رزرو-خانه-معلم

راهنمای رزرو خانه معلم- اسکان فرهنگیان نوروز 1401 + نکات مهم

رزرو خانه معلم و اسکان فرهنگیان در نوروز ۹۸ از ابتدای اسفند آغاز شده و تا بیست و سوم اسفند ادامه خواهد داشت. پذیرش مهمانان نوروزی خانه های معلم در سراسر کشور از صبح بیست و نهم اسفند آغاز و تا ساعت …

4.1/5 - (9 امتیاز)

راهنمای رزرو اینترنتی خانه معلم – رزرو خانه معلم و اسکان فرهنگیان در استان های تهران، خراسان، مازندران، همدان، هرمزگان و … را می‌توانید با استفاده از راهنمایی های صورت گرفته در این مطلب و نکات مهم آن انجام دهید .
اگر شما تجربه اسکان در خانه های معلم در هر یک از ۳۱ استان کشور را دارید و نظر و دیدگاهی درباره کمیت و کیفیت خدمات رسانی آموزش و پرورش به مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی دارید تجربیات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار با دوستان خود به اشتراک بگذارید .

درباره خانه معلم سال 1401

قریب به ۲۰۰ خانه معلم در ۳۱ استان کشور توسط وزارت آموزش و پرورش احداث شده که حدود ۱۰ درصد از آن در تهران قرار دارد. بیش  ترین شمار خانه های معلم در مقصد های گردشگری ایران از جمله خراسان رضوی٬ استان فارس و استان اصفهان واقع شده است تا در کنار پردیس های دانشگاهی٬‌ اردوگاه های تفریحی و هم چنین اموزشگاه ها و مدارس٬ پذیرای مسافران فرهنگی در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی باشند.  

معاونت تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همه ساله تلاش دارد تا ظرفیت های اسکان کم هزینه میلیون ها نفر از خانواده بزرگ وزارت آموزش و پرورش را در سراسر  کشور فراهم کند تا بخشی از بار اسکان مسافران نوروزی و تابستانی را به که قصد ایرانگردی٬ به نقاط مختلف ایران می روند٬ به دوش بکشد.

حتما بخوانید : 10 مکان دیدنی اصفهان

مدارس زیر پوشش ستاد اسکان فرهنگیان هر استان

توجه داشته باشید که مدارس زیر پوشش ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در سال 1401 ، در ۴ گروه زیر قرار می گیرد. البته  این ویژگی ها کاملا متغیر بوده و این احتمال وجود دارد که با مراجعه به محل مورد نظر، با تغییرات کیفی و کمی مواجه بشوید. به هر حال، این اتفاق اسکان، در مدت کم و با حجم گسترده متقاضیان همراه می شود و این مقوله صنعت گردشگری نیز، در ماموریت های آموزش و پرورش جایگاهی ندارد و این ستاد نیز تلاش دارد تا تسهیل اقامت ارزان را برای فرهنگیان به بهترین وجه ممکن صورت پذیرد:

  • مدارس گروه ویژه : مدارسی که در این گروه قرار دارد، گران ترین بهای اجاره به ازای هر شب را داشته و بهترین گزینه اقامت خواهند بود . همه اتاق ها ، مجهز به تخت و فرش و یخچال و تلویزیون و پتو و بالش و وسایل گرمایشی و سرمایشی بوده اما هم چون مراکز هاستل (HOSTEL)، آشپرخانه و حمام مشترک دارد . یعنی حمام و آشپزخانه برای چند اتاق دیگر نیز به صورت مشترک استفاده می شود . این اقامت گاه ها ، شامل مراکز پردیس دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور و اردوگاه‌ های منتخب می باشد. برخی از اتاق های بزرگ مدارس نیز در گروه اقامتی ویژه قرار دارد.
  • مدارس گروه الف : این مدارس، امکاناتی تقریبا شبیه امکانات مدارس گروه ویژه داشته و از پتو و فروش و یخچال و لوازم سرمایشی و گرمایشی برخوردارند. اما، آشپزخانه و حمام نیز برای همه اتاق ها، مشترک  است.
  • مدارس گروه ب : قیمت هر شب اقامت در مدارس این گروه، کم تر از گروه «ویژه» و «الف» بوده و از یخچال و تلویزیون در هر اتاق، مستثنی هستند و حمام و آشپزخانه و تلویزیون و یخچال با دیگر اتاق ها، مشترک خواهد بود. اما همگی، فرش شده و با پتو و بالش و وسایل خنک کننده و گرم کننده تحویل مهمان می شود.
  • مدارس گروه ج : در این گروه، ارزان ترین فرصت اقامتی را شاهد هستیم که از وسایل گرمایشی و سرمایشی خبری نیست و اتاق فرش شده یا موکت شده با پتو در اختیار مراجعین قرار می گیرد. یخچال و گاز و تلویزیون و حمام نیز با دیگر اتاق ها، مشترک خواهد بود.

