین به پارچه توری شکل تبدیل می شوند.

از کارآفرینان برتر قلاب بافی می توان زهرا فرهاد نام برد.

 

28- عروسک های بافتنی در منزل  :

با کمی جستجو در اینترنت می توان آموزش های لازم برای تولید عروسک بافتنی یافت بیشتر دختران تجربه داشتن یک عروسک که به نوعی بهترین دوستشان بوده است را داشته اند . این اسباب بازی از زمان قدیم رواج داشته و امروزه شاهد گستردگی آن هستیم که در انواع و اقسام مختلف می توان این نوع اسباب بازی را تهیه کرد . حتما شما هم در این بین عروسک های بافتنی را در مغازه ها دیده اید . خب بافتن چنین عروسکی کار زیاد سختی نیست . شما می توانید با کم ترین امکانات این کسب کار را در منزل راه اندازی کنید.

29- تولید ترشیجات خانگی

بازار ترشیجات خانگی روز به روز رو به افزایش است مردم با ترشیجات خانگی خو گرفته اند و کم کم این محصول جای خود را در بازار پیدا کرده است شما می توانید با تولید این محصول و قرار دادن آن در بسته بندی های متفاوت کار آفرینی در منزل را شروع کنید.

30- ساخت دکمه در منزل

ایده ساخت و تولید دکمه در منزل یک ایده با بازدهی فوق العاده زیاد است هزینه تمام شده به ازای هر صد هزار تومان  حداقل پانصد هزار تومان سود دارد می توانید محصولات خود را در شرکت های تولیدی لباس بفروشید.

 

31 – گل دوزی در منزل

یکی از رشته های مورد علاقه خانم ها برای کار آفرینی در منزل گلدوزی است .گلدوزی هنریست که توسط آن روی پارچه یا اجناس شبیه آن طرح های برجسته توسط نخ های ابریشمی ،نخهای گلابتون و یا نخهای معمولی ایجاد میکنند.این طرح ها در ابتدا بیشتر شکلهای گوناگون گلها را در بر میگرفت ولی با پیشرفت هنر کم کم طرح های مختلف هم وارد این هنر شد. در ابتدا این هنر توسط دست انجام میگرفت که بعد ها وسیله ای به نام کارگاه  (hoop) که به صورت شکلهای هندسی گرد ، بیضی و به ندرت هم مربعی یا مستطیل شکل به ان اضافه شد .

امروزه از هنر گلدوزی روی موادر زیر استفاده می شود :

  • مانتو ٫
  • لباس شب
  • ٫لباس عروس
  • تزیینات اطاقها و سالنهای تشریفاتی
  • و…

استفاده میکنند

 

 

32- مجسمه سازی در منزل

مجسمه سازی یا پیکر تراشی یا تندیس گری که به انگلیسی Sculpture نامیده می شود ، یکی از رشته های هنرهای تجسمی می باشد .
هنر حالت دادن به متریال های مختلف برای بیان اندیشه ای را مجسمه سازی می گویند کلاس های مجسمه سازی در آموزشگاه های هنری تدریس می شود شما می توانید در این کلاس ها مهارت های لازم را کسب کنید و پس از آن این کسب و کار را راه اندازی نمایید . برای بازاریابی و فروش محصولاتتان می توانید از کتاب آموزش بازاریابی و فروش محصولات خانگی کمک بگیرید.

33- تایپ در منزل

خیلی از سایت ها هستند که با عضویت درآن می توانید پروژه بگیرید یا به اصطلاح دور کاری کنید مانند سایت پونیشا

روش کار به این صورت است که در این سایت ها ثبت نام می کنید و می توانیدذ پروژه های مربوط به تایپ را ببینید و هر تایپیستسی قیمت می دهد کارفرما از بین تایپیست ها یکی را انتخاب می کند و تایپیت انتخاب شده باید در بازه زمانی مشخص شده پروژه را به اتمام برساند.

