کاهش وزن

8 روش کاهش وزن بعد از زایمان (تناسب اندام )


خانم ها در دوران بارداری به خوراکی های متفاوتی تمایل پیدا میکنند و در مصرف انها صرفه جویی هم نمیکنند !اکثر خانم های باردار میدانند که دردوران بارداری مقدار زیادی اضافه وزن خواهند داشت در این مقاله ما با معرفی برخی روش ها که به شما کمک خواهد کرد که به تناسب اندام بعد از زایمان برسید ، خواهیم پرداخت .

1.برای تناسب اندام از دوران بارداری شروع کنید!

افزایش وزن در دوران بارداری امری طبیعی است.اما به این معنا نیست که به جای صبحانه ای سالم یک کیک کشمشی بزرگ یا برای میان وعده یک چیپس خانواده بخورید . شما قطعا تمایلات زیادی به خوراکی های متفاوت پیدا میکنید و باید به این تمایلات پاسخ دهید ، اما اگر در این دوران به قدر کافی رعایت کنید نتیجه انرا خواهید دید . باردار بودن دلیل قانع کننده ای برای تنبلی نیست . خوب است روزانه کمی قدم بزنید . با این کار جریان خون بدنتان افزایش می یابد و اکسیژن بیشتری به شش هایتان میرسد که برای شما و بچه بسیار مفید است .


2.طبیعت در کاهش وزن به شما کمک خواهد کرد

ورزش با کودک

با تولد فرزندتان ، شاهد تقریبا پنج تا شش کیلوگرم کاهش وزن خود خواهید بود . شیر دادن به فرزندتان هم با مصرف روزانه 800 کالری ، به کاهش وزن شما کمک میکند . با گذشت حدود 4 تا 6 هفته ، بدنتان بهبود می یابد و میتوانید ورزش کردن را شروع کنید . تمرین با وزنه میتواند مقدار زیادی در کاهش وزن شما موثر باشد . برای این کار نیازی به باشگاه یا خرید وزنه نیست ! نوزادتان وزنه مناسبی است ! فرزندتان را بغل کنید و برخی از حرکات لانچ را تمرین کنید .

3.زیاد استراحت کنید

نیاز های کودک باعث ایجاد تغییراتی در چرخه خواب مادر میشود . این تغییرات بر متابولیسم بدن تأثیر میگذاردند و امکان دارد که کاهش وزن بعد از بارداری برای مادر سخت تر شود . زمانی که نوزادتان خواب است ، شما هم بخوابید تا در بلند مدت به کم خوابی دچار نشوید . این کار به بالا نگه داشتن سطح انرژی تان کمک میکند و لازم نیست برای تأمین انرژی، از مواد قندی استفاده کنید .اگر خواب کافی نداشته باشید در ساعات  بیداری انرژی کافی نخواهید داشت و تمایلی برای بیرون رفتن و انجام تمرینات تان نخواهید داشت .

4.از مواد طبیعی برای کاهش وزن استفاده کنید.

 اکثر موادی که در تهیه ی مکمل های کاهش وزن بهکار رفته اند،برای مادران باردار و شیرده نامناسب است.برای کاهش وزن ، از غذاهاییاستفاده کنید که گرسنگی تان را برطرف کند و سوخت ساز بدنتان را تنظیم کند.در اینجابه تعدادی از این غذاها اشاره میکنیم که شاید بعضی از ان ها را نپسندید اماپیشنهاد میکنم امتحانشان کنید 🙂

.کمی سرکه سیب را در آب داغ بریزید و دو یا سه بار در روز استفاده کنید.این محلول به کاهش چربی هایتان کمک میکند.

.استفاده از شربت آبلیمو و عسل یک یا دوبار در روز باعث چربی سوزی میشود.

.دم کرده ی برگ آلوی هندی،دوبار در روز،خاصیت چربی سوزی دارد. 

.چای سبز تأثیر به سزایی در کاهش وزن دارد.در طول روز تا میتوانید چای سبز استفاده کنید.

.از غذاهایی همچون کرفس و گوجه فرنگی و خیار که دارای کالری منفی هستند استفاده کنید.

5.از مادران دیگر کمک بگیرید

با این کارمیتوانید از کارهای مفیدی که مادران دیگر انجام میدهند مطلع شوید.اگر بارداری اولتان است میتوانید از مادرانی که صاحب دو یا سه فرزند هستند کمک بگیرید و ازتجربیات انها استفاده کنید . همچنین میتوانید با همراهی مادران دیگر برنامه های پیاده روی یا ورزش  ترتیب دهید.

6.تغذیه مناسبی داشته باشید

در دورانبارداری قوانین جدیدی برای رژیم غذاییتان وضع کنید.هر یک از موارد زیر به شما کمکمیکند سوخت ساز بدنتان را تنظیم و گرسنگی را کنترل کنید.

  • صبحانه مهمترین وعده غذایی است.ان را جدی بگیرید
  • ماهی , حبوبات , مرغ بدون پوست و گوشت منابع خوبی برای تأمین پروتئین هستند و اشتها را کم میکند.
  • از مغز ها استفاده کنید.مغزها دیر هضم هستند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه میدارد.

7.برنامه ورزشی منظم داشته باشید

ورزش منظم

از هفته چهارم به بعد از زایمان میتوانید ورزش های ساده و سبک را شروع کنید.بعد از تولد فرزند شما,شکافی در ماهیچه های شکمی شما وجود دارد.این شکاف بین 4 تا 8 هفته بعد از زایمان ازبین میرود . بعد از تمریناتی برای ماهیچه شکمی مطمین باشید این شکاف بسته خواهد شد .

  • ورزش های پیلاتس و یوگا میتواند در افزایش انعطاف پذیری و بازیابی قدرت شما تأثیر مثبتی داشته باشد.
  • حرکات پل میتواند برای سفت شدن عضلات شکم و ماهیچه های مرکزی مؤثر باشد.
  • ورزش های هوازی مانند شنا ، دوچرخه سواری و دو ضربان  قلب شما را بالا برده و در به دست آوردن تناسب اندام بعد از زایمان به شما کمک میکند.
  • چرخش های لگنی در آب کردن چربی های شکمی به شما کمک میکند.
  • توپ ورزشی وسیله مناسبی برای آب کردن چربی های شکمی بعد از بارداری است.

8.فرصت ترمیم به بدنتان بدهید

متخصصان با رژیم گرفتن بلافاصله بعد از زایمان مخالفند . اولین چیزی که اهمیت دارد سلامتی بدن شماست . بدن شما سعی دارد خودش را ترمیم کند,پس عجله نکنید . شاید به آن سرعتی که دوست دارید وزن کم نکنید , اما اگر موارد بالا را به خوبی رعایت کنید , نتیجه خوبی میگیرید.

موفق باشید