طرز-تهیه-سمبوسه-سیب-زمینی

طرز تهیه سمبوسه و طرز پیچیدن سمبوسه + نکات مهم

سمبوسه یه غذای جنوبی است که طعم تند و لذیذی دارد. همچنین میشه از اون به عنوان پیش‌ غذا و یا یک میان وعده نیز استفاده کرد. مواد داخل سمبوسه سیب زمینی و پیاز و سبزیجات معطره اما …

5/5 - (7 امتیاز)

سمبوسه یه غذای جنوبی است که طعم تند و لذیذی دارد. همچنین میشه از اون به عنوان پیش‌ غذا و یا یک میان وعده نیز استفاده کرد. مواد داخل سمبوسه سیب زمینی و پیاز و سبزیجات معطره اما امروزه در سمبوسه از مواد دیگر مثل گوشت چرخ‌ کرده و مرغ و … هم میتوان استفاده کرد .در ادامه طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی و پیچیدن سمبوسه را به شما آموزش می‌‌دهیم . اما اگر دوست داشتید می‌تونید گوشت چرخ‌ کرده سرخ‌ شده با پیاز و ادویه و کمی پنیر موتزارلا، گودا، پارمزان یا چدار را هم به مواد این غذا اضافه کنید .

در این مطلب طرز تهیه سمبوسه و طرز پیچیدن سمبوسه آن را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد .

مطالب دیگر:

– رژیم کتوژنیک چیست و چه فوایدی دارد؟ باید ها و نباید ها

– طرز تهیه ته چین مرغ ساده و مجلسی + عکس

– طرز تهیه پیتزا مخلوط + آموزش تهیه خمیر پیتزا + نکات کلیدی

مواد لازم برای تهیه سمبوسه

  • سیب‌ زمینی : ۲ عدد
  • پیاز : دو عدد
  • سبزیجات معطر : ( گشنیز و جعفری و ترخون ) مقداری
  • روغن سرخ‌ کردنی : به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی (محتویات)

اول سیب‌ زمینی‌ ها را آبپز کنید . سپس آنها را پوست بگیرید و رنده کنید. بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها را آماده کردید، به آن‌ها نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید .

میزان نمک و فلفل بسته به ذائقه شما دارد. اما چون مزه سمبوسه اصلی تنده ، معمولا میزان فلفلی که استفاده می‌شود زیاد است . همچنین بعضیا به برای بچه های کوچیکی که دارن یا برای اینکه هر کسی هر مقداری دوست داره سمبوسه رو تند بخوره از سس تند استفاده میکنند . از طرفی برای خوش‌طعم‌ تر شدن سمبوسه می‌توانید از فلفل قرمز به همراه فلفل سیاه استفاده کنید .

بعد از اینکه سیب‌زمینی را مزه‌دار کردید، سبزیجات معطری را که خرد کرده‌اید به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در سبزیجات معطر می‌توانید از کمی سیر و همچنین شوید هم استفاده کنید.

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و آن را در روغن و زردچوبه سرخ کنید. پیاز باید کاملا پخته شود و رنگ آن طلایی شود. پیاز را به سیب‌زمینی و سبزی‌ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

اگر تمایل دارید به سمبوسه گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید، گوشت را در پیاز تفت دهید تا رنگ آن عوض شود و مزه خامی گوشت از بین برود.

به گوشت نمک و فلفل و کمی زردچوبه اضافه کنید و به ترکیب سیب‌زمینی و پیاز و سبزیجات اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی پنیر دلخواه خود را هم به این ترکیب اضافه کنید.

مراحل پیچیدن سمبوسه

برای تهیه سمبوسه به لواش های نرم و نازک نیاز داریم. اول باید نان لواش را از طول به صورت عمودی برش بدهیم. باید نوار باریکی با طول زیاد و عرض کم داشته باشید. عرض نوارهای نان باید حدودا ۱۰ سانت باشد.

برای پیچیدن سمبوسه باید یک گوشه از برش های نان را مثلثی برگردانید تا شبیه یک قیف مثلثی شود سپس یک قاشق از محتویات سمبوسه را که از پیش آماده کرده ایم در این مثلث بریزید و بعد آن را صاف کنیم. مثلث را یک دور دیگر تا میزنیم و آن قدر تا زدن به صورت مثلثی را تکرار می کنیم تا به انتهای برش نان برسیم. انتهای نان را در داخل لایه قبلی فرو می کنیم.

به جای این روش می توانید از ترکیب آرد و آب برای چسباندن لبه‌ ی نان به هم استفاده کنید.

برای سرخ کردن این سمبوسه‌ها نیاز به تابه‌ ای نسبتا عمیق دارید تا سمبوسه‌ها در زمان سرخ شدن درون روغن شناور شوند. روغن مخصوص سرخ‌ کردنی را درون تابه ریخته و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. سپس تعداد کمی از سمبوسه‌ها را درون روغن داغ تابه بریزید تا فضای کافی اطراف هر سمبوسه برای سرخ شدن باقی بماند. بعد از اینکه رنگ سمبوسه‌ها طلایی مایل به قهوه‌ای شد زمان خارج کردن آنها از تابه است . سپس آنها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه آنها خارج شود.

در کنار این غذای لذیذ و خوشمزه می‌توانید سس انبه یا سس تمبر هندی سرو کنید.