راه های بارداری سریع + ویتامین های بارداری

راه های بارداری سریع + ویتامین های بارداری

5/5 - (6 امتیاز)

برخی خانم ها برای باردار شدن خود زمان خاصی را مد نظر ندارند اما برخی مایل اند که فرزندشان در زمان خاصی به دنیا بیاید و از قبل برنامه ریزی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا راه های بارداری سریع و ویتامین برای بارداری سریع را برای شما شرح دهیم.

معاینه های قبل از بارداری را انجام دهید:

قبل از باردار شدن اقدامات لازم را برای یک بارداری سالم انجام دهید. اگر بدن مادر مشکل خاصی نداشته باشد احتمال یک بارداری خوب و سالم را بالا میبرد. خوب است پیش از اقدام به بارداری یک ویزیت پیش دکتر متخصص شوید تا وضعیت جسمی شما چک کند.

پزشک متخصص در این ویزیت علاوه بر بررسی وضعیت جسمی برای شما یکسری آزمایش ها، مکمل های بارداری و فولیک اسید تجویز میکند. در این ویزیت با پزشک خود راجع به داروهایی که مصرف میکنید نیز صحبت کنید تا کاملا مطمئن باشید مصرف آن دارو ها برای شما در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمیکند.

اگر هر نوع مشکلی برای شما وجود داشت سریع برای درمان آن اقدام کنید. در آخر مجموعه همه این کار ها به شما در بیشتر شدن شانس بارداری کمک میکند.

بهبود بخشیدن به وضعیت مادر:

خانم هایی که دارند اقدام به بارداری میکنند سعی کنند در این دوران از غذاهای سالم و مغذی استفاده کنند. وزن خود را در حالت تعادل نگه دارید. ورزش کنید و از تمرینات هوازی استفاده کافی کنید. کارهای مضری مانند مصرف مواد مخدر، نوشیدن الکل و کشیدن قلیان و سیگار را کنار بگذارید.

در زمان اقدام به بارداری مقدار کافئینی که در نوشیدنی هایتان وجود دارد را کم کنید. نوشیدنی هایی مثل چای، قهوه و نوشانه دارای کافئین هستند و بنا به نظر پزشکان بهتر است از قهوه در موقع اقدام به بارداری استفاده نکنید.

مصرف مکمل هایی که پزشک برایتان تجویز کرده در سه ماه قبل از بارداری میتواند به شما در بالا بردن شانس بارداریتان کمک بسزایی کند. مصرف فولیک اسید از یک ماه قبل از بارداری میزان بروز مشکلات مادرزادی در جنین را به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد.

به اندازه کافی و در موقع مناسب نزدیکی داشته باشید:

این مورد یکی از مهم ترین عوامل در بالا بردن شانس باروری شماست. با تعیین کردن روز تخمک گذاری و اقدام به نزدیکی در روزهای نزدیک به تخمک گذاری میتوانید احتمال باروری خود را تا حد زیادی بالا برید.

خوب است بدانید که در هر چرخه از عادت ماهیانه فقط یکبار تخمک گذاری انجام میشود و تخمک رها شده تا بیست و چهار ساعت زنده میماند به همین خاطر است که اگر هنگام تخمک گذاری هیچ اسپرمی در رحم شما نباشد شانس باردار شدن نیز نخواهید داشت.

شما میتوانید با روش های متفاوتی که وجود دارد روز تخمک گذاری خود را تعیین کنید و در روزهای نزدیک به آن اقدام به نزدیکی کنید. شما با این کار به شانس وجود اسپرم در موقع رها شدن تخمک کمک میکنید که در نهایت این کار موجب افزایش شانس بارداری شما میشود.

اگر جزو خانم هایی هستید که چرخه قاعدگی منظمی ندارید یا حوصله مشخص کردن وقت تخمک گذاری را ندارید، خوب است وقتی میخواهید باردار شوید با در نظر گرفتن اینکه اسپرم قادر است به مدت سه تا شش روز در بدن زنده بماند بعد از تمام شدن خونریزی حداقل هفته ای دو تا سه بار اقدام به نزدیکی کنید. با انجام این کار احتمال اینکه هنگام رها شدن تخمک در رحم شما اسپرم وجود داشته باشد بالا میرود.

