آیا جنین پسر زودتر به دنیا می آید؟

آیا جنین پسر زودتر به دنیا می آید؟

3.5/5 - (30 امتیاز)

جنین پسر در چند هفته به دنیا می آید؟

گاهی این سوال را شنیده اید که زایمان پسر زودتره یا دختر؟ زایمان مادر هیچگونه ارتباطی به جنسیت جنینش ندارد اما مواردی مانند: دوقولویی، دیابت بارداری، فشار خون و… میتواند در مشخص کردن زمان زایمان مهم و ضروری باشد.

اگر جنسیت جنین پسر باشد زایمان سخت تر خواهد شد؟

دوران بارداری یکی از بهترین لحظات برای یک مادر است که مشتاقانه منتظر است تا فرزندش را در آغوش بگیرد. برخی مادران با این سوال درگیرند که زایمان پسر سخته یا دختر؟ زایمان نوزاد پسر برای مادر و پزشک ها کمی سخت تر از زایمان نوزاد دختر میباشد. با توجه به یکی از نشریه های پزشکی بریتانیا، موقع زایمان نوزاد پسر به کمک پزشکان بیشتر نیاز است.

همچنین به مواردی مثل: استفاده از داروهای ضد درد، استفاده کردن از انبرک به منظور بیرون آوردن نوزاد یا حتی به عمل سزارین نیز ممکن است نیاز شود.

مطالب پیشنهادی:

مراحل زایمان طبیعی و تولد نوزاد

در گذشته ماما ها از طریق راه های متفاوتی و بدون استفاده از سونوگرافی جنسیت جنین را تشخیص میدادند و به این موضوع اعتقاد داشتند که اگر خانمی زایمان سختی را طی کند نشان دهنده آن است که نوزاد او پسر است. طبق مطالعات اخیر محققان به مشاهدات جدیدی دست پیدا کرده اند که وقتی مادری که جنینش پسر است زایمان میکند درد زیادتری را تحمل میکند.

تحقیقاتی که به تازگی انجام شده اند نشان میدهد که مادرانی با نوزاد پسر در هنگام زایمان درد بیشتری میکشند و نسبتا زایمان سخت تری دارند. طبق بررسی های انجام شده محققان صحت این موضوع را به طور قطعی نمیدانند و بر این باورند که ممکن است مادری نوزاد دختر داشته باشد اما به هنگام زایمان درد زیادی را بکشد و پروسه زایمان طولانی را تجربه کند.

بررسی هایی که محققان انجام دادند درد کشیدن بیشتر مادر در موقع تولد نوزاد پسر را تایید کرده اما هنوز به دلیل این موضوع پی نبرده اند.

نتیجه مطالعات انجام شده میگوید که مادر در دوران بارداری خود باید از مواردی مثل استرس و فشار عصبی و نگرانی دوری کند زیرا اینها همگی سبب میشوند که مادر دچار زایمان زودرس شود و در این شرایط کودک نمیتواند رشد کافی داشته باشد.