طرز تهیه سوپ نخود و نعنا

طرز تهیه چند سوپ ساده و خوشمزه برای افطار

امسال نیز مانند چند سال گذشته، ماه رمضان در فصل گرما قرار دارد و با روزهایی طولانی رو برو هستیم، و فاصله ی افطار و شام بسیار کوتاه است، توصیه می‌شود افطار خود را با غذاهای سبک و آبکی مثل سوپ …

5/5 - (7 امتیاز)

امسال نیز مانند چند سال گذشته، ماه رمضان در فصل گرما قرار دارد و با روزهایی طولانی رو برو هستیم، و فاصله ی افطار و شام بسیار کوتاه است، توصیه می‌شود افطار خود را با غذاهای سبک و آبکی مثل سوپ و آش باز کنید. در ادامه چند سوپ مناسب افطار ( سوپ افطاری ) و دستور تهیه آنها را در اختیار شما قرار می دهیم. اول طرز تهیه سوپ نخود و نعنا و دوم طرز تهیه سوپ مرغ و نودل که هر دو مناسب این ماه مبارک هستند.

سوپ نخود و نعناع

مقداری نخود را پخته و آماده کنید، یک پیاز درشت را با روغن زیتون تفت داده و به آن تره فرنگی خرد شده اضافه کنید.

حالا نخود پخته شده و پودر عصاره سبزیجات را به آن اضافه کرده و تفت دهید.
3 پیمانه آب اضافه کرده و یک پیمانه برک نعنا تازه را نیز به سوپ بیفزایید. نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و بعد از پخت کامل، سوپ را در مخلوط کن ریخته و میکس کنید.
میتوانید سوپ راربا برگهای تازه نعنا و تکه های نان تست شده تزئین کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ و نودل


سوپ مرغ و نودل

کرفس خورد شده و هویج نگینی را در یک قاشق کره تفت داده و تکه های مربعی سینه مرغ و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و دو پیمانه آب ریخته و اجازه دهید خوب بپزند. در پایان یک بسته نودلذو پودر عصاره مخصوص آن و مقداری جعفری خورد شده را به سوپ اضافه کنید و بعد از ده دقیقه از روی حرارت بردارید.