نحوه پذیرش مهمانان در اقامتگاه های ستاد اسکان فرهنگیان

به موارد زیر توجه کنید :

همسر و فرزندان و پدر، مادر فرهنگیان، خانواده درجه محسوب می‌شوند و اولویت اسکان با آنهاست.

برادر و خواهر فرهنگیان عزیز، حتی با داشتن کارت فرهنگی، امکان رزرو ندارند و پذیرش آزاد محسوب می‌شود.

در تبصره ۱ قانون اسکان فرهنگیان بیان شده که اگر شخص فرهنگی در اقامتگاه حاضر باشد، امکان پذیرش بستگان درجه یک ایشان با ارائه کارت ملی، امکان پذیر خواهد بود. البته اگر شخص فرهنگی حضور نداشته باشد، حکم کارگزینی و کارت فرهنگی او باید به مسئول پذیرش، تحویل داده شود.

اولویت پذیرش مهمان در صورت وجود ظرفیت آزاد با کارکنان دولت است.

حداکثر زمان اسکان در اقامت‌گاه در نظر گرفته شده،تنها ۳ روز است. و تنها در صورت صلاحدید مدیر آن پایگاه اسکان و وجود ظرفیت خالی، این زمان، به مدت حداکثر ۳ روز دیگر قابل تمدید خواهد بود.

اگر یک شب در محل رزرو شده اقامت کنید، هزینه اقامت سایر شب ها، عودت نخواهد شد.

اسکان فرهنگیان در خانه معلم

اسکان فرهنگیان در شهر تهران از اواخر اسفند ماه آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. اولویت اسکان٬ با خانواده بزرگ آموزش و پرورش و در خانه های معلم است اما در صورت تکمیل ظرفیت٬ از کلاس های مدارس نیز که از بیست و هشتم اسفند ماه 1400 آماده سازی می شود٬ استفاده خواهد شد.

ثبت نام مراکز اسکان وزارت آموزش و پرورش همه ساله از اوایل اسفند آغاز و تا بیست و سوم اسفند ماه ادامه می یابد و پذیرش  مسافران از صبح بیست و نهم اسفند ماه 1400 لغایت عصر دوازدهم  فروردین ماه سال جدید انجام می شود. برای رزرو اینترنتی خانه های معلم گه برای اسکان مسافران فرهنگی آماده شده است از اوایل  اسفند ماه از این لینک استفاده کنید که از زیر مجموعه های پرتال مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به شمار می رود.

رزرواسیون به صورت اینترنتی بوده و پرداخت تعرفه رزرو در استان های کشور٬ از طریق پرداخت الکترونیکی شاپرک انجام می شود. پس از واریز مبلغ٬ کد رهگیری برای درخواست کننده صادر می شود که پیگیری الکترونیکی درخواست را فراهم می کند. رزرواسیون خانه های معلم برای هر یک از فرهنیگان٬ برای ۷۲ ساعت امکان پذیر و قابل تمدید نیست.

اگر ۱ شب از اتاق رزرو شده استفاده شود ، هزینه رزرو شب های آتی برگشت داده نمی شود. اگر مکانی را رزرو کردید و یک هفته قبل از تاریخ رزرواسیون ، درخواست کنسل آن را بدهید ، ۱۵ درصد از مبلغ شما کسر و ما بقی پس داده می شود . اگر ۱۲ ساعت قبل ، رزرو خود را کنسل کنید ، ۵۰ درصد مبلغ پرداختی از شما کسر  خواهد شد . بنابراین قبل از رزرو برنامه حرکت خود و خانواده را با دقت چک کنید . هر زوج فرهنگی مجاز به رزرو یک اتاق در خانه معلم سراسر کشور است . ممنوعیتی برای پذیرش افراد مجرد وجود دارد که بهتر است پیش از رزرو٬‌ با خانه معلم مربوطه ‌رایزنی کنید .

علاوه بر خانه های معلم٬ بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس در هزاران مدرسه ۳۱ استان کشور در قالب ۴ گروه به ارائه خدمات می پردازند که تعرفه و شرایط رزرو بزودی اعلام می شود:

  • گروه ویژه: خدماتی که در اسکان این گروه قرار دارد٬ بالا ترین سطح اسکان را در اختیار فرهنگیان گرامی قرار داده و مدارسی که در این گروه است٬ اتاق های مبلمان مجهز به یخچال و تلویزیون و وسایل گرمایشی و سرمایشی است. کلیه پردیس های فرهنگیان در سراسر کشور نیز در این گروه قرار دارد.
  • گروه الف: افرادی که در مدارس این گروه اسکان خواهند داشت٬ اتاق های مبلمان مجهز به دستگاه های خنک کننده و گرم کننده داشته و حمام و آشپزخانه با دیگر اتاق ها٬ مشترک است. این گروه٬ خدماتی شبیه به هاستل (hostel) دارند.
  • گروه ب: این گروه٬ حمام٬‌ آشپزخانه و یخچال و تلویزیون مشترک دارند و قیمت پایین تر از گروه الف را در اختیار فرهنگیان گرد قرار می دهد.
  • گروه ج: پایین ترین قیمت اسکان فرهنگیان٬ مربوط به این گروه بوده و اتاق های مجهز به فرش یا موکت داشته و یخچال و تلویزیون و حمام٬ به صورت مشترکی خواهد بود. این گروه در سال ۹۷ حذف شد.

