همه چیز درباره برفک واژن در دوران بارداری + 7 راه برای جلوگیری از برفک واژن

همه چیز درباره برفک واژن در دوران بارداری + 7 راه برای جلوگیری از برفک واژن

امتیاز دهید post

اکثر زنان گاه به گاه حملات یک عفونت قارچی رایج به نام برفک واژن را تجربه می‌کنند. این باعث خارش، سوزش و تورم واژن می‌شود که گاهی اوقات ترشحاتی شبیه پنیر خامه‌ای سفید رنگ دارد.

برفک واژن نسبتاً بی‌ضرر است، اما می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و می‌تواند مدام عود کند که به عنوان برفک مکرر شناخته می‌شود.

به نقل از نی نی سایت، برفک یک عفونت قارچی است که معمولاً توسط یک قارچ مخمر مانند به نام کاندیدا آلبیکنس ایجاد می‌شود. هورمون‌های موجود در ترشحات واژن و باکتری‌های واژن را تحت کنترل نگه می‌دارند.

مشکلات زمانی به وجود می‌آیند که تعادل طبیعی در واژن به هم بخورد و کاندیدا چند برابر شود. در دوران بارداری بیشتر در معرض خطر ابتلا به برفک هستید.

تغییرات در سطح هورمون‌های زنانه مانند استروژن شانس ابتلا به برفک را افزایش می‌دهد و احتمال بازگشت آن را بیشتر می‌کند.

اگر باردار یا شیرده هستید و به برفک مبتلا هستید باید از مصرف دارو‌های ضد برفک دهان خودداری کنید. در عوض از پساری واژن و در صورت لزوم از کرم ضد برفک استفاده کنید.

با برفک واژن در بارداری چه کار کنیم؟

اگر برفک واژن دارید و باردار یا شیرده هستید به جای خرید دارو‌های ضد برفک از داروخانه همیشه باید به پزشک مراجعه کنید.

برای شما درمان خوراکی تجویز نمی‌شود، زیرا ممکن است روی کودک شما تأثیر بگذارد. پساری ضد برفک مانند کلوتریمازول، نیستاتین یا می‌کونازول احتمالاً برای حدود ۳ تا ۷ روز تجویز می‌شود.

هنگام قرار دادن پساری مراقب باشید، زیرا خطر آسیب به دهانه رحم (گردن رحم) وجود دارد. برای کاهش خطر بهتر است به جای استفاده از اپلیکاتور پساری‌ها را با دست وارد کنید. اگر علائمی در اطراف فرج خود دارید مانند خارش و درد ممکن است کرم ضد برفک نیز برای شما تجویز شود.

مطالب پیشنهادی:

میزان قند خون نرمال در دوران بارداری چقدر است؟ + 2 تاثیر دیابت بارداری بر نوزاد
آیا در بارداری رنگ مدفوع تغییر میکند؟ علت تغییر رنگ مدفوع در بارداری چیست؟

برای جلوگیری از برفک واژن چه کنم؟

 لباس زیر نخی یا ابریشمی را به جای مصنوعی بپوشید و هر روز عوض کنید

لباس‌های زیر را با آب داغ و صابون خالص بشویید و دوبار آبکشی کنید تا مطمئن شوید که محرک‌ها پاک شده‌اند

 لباس‌های شنا یا لباس‌های ورزشی مرطوب را در اسرع وقت پس از شنا یا ورزش عوض کنید

 از لباس‌های چسبان مانند شلوار جین خودداری کنید، زیرا این کار محیطی مرطوب و گرم ایجاد می‌کند که باعث رشد بیش از حد باکتری‌ها و مخمر‌ها می‌شود

 استفاده از صابون، نمک حمام، عطر و تالک‌های معطر در اطراف ناحیه واژن خودداری کنید. هرگز از چیز‌های خشن مانند مواد ضد عفونی‌کننده حتی رقیق شده در نزدیکی واژن خود استفاده نکنید

 ممکن است یک مرطوب‌کننده ملایم مانند کرم آبی توصیه شود. برای شستن ناحیه مورد نظر از جایگزین‌های آب یا صابون استفاده کنید

 همیشه بعد از رفتن به توالت از جلو به عقب پاک کنید، زیرا این کار مانع از هجوم ارگانیسم‌های روده به داخل واژن می‌شود. از دستمال توالت معطر استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک‌پذیری شود

منبع: پارسینه