34- ترجمه متون انگلیسی

شما می توانید با کافی نت ها یا مشاغل مرتبط قرار داد ببندید و آن ها برای شما پروژه بگیرند می توانید  به صورت درصدی کار کنید روش دوم این است که خودتان سایتی طراحی کنید و از طریق سایت فایل ها را دریافت و ترجمه نمایید.

35- ساخت قاب گوشی :

در آپارات یا یوتیوب می توانید فیلم آموزشی ساخت بک کاور انواع گوشی را آموزشی ببینید بعد از آن دست به کار شوید با کمی خلاقیت و ایده می توان محصولات با کیفیت و لاکچری تولید کرد .

 

36- نگهداری از حیوانات خانگی

سرویس دادن برای نگهداری موقت حیوانات از خدماتی است که شما می توانید به عنوان یک کسب وکار خانگی با سرمایه کم شروع کنید. اما مهم ترین مطلب این است که شما اعتبار انجام این کار را داشته باشید مبنی بر اینکه قبلا تجربه نگهداری حیوانات خانگی را داشته اید و یا در مراکز درمانی و بیمارستان ها ویا کلینک های دامپزشکی سابقه ی کار داشته باشید مبتنی براین که با حیوانات خانگی آشنای کامل دارید. بطوریکه بتوانید از سازمان حمایت از حیوانات کشورتان جواز و گواهی کاری در مورد کار کرد با حیوانات خانگی را دریافت کنید تا مشتریان با اطمینان خاطر به شما مراجعه کنند، زیرا حیواناتی که نزد شما برای نگهداری سپرده می شود حکم کودکان آنها را دارد .

در شروع پذیرش این حیوانات بهتر است در ابتدا با صاحب حیوان و خود حیوان به طور مستقیم ملاقات داشته باشید و ضمن پرسیدن سوالات برای بیشتر آشنا شدن با خصوصیات اخلاقی حیوان بتوانید بهترین سیاست کاری خود را پیش ببرید.

 

37- آرایشگری.

در بحث آرایشگر خانگی امنیت اقتصادی مناسبی فراهم است:

توجه کنید:

  1. نیازی به اجاره محل ندارید
  2. در هزینه های جاری مانند آب و برق و گاز و مالیات و … صرفه جویی می شود
  3. عدم لزوم به تجهیز محل کسب
  4. و …

در واقع شما با یک کارت ویزیت،یک خط تلفن،تجهیزات لازم آرایشگری و در نهایت یک وسیله نقلیه کار خود را آغاز خواهید کرد. درآمد آرایشگری نیز کاملاً مشهود و ملموس است.به عنوان یک شغل دوم ایده مناسبی است.

 38- ساخت باکس هدیه

به راحتی می توانید باکس های هدیه تولید کنید البته کمی خلاقیت و سلیقه  هم نیاز است بازار فروش این محصولات فروشگاه های کادویی – سوپر مارکت های بزرگ – گل فروشی ها هستند . آموزش ساخت جعبه کادوی در آپارات وجود دارد.

 

39- تولید و پرورش کاکتوس

کاکتوس علاوه بر اینکه گیاه زیبایی است و بعد از مدتی نگهداری در فصل خودش گل می دهد از نظر علمی هم خاصیت هایی دارد که به گفته کارشناسان خاصیت ضدافسرگی، کاهش کلسترول خون و محافظت از سلول های مغزی دارد در هر نوع آب و هوایی به خصوص معتدل و کوهستانی میتوان این گیاه را پرورش داد، نحوه تکثیر آن هم از طریق پیوند زدن است و پرورش کاکتوس اول نیاز به علاقه مندی دارد و بعد هم داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط نگهداری و آب و هوا و آب دهی گیاه و کود دهی لازم است.

کاکتوس آب زیادی نیاز ندارد و هوای معتدل می خواهد

کار آفرینی در منزل به وسیله تولید کاکتوس ایده ای است با سرمایه کم ولی درآمد قابل توجه .

