خطر ابتلا به مشکلات قلبی با فشار خون بارداری افزایش میابد

خطر ابتلا به مشکلات قلبی با فشار خون بارداری افزایش میابد

امتیاز دهید post

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فشار خون بالا در دوران بارداری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در میان زنان را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

گروهی از محققان به منظور بررسی عوارض فشار خون بارداری، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۶۰ هزار زن را تجزیه و تحلیل کردند؛ تقریباً ۱۰ درصد افراد در اولین بارداری خود دچار فشار خون بالا شده بودند.

مطالب پیشنهادی:

افزایش وزن مادر بعد از زایمان+ راهکار کاهش وزن

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد سه درصد زنان به فشار خون بارداری و ۶.۴ درصد آن‌ها به “پره‌اکلامپسی” مبتلا شدند، “پره‌اکلامپسی” یک عارضه شدید است که با افزایش ناگهانی فشار خون مشخص می‌شود، بر اندام‌های بدن تأثیر می‌گذارد و خطراتی برای مادر و جنین به همراه دارد؛ هر دو بیماری ذکر شده پس از هفته ۲۰ بارداری تشخیص داده می‌شوند. در ادامه مطالعات زمانی که میانگین سنی زنان ۶۱ سال بود تقریباً ۱.۸ درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعه دچار سکته قلبی و مغزی و دیگر رویدادهای قلبی-عروقی شده بودند.

زنانی که در دوران بارداری دچار عوارض فشار خون بالا شده بودند، ۶۳ درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی در سنین بالاتر زندگی بودند. محققان به این نتیجه رسیدند که خطر بروز بیماری قلبی، نوع و زمان وقوع آن معمولاً با عوارض خاص فشار خون بالا در دوران بارداری مرتبط است. به نظر می‌رسد اکثر زنانی که در دوران بارداری فشار خون بالایی داشتند در سال‌ها یا دهه‌ها پس از زایمان دچار فشار خون بالا و مزمن شدند.
منبع: ایمنا