درمان-گیاهی-عفونت-واژن

خواص پونه برای عفونت رحم زنان+ روش مصرف+ نابودی عفونت ‌های زنانه

شربت پونه درمان عفونت واژن، مجاری ادراری و کلیه‌های زنان. در طب سنتی شربت پونه یکی از بهترین و موثر ترین درمان های عفونت واژن است که می‌توانید خواص و موارد منع مصرف، طرز آن را در این مقاله مطالعه کنید.

4.2/5 - (32 امتیاز)

خواص عرق پونه برای درمان عفونت رحم و واژن، مجاری ادراری و کلیه‌های زنان: در طب سنتی شربت پونه یکی از بهترین و موثر ترین روش های درمان برای عفونت رحم زنان است که می‌توانید خواص و موارد منع مصرف، طرز آن را در این مقاله مطالعه کنید.

خواص پونه برای عفونت رحم

شربت پونه حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آنتی‌اکسیدان مانند فلاونوئید‌ها و آنتوسیانین‌ها، تیمول و اسید سیتریک است.
برای بررسی خواص شربت پونه و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با پژوهشگران طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مطالب آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت پونه

شربت پونه بنا بر خاصیت ضد میکروبی که درون خود دارد عفونت‌های بدن را از بین خواهد برد و به رفع عفونت‌های رحم (عفونت واژن)، مجاری ادراری و کلیه‌ها کمکی زیادی می‌کند.

شربت پونه گاز‌های انباشته شده در روده را رفع می‌کند، این شربت نفخ و درد‌های شکمی را از بین برده و تاثیری چشمگیر در بهبود آنفلوآنزا، سرماخوردگی و برونشیت دارد.

این شربت یک آرام‌ بخش اعصاب عالی و رفع کننده استرس و اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی است،کاهش دهنده درد‌های عضلانی و برطرف کننده ای قوی برای ورم مفاصل انسان است.

شربت پونه با به تحریک در آوردن هورمون‌های استروژن و پروژسترون نقشی موثری در تنظیم قاعدگی و کاهش دل‌درد‌های آن دارد، به دلیل وجود کلسیم فراوان در این شربت، به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند و پوکی استخوان را کاملا کنترل می‌کند. این شربت برای کودکان در سن رشد، زنان یائسه و کهنسالان نیز فوق العاده مفید است.

شربت پونه یک خلط‌آور قوی است. بنابراین سرفه، سیاه‌سرفه و عفونت‌های ریوی و سینوسی (سینوزیتی) را برطرف می‌کند، به رفع عفونت دندان و لثه هم کمک می‌کند. همچنین مبتلایان به تشنج، اسید اوریک بالا و نقرس می‌توانند برای درمان از این شربت بهره ببرند.

شربت پونه به دلیل داشتن ویتامین‌های A ، C ، E ، فلاونوئید‌ها و آنتوسیانین‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و تاثیر چشمگیری بر تقویت و شادابی پوست و مو دارد. و با تقویت سیستم ایمنی بدن را در برابر انواع بیماری‌ها به ویژه انواع سرطان محافظت می‌کند.

موارد منع مصرف شربت پونه

مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع بوده و اکیدا استفاده از این شربت برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت پونه


عرق پونه یک و نیم لیتر
پونه خشک شده ۱۲۰ گرم
عسل ۵۰۰ گرم
آب لیموترش تازه به مقدار لازم

طرز تهیه شربت پونه

پونه خشک شده را در ظرفی حاوی عرق پونه خیس کنید و بگذارید ۲ ساعت بماند.

سپس به مدت سه تا پنج دقیقه مخلوط گیاه و عرق پونه را در حرارت ملایم بجوشانید.

اجاق گاز را خاموش و صبر کنید تا ترکیب گیاه و عرق پونه به دمای متعادل (۵۰ درجه سانتی‌گراد) برسد.

مخلوط گیاه و عرق پونه را از صافی عبور دهید سپس عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.

شربت را پس از سرد شدن داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.

برای تهیه یک لیوان از شربت پونه، یک قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید سپس به آن ۲ تکه یخ و چند قطره آب لیموترش تازه اضافه کنید؛ بقیه لیوان را آب بریزید؛ مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.

شربت پونه را می‌توان روزانه سه لیوان (۲ لیوان در روز و یک لیوان قبل از خواب) مصرف کرد.

فواید و خواص پونه برای عفونت رحم زنان غیر قابل انکار است و میتواند به نابودی عفونت های رحم زنان کمک فراوانی کند.