آیا امکان دارد در دوران بارداری پریود شویم؟ + نکات

آیا امکان دارد در دوران بارداری پریود شویم؟ + نکات

5/5 - (6 امتیاز)

در دوران بارداری مادر پریود نمیشود و بارداری با پریود امکان پذیر نیست، اما بعضی از خانم ها در دوران بارداری مقداری خونریزی دارند و بعضی از آن ها حتی خونریزی به صورت دوره ای را شرح داده اند که مانند پریودی به نظر رسیده است. اما باید گفت که خونریزی هایی که از واژن در دوران بارداری رخ میدهد خونریزی پریودی نیست.

شاید در ذهن خود با سوالاتی همچون: بارداری در زمان پریود، بارداری قبل پریود، تفاوت خونریزی بارداری با پریود، بارداری بعد پریود و بارداری در پریودی مواجه شده باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این بارده در اختیار شما قرار دهیم.

دلایل خونریزی های مختلف رحم به شرح زیر است.

خونریزی لانه گزینی:

خونریزی در دوران بارداری به دلیل های متعددی رخ میدهد که بعضی از آن ها جدی و مهم هستند. بعضی از خانم ها در هفته قبل از قاعدگیشان در ابتدای دوران بارداری دچار خونریزی خیلی سبک یا لکه بینی میشوند که ممکن است آن را با قاعدگی اشتباه بگیرند اما این خونریزی بسیار کمتر از پریودی میباشد و حدود یک الی دو روز به طول می انجامد. به این خونریزی لانه گزینی میگویند.

خونریزی قاعدگی:

پریودی یا قاعدگی وقتی رخ میدهد که خانم باردار نباشد. در هر ماه رحم خانم ها در حال آماده سازی برای جای دادن تخمک است و پوشش ضخیم غنی از خون را به وجود می آورد. اگر خانم در آن ماه باردار نشود این بافت تشکیل شده و خون ریزش پیدا میکند که این حالت همان پریودی است.

زمانی که تخمک در پوشش دیواره رحم جای میگیرد، هورمون ها باعث میشوند که بافت غنی از خون در جای خود بماند و از جنین در حال رشد مراقبت و پشتیبانی کند به همین دلیل مادر باردار دیگر آن بافت را دفع نمیکند و تا پایان دوران بارداری پریود نمیشود.

خونریزی های معمولی و بی خطر:

ممکن است گاهی بعد از انجام آزمایش پاپ اسمیر، انجام معاینه های واژن یا برقراری رابطه جنسی دچار لکه بینی شوید که این موضوع به این دلیل است که در دوران بارداری خون بیشتری به دهانه رحم شما میرسد. به هرحال اگر دچار لکه بینی شدید بهتر است که این موضوع را با پزشک در میان بگذارید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی:

ترشحات واژن در دوران بارداری

تست بارداری خانگی + علائم اولیه بارداری

خونریزی های خطرناک:

خونریزی میتواند نشانه عفونتی خاص یا موارد دیگه مانند مشکل های جفتی، سقط جنین یا بارداری خارج از رحم باشد که خطرناک هستند و باید مورد پیگیری قرار گیرند. اگر مادر در دوران بارداری دچار خونریزی شدید شد باید سریعا با ماما یا پزشک متخصص در میان بگذارد حتی اگر خونریزی او تمام شده باشد.

اکثر خانم هایی که در طول بارداری دچار خونریزی میشوند بدون هیچ مشکلی زایمان میکنند اما ممکن است که شما به نظر پزشک برای مطمئن شدن درباره اینکه خطری وجود ندارد نیاز داشته باشید. در صورتی که دچار درد شدید یا خونریزی شدید و به پزشک خود دسترسی نداشتید خیلی سریع به اورژانس مراجعه کنید.

آیا بارداری در زمان قاعدگی امکان پذیر میباشد؟

این احتمال وجود دارد که بسیاری از افراد خونریزی واژن را با خونریزی قاعدگی اشتباه میگیرند زیرا ممکن است در بعضی از خانم ها خونریزی از واژن دقیقا موقع تخمک گذاری انجام شود. در این دوران اگر رابطع جنسی محافظت نشده برقرار کنید احتمال بارداری به میزان زیادی افزایش پیدا میکند.

یک چرخه طبیعی قاعدگی در خانم ها حدودا بیست و هشت الی سی روزه میباشد. این موضوع نشان میدهد که اگر رابطه جنسی در موقع پریودی انجام شود، عمل تخمک گذاری چند روز بعد از پایان قاعدگی انجام میگیرد و در نتیجه احتمال اینکه خانم در دوران پریودی باردار شود بسیار پایین است مگر اینکه دارای چرخه پریودی نامنظمی باشد.

اسپرم ها بعد از خروج از بدن مرد فقط هفتاد و دو ساعت زنده میمانند، اگر رابطه در روزهای پایانی قاعدگی انجام گیرد شانس بارداری بیشتر میشود. پس حتی اگر خانم در دوران پریودی باشد هم امکان بارداری اش وجود دارد، درست است که احتمال آن کم است اما صفر نیست.