پاک-کردن-آرایش-چشم÷

چگونه پاك كردن آرايش چشم

5/5 - (7 امتیاز)

شاید شما هم هر روز از آرایش های مختلف چشم استفاده کنید .اما همواره یکی از مهمترین سوالات درباره آرایش چشم درباره پاک کردن آرایش چشم است .در این نوشته نگاهی انداخته ایم به نوعی از پاک کردن چشم و نکات و هشدار هایی که باید به آن توجه کنیم .

از چه ماده‌ای استفاده کنیم

از شامپو بچه استفاده کنید. بهترین راه بدون سوزش چشم و ریزش اشک برای پاک کردن آرایش چشم، از جمله، ریمل مژه و ابرو (حتی ضد آب)، سایه و خط چشم شامپو بچه است. پاک کنده های آرایش مخصوصا آرایش چشم می توانند بسیار گران باشند؛ با این حساب این روش مقرون به صرفه ترین را برای پاک کردن بدون درد و سوزش آرایش چشم است.

چطور شروع کنیم

  • چشم تان را با مقداری آب خیس کنید.
  • مقدار کمی شامپو بچه در دست تان بریزید و روی چشم تان ماساژ دهید تا کمی کف کند.
  • با آب ولرم چشم هایتان را بشویید.
  • اگر شامپو بچه کمک تان نکرد از پاک کننده های گریم خوب و ارزان از یک مارک معروف استفاده کنید. یک پد پنبه ای نرم را آغشته به پاک کننده کنید و چند ثانیه روی چشم تان نگه دارید و سپس با مالش آرایش چشم تان را پاک کنید.
  • اگر شما پوست حساسی دارید و شامپو بچه و پاک کننده های گریم ارزان قیمت کارتان را راه نمی اندازند، مجبورید برای خرید پاک کننده های خوب و گران هزینه کنید؛ البته اگر به طور منطقی از آن ها استفاده کنید مدت زیادی برای تان دوام خواهد داشت.

نکات و هشدارها

وازلین برای پاک کردن سایه چشم معجزه می کند. اگر از پاک کننده های مایع خوشتان نمی آید یا می ترسید چشمتان بسوزد، فقط مقداری وازلین روی چشم تان بمالید و سپس با یک پارچه یا چیزی مثل آن روی چشم تان بمالید تا آرایش چشم تان بلافاصله پاک شود.

اگر هنگام استفاده از خط چشم دست تان لغزید (هنوز سایه نزده اید) می توانید یک گوش پاک کن را با مقداری آب یا لوسیون مرطوب کنید و اشتباه تان را اصلاح کنید.

اگر نمی خواهید خطر رفتن مقداری مایعات شوینده به داخل چشم تان را بپزیرید با کمی وازلین که روی گوش پاک کن مالیده اید آرایش چشم تان (فقط آرایش چشم ها) را پاک کنید.

اگر نمی توانید از شامپو بچه استفاده کنید، از دستمال مرطوب بچه استفاده کنید. هر چند این دستمال ها برای کار دیگری ساخته شده اند! اما پاک کننده های ملایمی هستند که به آسانی و بدون گرفتگی منافذ پوست هرگونه آرایشی را پاک می کنند.

برای پاک کرد خط چشم از پلک پایین، تنها یک تکه کوچک پنبه ای را در پاک کننده آرایش یا هر چیز مشابهی بزنید و به آرامی آن را پاک کنید (زیاد چشم تان را نمالید چون باعث چین و چروک چشم می شود).

گاهی اوقات می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. پنبه یا پارچه نرمی را در مقدار کمی روغن زیتون بزنید و به آرامی روی چشم تان بکشید؛ آرایش بلافاصله ناپدید خواهد شد.

زمانی که از وازلین استفاده می کنید زیاد چشم تان را نمالید ممکن است چشم تان را تحریک و حساس کنید.

چشم های تان را تک تک تمیز کنید. روی هر دو چشم تان وازلین نمالید.

بعضی از افراد به وازلین در نزدیکی چشم بسیار حساسیت دارند بنابراین مراقب باشید.

هنگام استفاده از دستمال مرطوب بچه هم مراقب باشید چون حاوی الکل هستند و ممکن است سبب تحریک و تورم چشم شوند.