درمان-ناباروری-و-درمان-نازایی-در-طب-سنتی

درمان ناباروری و نازایی + توصیه های طب سنتی

نازایی یا ناباروری زمانی به یک مرد یا زن یا یک زوج اطلاق می‌شود که با رعایت همه شرایط برای بارداری بعد از دو سال تلاش هنوز نتیجه نگرفته باشند اگر زوجی دو سال مداوم برای بچه دار شدن تلاش کند و از …

5/5 - (7 امتیاز)

نازایی یا ناباروری زمانی به یک مرد یا زن یا یک زوج اطلاق می‌شود که با رعایت همه شرایط برای بارداری بعد از دو سال تلاش هنوز نتیجه نگرفته باشند اگر زوجی دو سال مداوم برای بچه دار شدن تلاش کند و از زمان مقاربت خود را نزدیک به دوران تخمک گذاری در نظر بگیرند ولی موفق بارداری نشوند می‌توان گفت که دچار مشکل نازایی و ناباروری هستند که برای بررسی دلایل آن و درمان مشکل موجود باید به پزشک مراجعه کنند.

ناباروری در زنان

نازایی و ناباروری در زنان اغلب به دلیل مشکلات تخمک گذاری ایجاد می شود چنانچه در پریودهای نامنظم دارید یا پریود نمی شوید یا حتی بیش از اندازه پریود میشوید می توان گفت که روند تخمک گذاری شما مختل شده و نیاز به درمان دارد.

ناباروری در مردان

ناباروری در مردان نیز به دلیل مشکلات تولید اسپرم یا ناتوانی در انزال ایجاد می شود مشکل اسپرم سازی می تواند به صورت مادرزادی در یک وجود داشته باشد یا اینکه در اثر بیماری های کودکی مثل اوریون و یا ضربات فیزیکی به بیضه ها یا مصرف داروهای خاص در بزرگسالی ایجاد شود.

مطالب دیگر:

– آیا علائم بارداری را می‌شناسید؟

– ۹ نمونه از فواید رابطه زناشویی

– نقش زن در خانواده

علت ناباروری و نازایی

ناباروری و نازایی می‌تواند علت های مختلفی از جمله اختلالات هورمونی در خانم یا آقا، مشکلات روحی و فشارهای عصبی، مصرف داروهای برهم زننده نظم هورمون های بدن، ورزش های سنگین. رژیم نادرست غذایی، عدم تناسب وزن و…. داشته باشد.
هریک از این علت ها می تواند باعث بر هم خوردن روال تخمک گذاری یا اسپرم سازی و در نتیجه منجر به ناباروری شود.

درمان ناباروری و نازایی

آنچه امروزه به صورت عامیانه تحت عنوان ناباروری یا نازایی بر روی زبان ها در واقع اختلال در روند تولید جنین است و با توجه به پیشرفت علم و بالا رفتن سطح تکنولوژی در جهان می‌توان گفت که تقریباً برای همه مشکلات ناباروری راه حلی وجود دارد که البته بسته به امکانات و شرایط مالی یک زوج ممکن است استفاده از بعضی از این روش‌های درمانی برای عده ای میسر باشد یا نباشد.
بهتر است در صورتی که اقدام به بارداری کرده اید و بعد از گذشت مدت طولانی نتیجه نگرفته اید به پزشک مراجعه کرده و با گذراندن چه کارهای لازم در صدد پیدا کردن مشکل اصلی و برطرف کردن آن بکوشید.

درمان ناباروری در طب سنتی
درمان ناباروری در طب سنتی

درمان نازایی در طب سنتی و اسلامی

در کنار روش های پزشکی مدرن می توان از روش های طب سنتی و اسلامی نیز در درمان ناباروری استفاده کرد و به خصوص اگر نازائی به علت مشکلات مزاجی و سردی در آقایان و خانمها ایجاد شده باشد طب سنتی و اسلامی روش های موثر فراوانی برای درمان آن دارد از جمله روش‌های استفاده از از داروهای گیاهی و روغن های مخصوص و همچنین بادکش و حجامت در نقاط خاص بدن.

