همه خدمات برای مادران باردار در شهرهای استان مرکزی ارائه میشود

همه خدمات برای مادران باردار در شهرهای استان مرکزی ارائه میشود

امتیاز دهید post

گروه استان‌ها- رئیس علوم پزشکی اراک گفت: مادران باردار در استان مرکزی نیاز به مراجعه به مراکز درمانی شهرها و استان‌های همجوار ندارند.

سیدمحمد جمالیان در آیین بزرگداشت روز جهانی ماما با اظهار داشت: استان مرکزی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور جایگاه‌ خوبی دارد ولی متاسفانه در چند حادثه برخی از مادران باردار این استان با وجود نیروهای متخصص به استان‌های همجوار سفر کرده بودند که در این سفر بر اثر حادثه تصادف جان مادر و جنین از دست رفته است.

وی افزود: مادران باردار در شهرهای مختلف این استان برای امور درمان نیازی به استان‌های همجوار حتی نیاز به سفر به اراک را هم ندارند، در همه شهرهای استان نیروهای متخصص زنان، زایمان و ماماهای مجرب و با تجربه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: سال‌هایی که بیماری کرونا وجود داشت مادران باردار استان به خوبی تحت درمان قرار گرفتند هیچگونه مرگی بر اثر بارداری ثبت نشده است که این نشان از زحمات و تلاش‌های پزشکان و ماماها دارد، فقط 2 مورد فوتی بین مادران باردار ساکن دلیجان و اراک وجود داشت که در قم فوت کرده‌اند.

جمالیان تصریح کرد: در بین دانشجویان جدید باید تربیت و تقویت نیروهای مامایی متعهد به مسائل اخلاقی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد، دانشجوی مامایی باید از روز نخست بداند که در چه مسیری قدم گذاشته و کار خود را با عشق و به بهترین شکل انجام دهد.

مطالب پیشنهادی:

لیست وسایل ساک بیمارستان نوزاد+ کامل و سبک

وی عنوان کرد: در دوران بیماری کرونا ماماهای استان مرکزی با جان و دل پای کار بودند و متعهدانه عمل کردند که این کار بسیار ارزشمند است چنانچه در این بخش مانند سایر بخش‌ها نواقصی وجود دارد اما باید این نواقص رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: تعاملات بین بهداشت و درمان  ضروری است و این تعاملات باید افزایش داشته باشد چراکه در ارائه خدمات بهتر و ارزنده‌تر به مردم نقش بسازی دارد.

جمالیان خاطرنشان کرد: وظیفه و مسئولیت سنگین و بسیار سختی بر عهده ماماها است چراکه جان دو نفر به دستان ماما سپرده می‌شود.
منبع : تسنیم