40- طراحی روی سفال

یکی از هنرهای زیبا و لذت بخش طراحی روی سفال است مانند اینکه به سفال روح می بخشید آموزش های زیادی در سایت ها مختلف و آموزشگاه ها وجود دارد اما در کل کار سختی نیست مواد لازم برای طراحی روی سفال عبارتند از

  • ظرف سفالي
  • سنباده
  • رنگ هاي اكروليك( سفيد، ‌سياه، سبز، زرد، قرمز، قهوه اي)
  • كاغذ پوستي
  • كاربن
  • قلم مو در سايزهاي مختلف
  • اسپري كيلر
  • طرح مورد نظر
  • مداد
  • پالت

 

41- بسته بندی ادویه جات در منزل

کار آفرینی در منزل به وسیله بسته بندی ادویه جات در منزل یکی از پول ساز ترین ایده های کار در منزل است روش کار به این صورت است که باید مجوز های لازم از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت دریافت کنید بعد دستگاه بسته بندی ادویه جات تهیه و ادویه ها را به صورت فله ایی در این دستگاه قرار دهید تا بسته بندی صورت گیرد روند کلی این کسب و کار مانند بسته بندی حبوبات و خشکبار است .

 

 

 

42- تولید چیپس خانگی

کار آفرینی در منزل به وسیله تولید چیپس در منزل چیپس میوه در دسته‌بندی مواد‌غذایی جزو تنقلات معرفی می‌شود، محصولی که در عین خواص بسیاری که دارد می‌تواند جایگزین بسیاری تنقلات مضر مخصوصا برای کودکان باشد.همچنین برای تزیین مجالس هم از انواع چیپس میوه استفاده و فراگیری آن روز به روز بیشتر می‌شود و اغلب در خانه‌ها این محصول برای افرادی که به میوه‌های خام و دردسرهای خوردن آن علاقه ندارند پیشنهاد می‌شود، همچنین ایران جایگاه خوبی برای صادرات انواع خشکبار در دنیا داشته و در بازارهای جهانی هم این محصول حرفی برای گفتن دارد.

همچنین به دلیل توانایی بالای کشور برای تولید میوه‌های مرغوب و متنوع می‌توان گفت تولید چیپس میوه یکی از مشاغل جالب توجهی است که مواد اولیه برای آن را می‌توان به راحتی و با هزینه کم تهیه کرد و برای آن ارزش افزوده آفرید. تولید چیپس خانگی درآمد خوبی دارد .

43- خشک کردن میوه ها

می توانید با خشک کردن میوه و فروش آن به خشکباری ها درآمد کسب کنید ندین روش برای خشک کردن میوه ها وجود دارد که معمول ترین و ابتدایی ترین روش خشک کردن میوه استفاده از آفتاب است. در این روش میوه را نصف یا خرد کرده و به مدت چند روز در فضای بیرون و در معرض نور آفتاب قرار می دهند. یکی دیگر از روش های خشک کردن میوه، خشک کردن با جریان هوا می باشد که ترکیبی از جریان هوا و حرارت کم است، این کار معمولاً در فر انجام می شود.

نوع دیگر، خشک کردن با شکر است که با خیساندن یا جوشاندن میوه در یک شیره شکری انجام می شود. روش سرخ کردن یکی دیگر از بهترین روش ها برای خشک کردن میوه های پر نشاسته و کم رطوبت مثل موز است. لازم به ذکر است بسیاری از میوه های خشک رایج در بازار قبل از بسته بندی با دی اکسید گوگرد خشک می شوند که این روش به میوه کمک می کند تا رنگ، طعم و شکل خود را حفظ کند. اگر به گوگرد حساسیت دارید، می توانید میوه های خشک شده بدون گوگرد را خریداری کنید.