بذر کتان و تاثیر آن در نازایی


بر خلاف تصور عموم که مبنی بر ایجاد نازایی با مصرف تخم کتان است، مصرف بذر کتان با تنظیم هورمون لیگنین در بدن خانمها باعث منظم شدن قاعدگی و بهبود مشکلات تخمدان و تعادل هورمونی شده و در نتیجه باعث بالا بردن شانس حاملگی میشود.

رازیانه و نازایی

رازیانه یکی از گیاهانی است که مصرف آن برای خانم ها به شدت توصیه شده است و یک زن می تواند در دوران مختلف زندگی از این گیاه و محصولات آن استفاده کنند دم کرده رازیانه و عرق آن و یا روغن آن می توانند در بالا بردن شانس بارداری نظم دادند به دوران پریود از بین بردن عفونت‌های زنانه و همچنین تقویت شیردهی در زنان شیرده موثر باشد تاثیر رازیانه بر ناباروری و نوزاد نی نی توسط شواهد علمی مختلف پشتیبانی می شود.
مصرف روزانه دم کرده رازیانه یا خمیر پودر آن همراه با کره یا عرق رازیانه و یا ماساژ دادن شکم و زیر شکم با روغن رازیانه تاثیر بسزایی در درمان ناباروری به ویژه در خانم ها است.

بیمارستان صارم و درمان ناباروری

دکتر ابوطالب صارمی بنیانگذار روش آی وی اف در ایران و موسسه کلینیک تخصصی زنان و زایمان صارم در غرب تهران است این کلینیک با گذشت حدود ۱۰ سال از تاسیس به عنوان یکی از فعال ترین و معروف ترین کلینیک های زایمان در ایران شناخته می شود همچنین به دلیل ارائه خدمات به زوج‌های نابارور و مورد اقبال قرار گرفته است در این مرکز انواع خدمات درمانی ناباروری و نازایی انجام می شود.
این مرکز با داشتن کادر پزشکی مجرب و متخصص در حوزه های مختلف از جمله جراحی، مامایی، روانپزشکی، فلوشیپ نازایی، ژنتیک و غیره زوج های نابارور را در یک فرآیند درمانی جامعه قرار داد و از هر نظر مشکلات آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد و با استفاده از روش های درمانی و بهترین و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و سعی در درمان ناباروری و نازایی در افراد دارند.

اگر تصور می کنید که در زمره زوج های نابارور قراردادی می توانید به صورت رایگان در کلاس های هفتگی بیمارستان صارم شرکت کرده و سپس توسط تیم فلوشیپ نازایی بعد از گذراندن آزمایش های لازم مورد معاینه قرار گرفته تا مشکل اصلی شما شناسایی و روش درمانی مورد نظرتان معرفی شود در طول دوره درمانی توسط روانشناس یا روانپزشک مجموعه برای گذراندن دوره درمان نازائی دگی های لازم را کسب می کنید در این کلینیک از روشهای مختلفی برای درمان ناباروری استفاده می‌شود که می‌توان از جمله آنها به روش های

  • آی یو آی یا انتقال اسپرم به رحم IUI
  • تلقیح اسپرم با استفاده از روش کلاهک
  • یا سی یو پی CUP

می توان اشاره کرد. چنانچه با روشهای بالا باردار نشدی با تشخیص پزشکان می توانید از روش های دیگری مانند از جمله روش های زیر استفاده کنید.

  • آی وی اف IVF
  • میکرواینجکشن
  • و میکروزیفت
ارتباط بیمارستان صارم
تلفن: 4702 – 021 (30 خط)
وب سایت
http://saremhospital.org
ایمیل
info@sarem.org
آدرس
تهران، شهرک اکباتات، انتهای فاز 3، بیمارستان صارم، مرکز ناباروری صارم