راهنمای-سفر-با-نوزاد

نکات سفر با نوزاد – چه وسایلی همراه ببریم؟

شاید تا الان و بعد از ازدواج چندین بار به سفر رفته باشید ولی اینبار بیشتر از گذشته هیجان زده و نگران هستید. معمولا اولین سفر با یک نوزاد برای زن و مرد جوان که تجربه کافی هم ندارند بیشتر نگران کننده است …

5/5 - (9 امتیاز)

شاید تا الان و بعد از ازدواج چندین بار به سفر رفته باشید ولی اینبار بیشتر از گذشته هیجان زده و نگران هستید. معمولا اولین سفر با یک نوزاد برای زن و مرد جوان که تجربه کافی هم ندارند بیشتر نگران کننده است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید حتما چند دقیقه زمان بگذارید و این مطلب را مطالعه کنید.

لباس مناسب بردارید

حتما به اندازه کافی برای کوچولوی دلبندتان لباس بردارید، زیرا کودکان و نوزادان زیاد لباس کثیف می کنند و اگر لباس به اندازه کافی برندارید مرتبا مجبور می‌شوید در طول سفر لباس های او را بشویید. سعی کنید بیشتر لباس نخی بردارید که راحت شسته شوند، نیازی به اتو نداشته باشند و لک نگیرند.

ممکن است هوای هر منطقه که سفر می‌کنید ناگهانی سرد شود و برای نوزادان آسیب زننده باشد. پس حتما لباس گرم هم بردارید.

اگر هوا گرم است، برای نوزاد خود به دنبال تیشرت و یا لباس استین کوتاه نباشید چرا که تابش آفتاب باعث آفتاب سوختگی دست ها و گردن نوزادتان خواهد شد.سعی کنید بیشتر به دنبال لباس های خنک آستین بلند باشید که بدن نوزاد را به طور کامل پوشش دهد.

عینک آفتابی، پماد سوختگی پای نوزاد، پوشک، کرم ضد آفتاب، بالش مناسب، یک ملحفه شخصی برای کودک، داروهای عمومی نوزاد، شیر خشک و … را حتما در ذهن داشته بایشد و فراموش نکنید.

اگر به خارج از کشور سفر می کنید

اگر عازم سفر های خارجی هستید حتما برای نوزاد خود پاسپورت تهیه کنید. برگه ای حامل نام ونشانی خود را به زبان انگلیسی همراه کودک داشته باشید.

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، فراموش نکنید نام فرزندتان را در پاسپورت خود اضافه کنید. پیش از حرکت، هتل را رزرو کنید تا بچه به بغل مجبور نباشید دنبال مکان استقرار بگردید.

حتما پیش از سفر با آژانس مسافرتی خود حضور نوزادتان را درمیان بگذارید تا در صورت نیاز برای نوزاد تخت و دیگر امکانات هماهنگ شود.

نیاز است برای سفر به برخی کشور ها پیش از سفر واکسن های مخصوصی تزریق شود و به همین منظور با پزشک اطفال (پزشک کودک) مشورت کنید.

سفر به کشور های خارجی و تغییر ساعت می‌تواند نوزاد شما را آزار دهد پس تا حد امکان امکان نوزاد خود را در معرض نور طبیعی قرار دهید تا ساعت بدنش تنظیم شود. بعد از چند روز فرزندتان به ساعت کشور مقصد عادت می‌کند.

نکات زیر را فراموش نکنید

۱-از آب جوشیده آن منطقه استفاده نمایند (مخصوصاً در چند روز اول اقامت در هر منطقه) و چنان چه می توانند مقداری آب جوشیده را با خود برداشته و در منطقه بعدی آب جوشیده را با آب آن منطقه مخلوط نموده و از آن آب استفاده نمایید. این دستورالعمل در رفع سوء هاضمه بسیار مفید است.

۲-اگر در طول سفر به اسهال دچار شدید برای رفع سریع آن،حداقل ۲۴ ساعت غذای گوشتی نخورید و با خوردن کمی اسفند خود را درمان کنید. اگر بیمار بزرگسال است یک قاشق مربا خوری و اگر زیر ۱۲ سال باشد یک قاشق چای خوری اسفند را دو وعده در روز در دهان بریزند و با آب قورت دهند. اگر هم توانستند از عرق نعنا نیز استفاده کنند.

۳-برای نوزادانی که فقط شیر مادر می خورند،این دستورات را مادر انجام دهد و اسفند را میل کند. برای کودکانی که غذا می خورند یک قاشق مربا خوری اسفند را داخل یک لیوان آب ولرم یا آب جوش بریزید و بعد از ده دقیقه آنرا صاف کنید و از آن آب در طی روز چند قاشق غذاخوری میل کنند تا ان شاء الله اسیر بیمارستان ها نشوند.