چهل-ستون-اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان – بیش از 10 مکان دیدنی اصفهان

معرفی بهترین جاهای دیدنی اصفهان و راهنمای بازدید آنها در یک سفر کوتاه چند روزه برای برنامه ریزی نوروزی به شهر زیبا و تاریخی اصفهان.

5/5 - (7 امتیاز)

معرفی بهترین جاهای دیدنی اصفهان و راهنمای بازدید آنها در یک سفر کوتاه چند روزه برای برنامه ریزی نوروزی به شهر زیبا و تاریخی اصفهان.

کم کم به ایام نوروز نزدیک می شویم و حتما درسر دارید که از تعطیلاتتان برای یک سفر دلچسب استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم شما را برای یک سفر کوتاه سه  روزه به اصفهان راهنمایی کنیم. با مطالعه ی این مطلب می توانید اماکن دیدنی معروف اصفهان را شناخته و برای دیدن آنها در زمان مناسب، برنامه ریزی کنید.

1- میدان نقش جهان:

بهتر است بازدید از نصف جهان معروف را با دیدن میدان زیبای نقش جهان شروع کنید. این میدان همه روزه و به صورت بیست و چهار ساعته قابل دسترس است و می توانید ظرف مدت دو تا هشت ساعت یک بازدید مفصل و مفید از آن داشتته باشید. در این بازدید می توانید مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و کاخ عالی قاپو را ببینید. همچنین دیدن بازار مسگرها و صنایع دستی خالی از لطف نیست. از این طریق علاوه بر مشاهده ی هنر دست هنرمندان اصفهانی، می توانید سوغاتی های دلخواهتان را خرید کنید.

نقش جهان بدون کالسکه سواری؟ مگر می شود؟؟ این یکی را از دست ندهید! دیدن وسعت این میدان و زیبایی هایش برفراز کالسکه و همراه با شنیدن ضربآهنگ سم اسب ها روی سنگ فرش ها و صدای زنگوله های کالسکه، لطف دیگری دارد.

شکم گردی و خوردن خوراکی های خوشمزه را فراموش نکنید!

2- کاخ چهل ستون:

گزینه ی بعدی کاخ چهل ستون است این کاخ زیبا در  میدان امام حسین، خیابان استانداری قرار دارد. معمولا ساعت بازدید از چهل ستون بین ساعت ده صبح تا شش بعد از ظهر می باشد و برای دیدن آن، باید بلیط تهیه کنید. بنظر می رسد که دو یا سه ساعت زمان برای مشاهده ی این کاخ کافی باشد. نقاشی، نگارگری و آینه کاری های این کاخ، از نمونه های کم نظیر هنر در عصر صفوی است.

3- پل خواجو:

بهترین گزینه برای پایان روز اول گردشگری در اصفهان، پل خواجو است. دیدن این پل در شب لذتبخش و جذاب است. پل خواجو نیز از معماری های بی نظیر سبک صفوی است که حتی برای ساکنان اصفهان نیز همیشه تازگی خودش را دارد.

4- تونل آکواریوم:

برنامه ی روز دوم را با دیدن تونل آکواریوم در خیابان الفت، پارک ناژوان، شروع کنید. این نخستین تونل آکواریوم در کشور است که می توانید در آن انواع مختلف آبزیان را از کوچک و بزرگ تماشا کنید. همچنین در بخش هایی از آن، امکان لمس آبزیان و غذا دادن به آنها برای شما فراهم شده. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به استودیو عکاسی، فروشگاه های ویژه ی تهیه ی هدیه و سوغاتی، کافی شاپ و پارکینگ و… اشاره کرد.

برای بادید از این مکان نیاز به تهیه بلیط دارید و به نظر می رسد دو تا سه ساعت زمان برای دید آن کافی باشد.

5- باغ خزندگان ناژوان:

این باغ جذاب و زیبا در میدان سهروردی، خیابان الفت قرار دارد که در آن می توانید یک بازدید هیجان انگیز از انواع مارها و خزندگان داشته باشید. انواع مارهای بوآ، مارهای شاخ دار، پیتون، افعی، ایگوانا، تمساح و اژدهای کومدو از جمله خزندگان موجود در این باغ هستند.

6- تله سیژ ناژوان:

در ادامه ی بازدید از تونل آکواریوم و باغ خزندگان، به تله سیژ ناژوان بروید. این مجموعه با در اختیارداشتن بیش از صد صندلی چهارنفره، همه روزه در خدمت گردشگران است. ارتفاع دکل ها بین 17 تا 22 متر متغیر بوده و در مسیر ایستگاه ها می توانید از امکاناتی مثل کافی اپ ها، نمازخانه، سرویس بهداشتی، اغذیه فروشی ها و فست فودها استفاه کنید.

7- باغ پرندگان ناژوان:

بازدیدهای روز دوم را با دیدن باغ پرندگان ادامه دهید. این باغ نیز در میدان سهروردی، خیابان الفت قرار دارد  و می توانید در آن انواع مختلف پرندگان زیبا را تماشا کنید. بیش از 130 گونه از پرندگان مختلف از جمله قرقاول، کرکس سیاه، فلامینگو، شاهین، عقاب و طاووس در این باغ زندگی می کنند. اگر خوش شانس باشید و لحظه ی باز شدن دم طاووس های نر را ببینید حتما حسابی ذوق زده و خوشحال می شوید.

8- سی و سه پل:

تماشای سی و سه پل زیبا می تواند یک پایان رویایی برای گردش شما در روز دوم باشد. این مکان خاطره انگیز محبوب ترین گزینه برای شبگردی در اصفهان است. اطراف این پل تفرجگاه همیشگی مردم اصفهان است. و می توانید انواع خوراکی ها واغذیه دلخواهتان را در آنجا تهیه کنید.

9- موزه کلیسای وانک:

روز سوم را با گشت و گذار در محله ارمنی های جلفا و نوشیدن یک قهوه و گاتا ارمنی شروع کنید.  موزه کلیسای وانک با معماری خاص ومنحصر به فرد خود حتما توجهتان را جلب می کند. در اطراف این کلیسا تعدادی از کافه های معروف ایران  وجود دارد که می توانید در آنها هم گشتی بزنید.

10- موزه موسیقی:

آدرس: خیابان توحید میانی، خیابان شهید قندی (مهرداد)، پلاک 74

حتما تماشای 300 نوع ساز اصیل ایرانی همراه با شنیدن موسیقی زنده شما را به وجد خواهد آورد. می توانید سازهای مورد علاقه تان را بخرید.

این موزه همه روزه به جز ایام شهادت وفات ها امکان بازدید دارد.

11- بازار اصفهان:

آخرین وجذاب ترین پیشنهاد ما برای روز سوم گردشگری در اصفهان، دیدن بازار اصفهان است. معماری زیبا و سنتی این بازار نشان از فرهنگ و هنر غنی ایرانی دارد. انواع صنایع دستی و زیبای اصفهان از جمله میناکاری، قلم کاری، ترمه، خاتم و.. در این بازار در دسترس شما قرار دارد. هنگام خرید کردن چانه زدن را فراموش نکنید! همیشه می شود تخفیف گرفت!!