آخرین فرصت رزرو اسکان فرهنگیان در نوروز 1401 چه زمانی است ؟

طبق اعلام مدیرکل تعاون وزارت آموزش و پرورش، ثبت نام از متقاضیان اسکان نوروزی فرهنگیان ( خانه معلم ) ، از اواخر اسفند آغاز  و تا 13 فروردین 1401 ادامه می یابد.  ۲۶۵۰ مدرسه، ۳۶۶ خانه معلم، ۳۰۰  اردوگاه و ۵۰  پردیس دانشگاهی، ده ها هزار اتاق را در ۳۱ استان کشور در اختیار مسافرین نوروزی 1401 قرار  می دهند تا با هزینه کم، از خدمات و تسهیلات بزرگ ترین وزارت خانه ایران در دومین فصل سال استفاده کنند. بیش  از ۷ هزار نفر نیز عوامل اجرایی راهبری این طرح بزرگ گردشگری هستند .

برای اطلاعات تکمیلی می‌توانید به سایت medu.ir مراجعه کنید .

تنها در صورت وجود ظرفیت خالی مراکز، مراتب به ستاد های مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر استان اعلام خواهد شد تا نسبت به پذیرش ظرفیت آزاد (غیر فرهنگیان) اقدام کنند. همان طور که گفتیم، رزرو اینترنتی خانه معلم در سامانه رسمی اسکان فرهنگیان به نشانی eskan.medu.ir در دسترسی عموم خواهد بود.

آدرس و شماره تلفن پایگاه ستاد اسکان فرهنگیان در استان تهران

  • مرکز آموزشی رفاهی بهمن: میدان بهمن، ابتدای اتوبان شهید تندگویان
  • مدرسه تشیع:  انتهای نازی آباد، خیابان بهمنیار، نبش  کوچه امینی
  • دبستان امامت: خیابان دماوند، بعد از چهار راه خاقانی، خیابان شهیدنگهبان
  • مرکز آموزشی شهدای اکباتان: شهرک اکباتان، فاز یکم. روبروی مسجد امام رضا
  • مرکز آموزشی رفاهی منطقه ۹: خیابان آزادی، روبروی دانشگاه شریف، کوی گرانمایه
  • دبستان شهدای اطلاعات: خاوران، خیابان نبرد جنوبی، خیابان شهید بقایی. خیابان آقاجانلو
  • مرکز آموزشی رفاهی منطقه ۷: خیابان شریعتی، خیابان شهیدبهشتی، خیابان اندیشه ۶
  • تلفن پشتیبانی ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان: ۰۲۱۸۸۸۰۵۴۱۱
  • پست الکترونیک ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان: RESERVE@MEDU.IR

همراهان گرامی

اگر خواهان رزرو خانه های معلم در یکی از استان های کشور هستید و با سوالی روبرو شدید٬ پرسش های خود را از طریق کامنت ثبت کرده تا در اسرع وقت توسط کارشناسان عصر شهروند بررسی و به شما اطلاع داده شود. اگر برای انجام امور درمانی و اداری به تهران سفر می کنید٬ در رزرو خانه معلم یا مراکز اسکان فرهنگیان٬ به ۲ نکته توجه کنید:

  • خانه معلم مورد نظر شما به نام شما و بر اساس کد ملی شما و شماره پرسنلی رزرو شده باشد.
  • به منظور تسهیل و تسریع آمد و شد شما از مرکز اسکان رزرو شده تا مقصد اداری و درمانی مورد نظر٬ حتی الامکان٬ مرکز اسکان خود را نزدیک به ایستگاه های مترو تهران در نظر بگیرید تا در هزینه های شما صرفه  جویی شود. ایستگاه  تجریش٬ ایستگاه صادقیه و ایستگاه میدان امام خمینی٬ ۳ ایستگاه اصلی مترو تهران  است. نقشه مترو تهران را از سایت شهرداری تهران دانلود کنید.

رزرو اینترنتی خانه معلم – نشانی پست الکترونیک خود را برای طرح سوالات به درستی وارد کرده و از درج شماره موبایل خودداری فرمایید