تقویت اسپرم ها و بهبود کیفت آن ها:

بهترین حالت اسپرم ها برای بارور کردن تخمک موقعی است که قوی و سالم و در تعداد زیادی باشند. به همین دلیل اقدامات زیر پیشنهاد میشود:

  • طبق تحقیقات انجام شده استفاده از الکل سطح تستوسترون را کاهش داده و تعداد اسپرم ها را کم میکند و تعداد اسپرم های غیر طبیعی را بالا میبرد. پس قبل از اقدام به بارداری مصرف الکل را قطع کنید.
  • کارهای ناسالمی مانند مصرف مواد مخدر و روان گردان سبب کاهش عملکرد اسپرم ها میشود پس از مصرف آن ها خودداری کنید.
  • سعی کنید وزن خود را به حالت متناسبی برسانید زیرا اضافه وزن و چاقی بر تعداد اسپرم ها و سرعت حرکت آنها موثر است.
  • از مواد مغذی مانند: کلسیم، روی، ویتامین های d و c ،فولیک اسید استفاده کنید زیرا مصرف این مواد سبب تقویت اسپرم ها و افزایش تعداد انها میشود.
  • از حمام آب داغ استفاده نکنید. از جکوزی و سونا، وان آب گرم نیز پرهیز کنید زیرا حرارت دشمن اسپرم هاست.

مطالب پیشنهادی:

با احساس سرماخوردگی در بارداری چه کنیم؟ پیشگیری و درمان
همه چیز درباره بارداری دوقلو + افزایش شانس دوقلو زایی

ویتامین های قبل از بارداری چیست؟

  • ویتامین B: همه اعضای گروه ویتامین B به رها کردن تخمک در هنگام تخمک گذاری کمک میکند. مصرف ویتامین B6 سبب بالا بردن سطح پروژسترون میشود و برای محافظت از بارداری شما بعد از لقاح مهم است. مواد غذایی مانند: سبزیجات، گوشت، تخم مرغ، نخود، غلات کامل منبع ویتامین های B میباشند.
  • ویتامین C: مصرف ویتامین C سبب تولید پروژسترون و بالا بردن سطح جذب آهن میشود. وجود این ویتامین به بالا بردن قدرت باروری کمک میکند و در مردان سبب سلامت و تحرک اسپرم ها میشود.
  • این ویتامین در مواد غذایی مانند: نخود فرنگی، انبه، سیب زمینی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، مرکبات و گیلاس وجود دارد.
  • ویتامین D: وجود این ویتامین برای تولید شدن هورمون های باروری مهم است. مصرف ویتامین D شانس باروری را بالا میبرد و در مواد غذایی همچون ماهی سالمون، لبنیات غنی شده، روغن کبد ماهی یافت میشود.
  • ویتامین E: مصرف این ویتامین در مردان سلامت اسپرم ها را به دنبال دارد. این ویتامین در سبزیجات، آووکادو، بادام، روغن جوانه گندم، غلات کامل و… وجود دارد.
  • بتاکاروتن:بتاکاروتن یک ماده مغذی است که از سقط در روزهای اولیه بارداری جلوگیری میکند. بتاکاروتن در موادی همچون: اسفناج، کدو، کلم پیچ، هویج، سیب زمینی شیرین، طالبی و کلم بروکلی وجود دارد.
  • فولیک اسید:مصرف فولیک اسید برای خانم های باردار ضروری است و در مواردی همچون سبزیجات، لوبیا، غلات غنی شده و آب پرتقال یافت میشود.
  • آهن: کم خونی قبل از بارداری ممکن است تخمک گذاری را با مشکل مواجه کند. اگر بدن شما به مقدار کافی آهن داشته باشد دچار این مشکلات نمیشوید و در دوران بارداری به کم خونی مبتلا نخواهید شد. آهن در چغندر، گوشت، اسفناج، تخم مرغ، انواع لوبیا، غلات کامل، کدو حلوایی و… وجود دارد.
  • امگا3: وجود امگا3 به تنظیم هورمون ها و رها سازی تخمک و بالا رفتن جریان خون به رحم کمک بسزایی میکند. مواردی مانند تخم کتان، اکثر ماهی ها، گردو، روغن دانه کتان و… حاوی امگا3 هستند.
  • روی: مصرف روی باعث بهبود کیفیت اسپرم ها و افزایش تحرک آنها میشود. روی در جوانه گندم، گوشت قرمز، تخم کدو، ماهی و… وجود دارد.
  • سلنیوم:  وجود سلنیوم در خانم ها به متابولیسم استروژن کمک بسزایی میکند همچنین این ماده در مردان سبب افزایش کیفیت و تحرک اسپرم ها میشود. سلنیوم در مواد غذایی همچون: تخمه آفتابگردان، آجیل، سبوس گندم، کنجد، غلات و ماهی موجود است.
  • بروملین: این ماده به لانه گزینی تخمک در رحم زنان کمک بسیاری میکند. بروملین در آناناس وجود دارد.
  • کولین: از ویتامین های گروه B میباشد که بروز مشکلات مادرزادی را کاهش میدهد و سبب سلامت مغز مادر و کودک میشود. کولین در مواد غذایی مانند گل کلم و زرده تخم مرغ وجود دارد.