همه چیز درباره بارداری بعد از سقط + نکات تقویت رحم

همه چیز درباره بارداری بعد از سقط + نکات تقویت رحم

5/5 - (7 امتیاز)

اگر جزو خانم هایی هستید که سقط جنین را تجربه کرده اید باید بدانید که در اکثر مواقع سقط جنین روی باروری شما موثر نخواهد بود. شما قادر هستید فقط بعد از گذشت چند هفته از سقط مجدد باردار شوید حتی اگر پریود نشده باشید.

اگر میخواهید بعد از سقط دوباره باردار شوید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیار شما قرار دهیم.

بارداری زود بعد از سقط، تقویت رحم بعد از سقط برای بارداری مجدد

بعد از گذشت چه مدتی از سقط، مجدد میتوان باردار شد؟

بعد از اینکه سقط صورت میگیرد، در بدن شما دوباره چرخه قاعدگی آغاز میشود. تخمک گذاری که یعنی آزاد شدن تخمک از تخمدان معمولا روز چهاردهم یک قاعدگی 28 رخ میدهد که این یعنی بعد از گذشت دو هفته از سقط مجدد تخمک گذاری خواهید داشت.

اگر بعد از سقط رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید شما توانایی این را دارید که مجدد باردار شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که همه خانم ها دوره قاعدگیشان 28 روزه نیست پس ممکن است زمان دقیق تخمک گذاری کمی باهم متفاوت باشد.

علائم بارداری بعد از سقط جنین:

این علائم شبیه به بارداری های معمول دیگر است که عبارتند از:

  • درد در پستان ها
  • حساس بودن به بو و مزه ها
  • داشتن حالت تهوع و استفراغ
  • احساس خستگی
  • عقب افتادن عادت ماهیانه

بعد از سقط جنین چه مدتی باید منتظر بارداری باشید؟

پس از سقط جنین، متخصصان پیشنهاد میکنند که حداقل حدود یک الی دو هفته برای داشتن رابطه جنسی صبر کنید تا از خطر عفونت در امان بمانید. اگر بعد از سقط جنین تصمیم به بارداری مجدد دارید حتما با پزشک درباره این موضوع مشورت کنید.

اگر بعد از سقط جنین حال روحی مساعدی ندارید یا از لحاظ جسمی همچنان احساس ضعف میکنید بهتر است صبر کنید تا حالتان بهتر شود و موقعیت بهتری برای بارداری دوباره داشته باشید.

مطالب پیشنهادی:

راه های بارداری سریع + ویتامین های بارداری

احکام سقط جنین از نظر آیت الله مکارم شیرازی

تقویت رحم بعد از سقط برای بارداری مجدد:

خانم هایی که سقط جنین را پشت سر گذاشته اند احتمالا بعد از آن بدنشان دچار تغیرات متعددی شده. به همین دلیل میزان مصرف ویتامین ها، آهن و کلسیم در بدن بالا میرود. به همین دلیل این دسته از خانم ها باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند تا دچار کم خونی و پوکی استخوان نشوند.

در ادامه به مواردی که باید در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنند میپردازیم.

  • کلسیم: از لبنیات کم چرب استفاده کنید زیرا دارای کلسیم هستند و سبب استحکام استخوان ها و دندان های شما میشوند. روزانه حدود دو لیوان شیر بخورید تا ویتامین د افزایش پیدا کند و جذب کلسیم و همه ویتامین های ب نیز بالا برود. به مقدار کالری که در روز مصرف میکنید هم توجه داشته باشید.
  • پروتئین: برای ساخت گلبول های خونی وجود پروتئین ضروری است. بدن شما برای به دست آوردن قوا و توانایی به پروتئین نیاز دارد. مصرف غذاهایی که حاوی پروتئین هستند برا افزایش تعداد سلول های خون مفید اند.
  • میوه و سبزیجات: این گروه حاوی مقادیر بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که مصرف آن ها به دلیل فیبر بالایی که دارند سبب تقویت دستگاه گوارش شده و میزان جذب مواد مغذی را افزایش میدهد به همین دلیل سعی کنید حتما در رژیم غذایی خود از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • غلات: برنج قهوه، غلات و نان های سبوس دار کالری پایینی دارند و منبع عالی از فیبر هستند. همچنین دارای مقادیر بالایی از آهن، مواد معدنی و ویتامین ها هستند که از سو تغذیه پیشگیری میکنند.
  • منابع آهن: مصرف این نوع از غذاها در درمان کم خونی که به دلیل سقط جنین به وجود آمده بسیار ضروری است. برای پیشگیری از کم خونی از مواد غذایی همچون: گوشت قرمز، لبنیات، لوبیا، غذاهای دریایی، جگر مرغ، کدو حلوایی و… مصرف کنید.

بعد از سقط جنین لازم نیست کار مشکلی انجام دهید فقط اینکه رژیم غذایی مناسب و مقوی داشته باشید و از ورزش نیز غافل نشوید. این نکته هم در نظر داشته باشید که آرامش خود را حفظ کنید و از استرس دوری کنید. با رعایت این نکات رحم شما تقویت میشود و شما میتوانید به سادگی دوباره باردار شوید.