علت فوت پسر کریستیانو رونالدو

علت فوت پسر کریستیانو رونالدو

4.9/5 - (32 امتیاز)

طی روزهای اخیر، ماجرای مرگ فرزند رونالدو در رسانه‌های مختلف خبرساز شد. کریستیانو رونالدو با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از مرگ پسر تازه متولد شده خود خبر داد. اوایل ماه اکتبر، رونالدو اعلام کرد که او و همسرش جورجینا رودریگز در انتظار تولد فرزندان دوقلوی خود هستند، اما کاپیتان تیم ملی پرتغال امروز خبر داد که یکی از این دو قلو‌ها که پسر بود، فوت کرده است.

رونالدو نوشت: “با نهایت اندوه اعلام می‌کنیم که نوزادمان درگذشت. این بزرگترین دردی است که والدین می‌توانند تجربه کنند. فقط تولد یک دخترمان به ما قدرتی می‌دهد که این لحظه را با امید و شادی زندگی کنیم. مایلیم از پزشکان و پرستاران برای کمک و مراقبتشان تشکر کنیم. همه ما از این فقدان ویران شده ایم و در این زمان بسیار سخت خواهان حفظ حریم خصوصی هستیم. عزیزم تو فرشته ما هستی ما همیشه تو را دوست خواهیم داشت. “

رونالدو و جورجیا چهار فرزند دارند، دوقلو‌هایی به نام اوا ماریا و متئو، پسر بزرگشان کریستیانو جونیور و کوچکترین فرزند که نامش آلانا مارتینا است.

ریسک مرگ جنین مرده در بارداری‌های دوقلو

در بارداری های که دوقلوها دارای جفت مشترک باشند، در صورت طولانی شدن بارداری بیش از 36 هفته، ریسک مرده زایی بیشتر از مرگ نوزاد تازه متولدشده است.

ریسک مرده زایی و زایمان جنین مرده در بارداری های دوقلو بسیار بالاست بارداری های دوقلو نیازمند مراقبت های زیادی است هفته سی و هفتم برای زایمان دوقلویی بهترین زمان است خطر مرگ جنین دوقلوها دارای جفت مشترک بسیار بالاست توصیه ها و پیشنهادات مهم پزشکی در این باره را با هم مطالعه می کنیم . معمولا یک بارداری عادی 40 هفته بطول می انجامد. ریسک مرده زایی (زمانیکه جنین در رحم مرده است) در بارداری های دوقلو بالاتر است و معمولا پزشکان برای جلوگیری از مرده زایی، دوقلوها را زودتر از موعد مقرر بدنیا می آورند. اما به گفته محققان، بهترین زمان این نوع زایمان ها مشخص نیست. بدین منظور تیمی از محققان بین المللی 32 مطالعه را که در طول 10 سال گذشته انجام شده بود و شامل بیش از 35 هزار بارداری دوقلو بود مورد بررسی قرار دادند. محققان ریسک مرده زایی را با ریسک مرگ نوزاد تازه متولدشده مقایسه کردند.

مرگ نوزاد تازه متولدشده به معنای مرگ نوزاد حداکثر تا 28 روز بعد از زایمان است.هرچقدر مدت بارداری دوقلوها طولانی تر شود، ریسک مرده زایی هم افزایش می یابد. اما ریسک مرگ نوزاد تازه متولدشده با افزایش طول مدت بارداری کاهش می یابد. در بارداری های که هر دو جنین دارای یک جفت جداگانه باشند، ریسک مرده زایی و مرگ نوزاد تازه متولدشده تا هفته 37 بارداری به یک اندازه است. با این حال اگر زایمان تا هفته 38 به تعویق بیفتد ریسک مرده زایی به ازای هر 1000 تولد، 9 مرگ است. در بارداری های که دوقلوها دارای جفت مشترک باشند، در صورت طولانی شدن بارداری بیش از 36 هفته، ریسک مرده زایی بیشتر از مرگ نوزاد تازه متولدشده است.

به گفته محققان، میزان بروز مشکلات سلامت نوزاد تازه متولدشده با افزایش طول مدت بارداری کاهش می یابد. یافته های این مطالعه اذعان دارد که زایمان بارداری های دوقلو با دو جفت جداگانه باید در هفته 37 بارداری انجام شود تا از افزایش قابل توجه مرده زایی پیشگیری شود.

مطالب پیشنهادی:

همه چیز درباره بارداری دوقلو + افزایش شانس دوقلو زایی

کشف راه حلی برای جلوگیری از مرگ و میر نوزادان دوقلو

دانشمندان پس از بررسی داده های بیش از 35000 زن که دوقلو باردار بودند، به این نتیجه رسیدند که بهترین زمان برای زایمان این بانوان هفته سی و هفتم است. تحقیقات مختلف نشان داده است که دوقلوها یا سه قلوها بیشتر در معرض خطر مرگ در زمان نوزادی یا مرگ پیش از تولد هستند.

این پژوهش که در مجله BMJ منتشر شده، نشان می دهد زنانی که حاملگی dichorionic ” “(دوقلوهایی با جفت مجزا) دارند، باید در هفته 37 زایمان کنند چرا که هر هفته تاخیر در زایمان به 8.8 مرگ و میر اضافی در هر 1000 نوزاد منجر می شود. در حالت بارداری dichorionic”” جفت، غشای بیرونی (کوریون) و غشای درونی (آمنیون) نوزادها جدا از هم است. این نوع دوقلویی dichorionic diamniotic (DCDA) نیز نامیده می شود.

محققان پس از این پژوهش به این نتیجه رسیدند که برای به حداقل رساندن مرگ و میر پری ناتال، در حاملگی های “dichorionic” زایمان باید در هفته 37 صورت بگیرد و برای حاملگی “monochorionic” (دوقلوهایی با جفت مشرتک)هفته 36 در نظر گرفته شده است. وسعت این پژوهش به حدی قابل توجه است که به جرات می توان گفت که پیشتر در انگلستان چنین تحقیقی صورت نگرفته است.
منبع: اقتصاد24