44- ادمین تلگرام

بیزینس و تجارتی که در کانال های تلگرام وجود دارد بسیار جذاب و خیره کننده می باشد یک کانال تلگرام با یک میلیون ممبر فقط از طریق تبلیغات ماهی بیش از 10 میلیون تومان درآمد دارد بیش ترین استقبال مردم از کانال های طنز می باشد و بعد از آن کانال های آموزشی هیچ سرمایه ایی هم برای ایجاد کانال تلگرام نیاز نمی باشد.

45- ادمین اینستاگرام

کار آفرینی در منزل از طریق اینستاگرام نیز مانند تلگرام پول زیادی را جابجا می کند کانال هایی وجود دارد که برای انتشار هر مطلب 700 هزار تومان پول دریافت می کنند .

 

46- طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت نمونه ایی از کار آفرینی در منزل است که به تخصص نیاز دارد برای راه اندازی این کسب و کار باید در زمینه فتو شاپ تخصص داشته باشید با جستجو و گرفتن ایده از طرح های شیک موجود در اینترنت می توان کار خود را شروع کرد. سایت های فریلنسری مانند پونیشا می تواند برای شما مشتری جور کند.

47- طراحی کاتالوگ

همانند طراحی کارت ویزیت ، طراحی کاتالوگ نیز به تخصص فتوشاپ نیاز دارد .

48- پشتیبانی سایت

بسیاری از سایت ها و شرکت ها برای کم کردن هزینه های جاری خودشان نفری را در منزل استخدام می کنند که از سایتشان پشتیبانی کند می تواند این پشتیبانی فنی باشد و هم جهت تولید محتوا دستمزد این نوع فعالیت ها بر اساس مهارت شما و توافق طرفین است.

49- روبان دوزی

کار آفرینی در منزل از طریق روبان دوزی : روبان دوزی یکی از زیر شاخه های سوزن دوزی است که از تلفیق انواع پارچه روبان و نخ گلدوزی می توان به خلق آثار زیبا در رشته ی هنری روبان دوزی پرداخت.

پارچه مناسب روبان دوزی پارچه ای است با بافت درشت مانند کتان پاناما ارگانزا حوله ای و مخمل.در روبان دوزی سوزن باید راحت از پارچه عبور کند وگرنه کار تمیزی نمی توانید داشته باشید.رنگ پارچه ی مورد استفاده در روبان دوزی نیز باید ثابت باشد.

نخ های dmc گلدوزی نخ های مناسبی برای روبان دوزی هستند.بعلاوه می توانید از نخ های عمامه گلابتون و دیسکو نیز استفاده کنید.رنگ نخ روبن دوزی نیز باید ثابت باشد.

روبان ها در اندازه های مختلف وجود دارند شما باید با توجه به نقشه باریک و یا پهن بودن روبان را انتخاب کنید.روبان های پهن و آهار دار مناسب گل های درشتی هستند که اغلب روی کار دوخته می شوند و نباید داخل پارچه شود.روبان های بدون آهار باریک با رنگ های تیره و روشن مناسبترین هستند.رنگ روبان نیز باید ثابت باشد.

50- خوشنویسی

کار آفرینی در منزل از طریق هنر ، از  آثار زیبایی که در منزل خلق می‌شود، تابلوها و نوشته‌های خوشنویسی است که طرفداران زیادی نیز دارد. هنر خوشنویسی از دیرباز مورد توجه و علاقه مردم هنردوست بوده است. با تلاش لازم می توان این هنر را فرا گرفت و آثار هنری زیبایی را با خطوط خوشنویسی آفرید.

 

بررسی سایت های فعال خارجی در زمینه کار آفرینی در منزل

ایده های کارآفرینی در منزل Ideas for entrepreneurship at home  در تمامی کشور بحث داغ و جذابی است زیرا با کم ترین هزینه بیش ترین درآمد ها را می توان کسب کرد و کار در منزل باعث رونق اقتصادی در بسیاری از کشورهای غربی شده است .

شما میتونید با سرچ کردن کلمه زیر و بررسی سایت های خارجی از ایده های اونها هم استفاده کنید .

Ideas for entrepreneurship at home